PDA

View Full Version : Vraag over de Boss CE-2



cosmos
11 augustus 2004, 12:56
Hi people,

Ik heb sinds kort een Boss CE-2, waar ik wel tevreden over ben, maar nog niet helemaal! (zoals het een echte muzikant betaamt haha!)

Nou heb ik al een hoop gelezen over het modificeren ervan, heeft iemand hier ervaring daarmee? Ik heb hem al eens opengemaakt en zie dat potmetertje wat blijkbaar verstelbaar is wel zitten. Heb er echter nog niets mee gedaan, scheelt dat een hoop?

Groeten!

BramVersteeg
11 augustus 2004, 14:26
Je kunt pedalen modificeren tot je er bij neer valt.
Maar waar ben je dan nog niet helemaal tevreden over?? Dan kunnen we je misschien helpen.

cosmos
11 augustus 2004, 15:09
Hij klinkt niet erg vol, een beetje ielig, met beide knoppen maar voor 35% open gedraaid..

Speeddemon
11 augustus 2004, 15:31
CE-2 is sowieso een behoorlijk subtiele chorus. Niet dun, maar niet erg aanwezig.

Je zou kunnen proberen die interne potmeter met de klok mee helemaal open te draaien, of tot 90%. Dan zou t chorus-effect iets duidelijker moeten zijn, en de kans op vervorming ook iets kleiner.

BramVersteeg
11 augustus 2004, 17:17
CE-2 is sowieso een behoorlijk subtiele chorus. Niet dun, maar niet erg aanwezig.

Je zou kunnen proberen die interne potmeter met de klok mee helemaal open te draaien, of tot 90%. Dan zou t chorus-effect iets duidelijker moeten zijn, en de kans op vervorming ook iets kleiner.

Kijk, daar is onze pedalen kenner! 8-)

cosmos
14 augustus 2004, 17:53
@Speeddemon,

Kan het zijn dat dat dingetje vastgelijmd zit? Moet ik gewoon een beetje kracht zetten ofzo?
En: de CE-2 voegt eerlijk gezegd een redelijke lading ruis toe aan mijn signaal. Is hier iets aan te doen?

MS

cosmos
16 augustus 2004, 11:33
Of is het het beste om hem gewoon in een loop te zetten die uitschakelbaar is?