PDA

View Full Version : iemand deze collectie al gezien?



amon
11 augustus 2004, 12:54
ineens alles verkopen, ik vraag me af wat zn nieuwe avontuur wordt:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/28964.htm

ieme
11 augustus 2004, 12:57
ja k zag t! wel onwijs cool

soup
11 augustus 2004, 12:59
wow shit , hij heeft zelf die lelijke nieuwe signature gitaar van zakk wydle


maar is deze prijs hier niet fout , een nulletje minder mss???

1x Gibson Les Paul Classic Coppertop. In excellent + conditie.
Jaar 2002. Binding rond neck en body is cremekleurig. Heeft open 498R
en 500 T ceramische humbuckers. Heeft de bekende 60’s fast neck,
geen enkele beschadiging, geen “fretwear”, geen “bucklewear”, groen
getinte trapezoids. Gewoon top dus en ready to rock and roll. Inclusief
originele zwarte Gibson koffer. Een 9.9 uit 10. Serienummer 021558.
Vaste prijs : 14500 Euro
www.gibson.com/products/gibson/lespaul/classic02.html

Toaster
11 augustus 2004, 13:02
:o :o :o :o :o :o :o :o

Mijn hart stond even stil......

amon
11 augustus 2004, 13:04
wow shit , hij heeft zelf die lelijke nieuwe signature gitaar van zakk wydle


maar is deze prijs hier niet fout , een nulletje minder mss???

1x Gibson Les Paul Classic Coppertop. In excellent + conditie.
Jaar 2002. Binding rond neck en body is cremekleurig. Heeft open 498R
en 500 T ceramische humbuckers. Heeft de bekende 60’s fast neck,
geen enkele beschadiging, geen “fretwear”, geen “bucklewear”, groen
getinte trapezoids. Gewoon top dus en ready to rock and roll. Inclusief
originele zwarte Gibson koffer. Een 9.9 uit 10. Serienummer 021558.
Vaste prijs : 14500 Euro
www.gibson.com/products/gibson/lespaul/classic02.html


idd, had ik ook al gezien, heb hem al gemaild om te vragen of het een fout was of niet

soup
11 augustus 2004, 13:05
jammer eigenlijk dat ie die gibson ultima niet op de foto heeft gezet , lijkt me erg mooi/leuk om te zien


edit: hij verkoopt dit allemaal voor 37450euro en dan nog eens een paar duizend euro erbij optellen van wat hij zelf betaald heeft en dat heeft hij dan vanaf 1999 gedaan dus neem zo'n 50000euro dat hij alles nieuw heeft gekocht vanaf 1999 , dat betekent dat hij erg rijk is :o :o

Dweezman
11 augustus 2004, 13:08
:o

ik denk dat ie ferrari's gaat sparen, ofzo....

Bigfoot414
11 augustus 2004, 13:08
Damn, dat is wel een hele drastische beslissing. In 1 keer al je Gibsons verkopen.

Bobbel
11 augustus 2004, 13:10
Damn, dat is wel een hele drastische beslissing. In 1 keer al je Gibsons verkopen.

Ik sta er meer van de kijken dat ie er 17 heeft... dit persoon moet dan wel in de 60 zijn en van wegen ouder dom stoppen :wink:

Quink
11 augustus 2004, 13:25
Damn, dat is wel een hele drastische beslissing. In 1 keer al je Gibsons verkopen.

Het verbazingwekkendste vind ik nog wel dat de oudste van deze gitaren uit '99 is. Ze zijn dus in een periode van vijf!!!!! jaar gekocht. :o :o :o

Robbert
11 augustus 2004, 13:40
Met dank aan de Postcode Loterij ;)

Anders Destium
11 augustus 2004, 13:41
Kan het niet zijn dat hij de plaatselijke gitaarwinkel heeft gezipt?

Blijkt straks natuurlijk dat hij 17 Gibsons heeft en er achter is gekomen dat een tele meer iets voor hem is :)

Gitaren verzamelen is op zich een redelijk safe hobby, je hebt er geen onderhoud en wegenbelasting aan (verzekering moet je zelf weten!).

Robbert
11 augustus 2004, 13:43
Trouwens, op de foto te zien staat achteraan een strat verborgen, conclusie: die strat speelt beter dan 17 Gibsons :D

Quink
11 augustus 2004, 13:45
Gitaren verzamelen is op zich een redelijk safe hobby, je hebt er geen onderhoud en wegenbelasting aan (verzekering moet je zelf weten!).

Ja, ok, maar hij heeft in vijf jaar tijd een hoop van die LP's nieuw gekocht, dus hij gaat er (stevig?) op verliezen. (Maar nooit gebruikt, dus idd. geen onderhoud :wink: ).

Quink
11 augustus 2004, 13:48
Trouwens, op de foto te zien staat achteraan een strat verborgen, conclusie: die strat speelt beter dan 17 Gibsons :D

Hi hi, idd. Het zou ook een giller zijn als hij e.e.a. versterkte via een of ander muf 10W transistor ampje. :-D

R. Flagg
11 augustus 2004, 14:12
1,2,3 en jawel een gas aanval. Ik moet dit soort posts echt niet meer lezen, gelukkig is mijn geld nu op anders was ik voor die goldtop gegaan.

Toch verkoopt hij die gitaren allemaal voor een prijs waarvan ik zo iets heb van jezus dat zijn echt koopjes, toch wel zonde om zo veel geld te verliezen en je collectie gitaren. Maar hey de een zijn dood de ander zijn brood dus ik hoop dat er misschien wat tussen zit voor een mede forummer.

Daniël_san
11 augustus 2004, 14:30
:o kolere die Zakk Wylde LP is stoer :o :-D

Raffel
11 augustus 2004, 14:31
jammer dat het zo'n lelijke gitaren zijn, anders zou ik wellicht een bod doen wahaha.

Toaster
11 augustus 2004, 14:47
verdomme net een nieuwe classic gekocht voor 1700...

Had ik beter een standard plus voor kunnen kopen zie ik nu.

Deze kerel heeft naar eigen zeggen die gitaren amper bespeelt....

Das toch te bizar voor woorden???

Inderdaad wel leuk dat de ene fender die hij heeft niet te koop staat haha.

Pilitev
11 augustus 2004, 14:57
Tering wat een foto :o Dat zal maar op je kamer staan. Idd erg vreemd dat die gitaren allemaal in een periode van 5 jaar gekocht zijn :-?
Dat is iedere 3,5 maand een nieuwe gitaar, beetje onzinnig veel dus..
Die Joe Perry Boneyard is cool

Quink
11 augustus 2004, 15:18
Dat is iedere 3,5 maand een nieuwe gitaar, beetje onzinnig veel dus..

Tsja, verzamelaars. En eigenlijk, gezien het feit dat ze niet eens gekocht zijn om te bespelen, maar puur voor de heb, en/of om ergens neer te zetten zou je misschien ook beter van "ornamenten", of "decoratieve artikelen" kunnen spreken dan van "gitaren". :-D

Anders Destium
11 augustus 2004, 15:52
Ik heb ook om de 3,5 maand een nieuwe gitaar de laatste tijd: Ruil heen, ruil terug (allebei blij en toch weer even een "nieuwe" gitaar gehad :D )

helleke
11 augustus 2004, 17:09
:D :razz: :D :razz:

I know what you mean.... :wink:

Bluesbreaker
11 augustus 2004, 17:50
hm, ik vind het inderdaad een beetje vreemd




Spelen/zien is kopen.

jaja....

Anders Destium
11 augustus 2004, 19:43
Wat is daar vreemd aan? Als je zo'n gitaar hoe dan ook wilt hebben is er weinig voor nodig om er verliefd op te worden :wink:

Ik zou alleen heel erg uitkijken of deze gitaren niet als gestolen staan opgegeven ergens!

Casey
11 augustus 2004, 19:50
Wat is daar vreemd aan? Als je zo'n gitaar hoe dan ook wilt hebben is er weinig voor nodig om er verliefd op te worden :wink:

Ik zou alleen heel erg uitkijken of deze gitaren niet als gestolen staan opgegeven ergens!


Lijkt me sterk dat je ze dan open en bloot op marktplaats zet :o
Wie nog een Gibson zoekt heeft keuze zat voor zeer mooie prijsjes al zal een handelaar er wel lucht van krijgen en de hele shit wegsnokken .

Casey

(Kees :-D )

hadv
11 augustus 2004, 20:43
die 14500 is intussen al veranderd

maar een Ultima kopen ?? heb je die op de gibson-site gezien, wat een suikertaart/hoerenkast model
ik ben gek op de LP, heb er zelf ook een, maar deze.... :evil: :evil:

Stijn
11 augustus 2004, 20:46
Lijkt me toch vreemd als je een gestolen LP Ultima via marktplaats gaat verkopen. Da's net zoiets als de Mona Lisa stelen en die via eBay aanbieden (zo ongeveer)

guitardude
11 augustus 2004, 20:49
damm als ik die collectie zou hebben zou ik er 15 verkopen en van het geld andere gitaren en een mooie versterker kopen :-D maar bij prijs staat gereserveerd stond dat er al ?

soup
11 augustus 2004, 21:05
ja dat stond er al,

ieme
11 augustus 2004, 22:06
Tsja....



:roll:

Stratman70
12 augustus 2004, 01:07
Erg vreemd! Bizar inderdaad!

Zou hij misschien uitgekeken zijn op een gitaar, als er een vingerafdruk opstaat? Dat hij denkt: "da's lelijk, die moet weg!"

Ik heb dat ooit met een auto gehad: de asbak zat vol en toen heb ik maar een nieuwe gekocht. :-?





De waarheid is: de auto was "op" EN de asbak was vol!

Zou hij ook iets belangrijks achterhouden? ik vind het errug vreemd! EN ik heb er evt. geld voor........

marc_o
12 augustus 2004, 10:29
godverrrrrrrrrr, even inhouden, anders ga ik om die Goldtop.
Jammer dat er geen Goldtop met P-90's bijzit, anders nam ik nu vrij en ging ik er heen.....

Baco
12 augustus 2004, 11:00
Zitten toch wel een paar mooie koopjes tussen hoor :o

heavy-metal-thunder
12 augustus 2004, 12:44
Ja, lijkt allemaal eigenaardig en vreemd. Maar heb onlangs iets gelijkaardigs tegengekomen. Die man verkocht ook een serie Gibsons. Hij deed behoorlijk vaag over de afkomst. Later bleek dat hij ze meebracht uit de States en hier verkocht. Ik heb toch voor een zeer mooi prijsje een leuke Gibson. Ik had wel eerst de custom shop van Gibson gecontacteerd, zeer vriendelijk mensen, en zij verzekerden mij aan de hand v/de foto's en certificaat dat dit een échte Gibson was. Wisten me zelfs te vertellen wanneer de gitaar werd geproduceerd, wanneer verscheept naar een Gibsonverdeler...

Ik denk dus niet dat er aan deze gitaren een reukje zit. Dan verkoop je ze gewoon stuk per stuk.

marc_o
12 augustus 2004, 14:45
Was hij toevallig piloot?
Ik ben in Belgie ook wel eens bij zo iemand thuis geweest, die had de meest brute PRS en Gibson en Fender verzameling die ik ooit gezien heb, het ging hier echt om rond de 40 of 50 stuks.
Hij sjoemelde ze mee langs zijn "vrienden" van de douane. versterkers had ie ook genoeg, maar talent...........daar ontbrak het hem wel aan.

Toch leuke dag geweest.

Lucky
12 augustus 2004, 15:53
dat zijn veel Les Pauls....dat is zeker. :o

The Black
12 augustus 2004, 16:02
Beyers Music was vorig jaar beroofd van een groot aantal gibsons en dure esp's. Ook onder andere de Zakk Wylde model van Gibson.
Misschien ver gezocht, maarja, je weet maar nooit.

soup
12 augustus 2004, 16:09
die kerel zal wel alle papieren ervan hebben hoor en hij zal het je ook nog eens laten navragen en misschien naar de winkel/verdeler laten bellen waar hij die gekocht heeft , want de zakk wydle is wel custom shop he dus zo gemakkelijk kom je daar niet vanaf

amon
12 augustus 2004, 16:58
ik heb hem eens gevraagd hoe hij eraan komt en wat ie met die strat op de achtergrond doet.


Uiteraard mag je dat vragen. De hele collectie is opgebouwd vanaf 1968 toen ik de eerste echte 68 LP van mijn vader cadeau heb gekregen voor mijn afstuderen. Sindsdien heb ik gitaren bijgekocht en sommige weer ingeruild om de modellen courant te houden. De originele 68 is niet te koop en de Clapton strat op de achtergrond is 20 jaar oud en een gitaar waarop ik alleen oefen om de LP's niet te beschadigen. De klank, het spelen en de vorm is in geen enkele verhouding tot een LP, dat vind ik overigens ook voor een PRs of Ibanez alhoewel ik moet toegeven dat de afwerking van een PRS 24 Custom op zich bijzonder mooi is. Jammer dat het geluid dat niet is.


lijkt mij dus geen oplichter maar een rasechte verzamelaar met een dure hobby....

soup
12 augustus 2004, 17:01
...en de Clapton strat op de achtergrond is 20 jaar oud en een gitaar waarop ik alleen oefen om de LP's niet te beschadigen.
zegt hij hier nu dat hij alleen maar op die strat speelt en bijna nooit op zn lp's???

Bluesbreaker
12 augustus 2004, 17:02
waarom zou je steeds je gitaren inruilen om er een paar jaar nieuwere voor weer te kopen

BLOK182
12 augustus 2004, 18:41
Jesus, had ik nu maar 2000 euro, LP custom.....*droomt verder*

Anders Destium
12 augustus 2004, 19:19
waarom zou je steeds je gitaren inruilen om er een paar jaar nieuwere voor weer te kopen

Geen rationele praat op gitaarforum ja :evil: :lol:

EVH Wolfgang
19 augustus 2004, 13:08
GOH kijk eens aan de Gibson Joe Perry Boneyard is verkocht. Aan welke mazzelaar zal die toch verkocht zijn???? :P :P :P :P :P :-D :-D

I love it

Baco
19 augustus 2004, 13:13
GOH kijk eens aan de Gibson Joe Perry Boneyard is verkocht. Aan welke mazzelaar zal die toch verkocht zijn???? :P :P :P :P :P :-D :-D


Moeten we raden of zo? :roll:

Heb onlangs trouwens de Epiphone versie daarvan gezien, die was echt niet om aan te zien :-?

Joop M
19 augustus 2004, 13:50
Ik heb volgens mij van deze man in het begin van het jaar een Les Paul
Gary Moore gekocht.
Hij had er toen 7 op marktplaats staan en hij zei dat hij er nog 6 had.
Die 7 stuks heeft hij bij mijn weten allemaal verkocht,en mijn Gary had hij nieuw gekocht in Amerika (zei hij).
Daar zat toen ook een Joe Perry bij en die was al verkocht.
Ik herken volgens mij de kamer,en hij woonde in Capelle (a.d. ijsel ? )
in een groot huis aan het water.
Grz Joop

soup
19 augustus 2004, 14:03
GOH kijk eens aan de Gibson Joe Perry Boneyard is verkocht. Aan welke mazzelaar zal die toch verkocht zijn???? :P :P :P :P :P :-D :-D

I love it
post eens wat pics dan

Baker
19 augustus 2004, 15:06
die collectie.... allemachtig :o :o :o
En ik maar trots zijn op mijn gibson les paul studiootje. :-?
Shit nog an toe wat een gitaren heeft die kerel.

Ik moet trouwens wel zeggen dat dit riekt naar een handelaar.
Inderdaad iemand die op een of andere manier (via een kennis die piloot is of zoiets) heel goedkoop aan gitaren kan kopen en ze dan hier weer verkoopt. Als je er goed over nadenkt klopt het gewoon niet. Ik bedoel, ook al is het echt een verzamelaar, wat heeft voor je gevoel zo'n verzameling gitaren nou voor waarde. Vooral ook omdat ze allemaal zo nieuw zijn. Als er nou echt hele oude jaren 60/70 exemplaren tussen zouden zitten dan dou de verzameling toch veel interessanter zijn?

Maar goed, verder niks mis mee lijkt mij. Hij blij, de koper blij. (alleen de belastingdienst is misschien minder blij)

MazeMouse
19 augustus 2004, 15:16
Trouwens, op de foto te zien staat achteraan een strat verborgen, conclusie: die strat speelt beter dan 17 Gibsons :D

Hi hi, idd. Het zou ook een giller zijn als hij e.e.a. versterkte via een of ander muf 10W transistor ampje. :-D
Kan aan mij liggen maar ligt daar linksonder in beeld niet een V-amp X? :D
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/28964.jpg

BartL
19 augustus 2004, 15:45
...en een Boss ME-50 :o :-?

Hehehehe...echt lollig :-D

Flatcat
19 augustus 2004, 15:48
Hmm, wat kost zo'n black beauty customshop dan nieuw?? (zijn ze allemaal 5000 euro nieuw dan??)

Had ik maar geld :)

Anders Destium
19 augustus 2004, 16:15
Trouwens, op de foto te zien staat achteraan een strat verborgen, conclusie: die strat speelt beter dan 17 Gibsons :D

Hi hi, idd. Het zou ook een giller zijn als hij e.e.a. versterkte via een of ander muf 10W transistor ampje. :-D
Kan aan mij liggen maar ligt daar linksonder in beeld niet een V-amp X? :D

Typisch iemand die het begrijpt zou ik zeggen, het gaat om de gitaar en je vingers. Boeien versterkers :lol:

PeArLjAm
19 augustus 2004, 16:20
Hmm, wat kost zo'n black beauty customshop dan nieuw?? (zijn ze allemaal 5000 euro nieuw dan??)

Had ik maar geld :)

nah ik denk dat je een nieuwe black beauty custom shop in een normale winkel voor rond de 3500 meekrijgt

Paultje-k
19 augustus 2004, 16:22
:o :o :o Hij heeft de Bullseye en Camo Bullseye sweet!!! :o :o :o

MazeMouse
19 augustus 2004, 18:25
Trouwens, op de foto te zien staat achteraan een strat verborgen, conclusie: die strat speelt beter dan 17 Gibsons :D

Hi hi, idd. Het zou ook een giller zijn als hij e.e.a. versterkte via een of ander muf 10W transistor ampje. :-D
Kan aan mij liggen maar ligt daar linksonder in beeld niet een V-amp X? :D

Typisch iemand die het begrijpt zou ik zeggen, het gaat om de gitaar en je vingers. Boeien versterkers :lol:
Ik vind alleen wel dat als je zoveel geld uitgeeft aan die asociaal dure gitaren neem dan een stack die zulke gitaren eer aandoet :cool:

Anders Destium
19 augustus 2004, 18:52
Als je alleen thuis speelt heb je die toch helemaal niet nodig, (heel veel gitaren natuurlijk wel :wink: )... Gitaren kun je ook als schilderijen aan de muur hangen, met een versterker wordt dat wat lastiger :)

BlueFlame
19 augustus 2004, 20:24
Vooral die Desertbursts vind ik errrug mooi.

Nu zat ik ff te researchen: In de advertentie staat een 7-cijferig serienummer. Volgens mij hebben alle recente Gibsons een 8-cijferige serienummer??

Bovendien: De Gibson LP Standard Plus staat op de Gibson site als "discontinued product" voor 2002. Hoe kan het dan dat er eentje in de advertentie in 2002 en eentje in 2003 is gemaakt?

Ook komt de kleur Desertburst helemaal niet voor in de LP Standard Plus serie :???:

Wie o wie weet meer, want ik ben serieus geinteresseerd (en ja, er is al een email naar de verkoper onderweg)...

Negative K3 fan
19 augustus 2004, 20:42
Als je alleen thuis speelt heb je die toch helemaal niet nodig, (heel veel gitaren natuurlijk wel :wink: )... Gitaren kun je ook als schilderijen aan de muur hangen, met een versterker wordt dat wat lastiger :)

ik vind een bogner schiva ofzo stukken mooier om naar te kijken dan sommige van jouw uberlelijke ibanezzen :)

soup
19 augustus 2004, 21:28
Als je alleen thuis speelt heb je die toch helemaal niet nodig, (heel veel gitaren natuurlijk wel :wink: )... Gitaren kun je ook als schilderijen aan de muur hangen, met een versterker wordt dat wat lastiger :)

ik vind een bogner schiva ofzo stukken mooier om naar te kijken dan sommige van jouw uberlelijke ibanezzen :)
+100000

Wormaap
19 augustus 2004, 21:50
FUUUUCK o_O Die gast heeft gewoon'n superdeluxe gitaarshop thuis :o

Anders Destium
19 augustus 2004, 23:13
Als je alleen thuis speelt heb je die toch helemaal niet nodig, (heel veel gitaren natuurlijk wel :wink: )... Gitaren kun je ook als schilderijen aan de muur hangen, met een versterker wordt dat wat lastiger :)

ik vind een bogner schiva ofzo stukken mooier om naar te kijken dan sommige van jouw uberlelijke ibanezzen :)

Ik heb wel eens van een Shiva gehoord, maar van een Schiva nog nooit :???: Ik zou zelf een Shiva maar wat graag willen hebben, daar niet van, maar het blijft lastig om hem aan de muur te hangen als schilderij :lol:

MazeMouse
19 augustus 2004, 23:26
Als je alleen thuis speelt heb je die toch helemaal niet nodig, (heel veel gitaren natuurlijk wel :wink: )... Gitaren kun je ook als schilderijen aan de muur hangen, met een versterker wordt dat wat lastiger :)
Ach, je kabinet kun je altijd nog als bijzettafeltje gebruiken :seriousf:

vulvasonic
19 augustus 2004, 23:35
mmmm, ik zou me toch nog wel een paar keer bedenken voordat ik een gitaar zou kopen van iemand die zo verschrikkelijk geilt op Les Pauls. Ik durf te wedden dat ze plakken, om van de lucht nog maar te zwijgen.

Bij de weg, wat zou hij met al die koffers doen? Hij heeft vast meer gitaren dan die paar die hij verkoopt. Hij houdt ervan om ernaar te kijken (mag inmiddels toch wel aangenomen worden althans)...., waar laat ie in vredesnaam die 28 of nog wat KOFFERS? :nervous:

MazeMouse
19 augustus 2004, 23:37
mmmm, ik zou me toch nog wel een paar keer bedenken voordat ik een gitaar zou kopen van iemand die zo verschrikkelijk geilt op Les Pauls. Ik durf te wedden dat ze plakken, om van de lucht nog maar te zwijgen.

Bij de weg, wat zou hij met al die koffers doen? Hij heeft vast meer gitaren dan die paar die hij verkoopt. Hij houdt ervan om ernaar te kijken (mag inmiddels toch wel aangenomen worden althans)...., waar laat ie in vredesnaam die 28 of nog wat KOFFERS? :nervous:
Een ding is zeker, die gast woont groter dan ik :D
(of hij gebruikt ze als tafeltjes, bijzettafeltjes, onderzetters, logeerbedden, etc :P)

Stijn
20 augustus 2004, 00:21
waar laat ie in vredesnaam die 28 of nog wat KOFFERS? :nervous:

In de garage natuurlijk, op het (plat) dak, onder de vloer, tegen elkaar met wat cement ertussen gebruikt als muur, tussen de muren, etc.
Zo gek lijkt het me niet.

bert k
20 augustus 2004, 00:57
[ Ik zou zelf een Shiva maar wat graag willen hebben, daar niet van, maar het blijft lastig om hem aan de muur te hangen als schilderij :lol:

Pfff, paar keilbouten erdoor, en zitten. Werkt ook prima met een Les Paul; keilbout erdoor en klaar :o

metallic
20 augustus 2004, 10:23
hoeveel geld heeft die gast wel niet aan le pauls uitgegeven:S 17x2000 ofs0? :???:

Anders Destium
20 augustus 2004, 11:10
17*4000 eerder :)

musicmaniac
20 augustus 2004, 11:57
Waar ik helemaal niks van begrijp is dat 'ie oefent op een strat. dat is toch een totaal andere gitaar? Als je je les pauls mooit wilt houden oefen je toch op een goekope lp studio of zo?

soup
20 augustus 2004, 12:18
voor hem maakt dat toch mss nix uit , als hij nu stinkend rijk is dan interesseert hem dat nix , als hij het gewoon wilt hebben is dat toch goed

Anders Destium
20 augustus 2004, 14:50
Nu we het toch hadden over versterkers die er leuk uitzien:

http://www.otheroom.com/namm/images/Figure/Zinky.jpg

BlueFlame
20 augustus 2004, 17:10
De Gibson LP Standard Plus staat op de Gibson site als "discontinued product" voor 2002. Hoe kan het dan dat er eentje in de advertentie in 2002 en eentje in 2003 is gemaakt?

Ook komt de kleur Desertburst helemaal niet voor in de LP Standard Plus serie :???:

Wie o wie weet meer, want ik ben serieus geinteresseerd (en ja, er is al een email naar de verkoper onderweg)...

Wat blijkt; de twee Desertbursts zijn geen Les Paul Standard + ers (?) maar "gewoon" Les Paul Standards en die zijn er uiteraard wel in Desertburst :wink:

Ik vind het toch wel een scherp prijzie hoor voor die Desertbursts en zit al een tijdje te azen op een desertburst Les Paul. Al blijft het een hoop geld natuurlijk; ik zit wel een beetje in dubio om ff een tripje die kant uit te maken... Wat vinden jullie van die vraagprijs van EUR 1700 en de verkoper? Het lijkt een redelijk buitenkansje maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

Baco
20 augustus 2004, 17:15
De Gibson LP Standard Plus staat op de Gibson site als "discontinued product" voor 2002. Hoe kan het dan dat er eentje in de advertentie in 2002 en eentje in 2003 is gemaakt?

Ook komt de kleur Desertburst helemaal niet voor in de LP Standard Plus serie :???:

Wie o wie weet meer, want ik ben serieus geinteresseerd (en ja, er is al een email naar de verkoper onderweg)...

Wat blijkt; de twee Desertbursts zijn geen Les Paul Standard + ers (?) maar "gewoon" Les Paul Standards en die zijn er uiteraard wel in Desertburst :wink:

Ik vind het toch wel een scherp prijzie hoor voor die Desertbursts en zit al een tijdje te azen op een desertburst Les Paul. Al blijft het een hoop geld natuurlijk; ik zit wel een beetje in dubio om ff een tripje die kant uit te maken... Wat vinden jullie van die vraagprijs van EUR 1700 en de verkoper? Het lijkt een redelijk buitenkansje maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

De Deserburst bestaat wel in de Les Paul Standard Premium Plus reeks. Gewoon effe serienr vragen en doormailen nr de customer service van Gibson, die kunnen je vertellen welk vlees, excuseer, hout je in de kuip hebt.
Vind 1700 euro trouwens een correcte prijs voor een 2ehands LP Standard...

PeArLjAm
20 augustus 2004, 19:42
De Gibson LP Standard Plus staat op de Gibson site als "discontinued product" voor 2002. Hoe kan het dan dat er eentje in de advertentie in 2002 en eentje in 2003 is gemaakt?

Ook komt de kleur Desertburst helemaal niet voor in de LP Standard Plus serie :???:

Wie o wie weet meer, want ik ben serieus geinteresseerd (en ja, er is al een email naar de verkoper onderweg)...

Wat blijkt; de twee Desertbursts zijn geen Les Paul Standard + ers (?) maar "gewoon" Les Paul Standards en die zijn er uiteraard wel in Desertburst :wink:

Ik vind het toch wel een scherp prijzie hoor voor die Desertbursts en zit al een tijdje te azen op een desertburst Les Paul. Al blijft het een hoop geld natuurlijk; ik zit wel een beetje in dubio om ff een tripje die kant uit te maken... Wat vinden jullie van die vraagprijs van EUR 1700 en de verkoper? Het lijkt een redelijk buitenkansje maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn...

ja ach je kan het zo bekijken. Voor 2100 heb je een nieuwe LP standard, waarvan je zeker weet dat ie origineel is. En je hebt een gloednieuwe, en je kan kiezen uit een paar, zodat je weet welke het best is. Natuurlijk kan dat niet in elke winkel, maar wel in Duitsland of bij NL muziek in Almere (zit naast de gibson dealer vandaar) Aan de andere kant bespaar je wel weer 400 euro waar je iets leuks mee kan doen 8-) Ben zelf ook aan het sparen voor een les paul, maar als ik het geld nu had zou ik toch liever een nieuwe kopen voor ietsje meer geld.

O trouwens ik vind het wel een beetje raar dat die gast een echte gibson les paul freak is en sommige gitaren van hem als standard PLUS aanprijst terwijl ze dat niet zijn. Typische verkooppraat zou ik zeggen.

taylor
21 augustus 2004, 10:43
ja ,ik zag die advertentie ook laast staan.

ik dacht gelijk van da's geen gitarist of ieder geval not much of a guitarist.
miischien zit ik er wel helemaal naast maar...
17 les pauls(veel custom spul) uit de hand gelopen verzamelings woede.
meer om het te hebben naar te kijken dan op te spelen.

maar goed misschien zit er voor iemand wel "koopje" tussen :)