PDA

View Full Version : wireless + pedalboard



sniekie
11 augustus 2004, 12:35
hoe doen jullie dit? ik bedoel, sturen jullie eerst een kabel vanuit je amp naar je board en dan een kabel terug van je board richting versterker om aangesloten te worden op het draadloos systeem? waarschijnljik een vraag die al vaker gevraagd is maar kon niet ech tvindne wat ik wou weten met behulp van de zoekfunctie

harrie-beton
11 augustus 2004, 13:34
wat bedoel je

gitaar draadloos
of
in ear monitoring draadloos

pedaal
11 augustus 2004, 15:19
er bestaan ook ontvangers in pedaal vorm
http://www.cheap-musical-instruments.biz/music/music5/40182.htm

sniekie
11 augustus 2004, 17:04
dat pedaal ding ziet er niet echt uit alsof het erg goed is... kan aan mij liggen maar ik bedoel dat ik met mijn bas vrij rond wil kunne lpen op het podium maa rheb wel een flink pedalboard
ik kan moeilijk mijn pedalen draadlos maken en dan nog steeds met mijn snoer aan mijn pedalen zitten.. mijn pedalen moeten dus met snoer aan me versterker, maar me bas draadloos aan mijn pedalen. wil alleenmijn draadloos systeempje inm ij reackje doen. dus moet ik dan een kabel van mijn versterker naar mijn pedalen leggen en dan een kabel terug van mij pedalen naar mijn draadloos systeempje?

harrie-beton
11 augustus 2004, 17:21
Sniekie,
(Bassisten horen eigenlijk niet rond te lopen)

je hebt flink gezopen of geblowd toen je typte :-D ..

Je hebt erg veel draadloze systeemen voor (bas)gitaren.

Hoe werkt het?

Uit je bas komt een kort snoertje met een zenderkastje, die gaat aan je gitaarband of kontzak en bij je pedalen of je versterker komt een ontvanger. Dat signaal gaat door je effecten enzovoort.
Dan kan je draadloos rondlopen. Je pedalen liggen op de grond als je die gebruikt en die vervolgen hun weg gewoon naar de versterker.

In disco's met veel beton kom je 20 meter van je amp af. Normaal heb je zeker 50 meter onvangst.

Mijn ervaring is dat je uit moet kijken voor actieve bassen en je hebt een beetje signaalverlies en dynamiekverlies. Dat is een kwestie van proberen en meer geld uitgeven. Plus 1 batterij per optreden...

Ik heb het wel maar gebruik het niet meer vanwege signaalverlies en ik treedt te weinig op om een dure te kopen. Op een klein podium heb je er geen ruk aan.

hb

sniekie
11 augustus 2004, 19:04
haha ok, thnx voor je "advies". en nee ik had niet gezopen of geblowed toen ik typete...
het probleem is dat ik altijd in de knoop kom met mijn raden, heb zelfs al een keer de top van mijn versterker van zijn 2 speakerkasten af laten pleuren omdat ik iets te ver gelopen was.... vond dit een beejte een dure gein dus zat te denken aan een draadloos systeem. ben nogal een tone en geluidsfreak dus als ik veel verlies in dinamiek enzo heb laat ik het misshcinem aar hangen, dan maar een wat langer snoer.

harrie-beton
11 augustus 2004, 20:20
Je kunt je snoertje dan eerst met een knoop zo leggen dat je top er niet af kan vallen.

Ik heb de DVD van Queen at Wembly. Daar speelt Brain May op een enorm podium met een lang lang snoer. Er loopt een roadie de hele tijd het snoer om leggen.
Dat kun je ook doen. Zo'n roadie die de hele tijd achter je kont aanloopt.

Nocki
11 augustus 2004, 20:24
Hoi. ben wel geen bassist maar hier toch mijn setup.l

ik speel draadloos naar mn amp toe. en in mn fx loop hangt mn pedal board. maar jij zult je fx voor je preamp willen dus dat kan ook. even 2 kabels.
als je een draadloos set in je pedal board plaats dan heb je nog maar 1 kabel nodig... ik zelf heb die samson zooi en ben er erg tevreden over. maar dan wel de uhf series one. die andere shit deugt niet...

NOcki

sniekie
11 augustus 2004, 23:39
thnx voor jullie reacties, ik ga eens een beejte rondneuzen. bedankt!