PDA

View Full Version : Marshall pedals



wimmeltje
11 augustus 2004, 09:36
Hi guys,

Wat zijn jullie ervaringen met de marshall pedalen? voorals de Guvnor en de SV1. Ik heb zelf al een jackhammer en ben er erg over te spreken. Ik zit te denken om een guvnor toe te voegen aan mijn setup. Ik hoop iets te horen. Ik zoek nog een chorus dus laat maar horen. Ik hoor graag iets van jullie.

phx
11 augustus 2004, 09:45
kheb zelf de jackhammer gehad en gebruik standaard als overdrive de bluesbreaker II. Stevige constructie, goed af te stellen. De andere marshall pedalen ken ik niet, maar mischien heb je hier wat aan:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36567&sid=f154675d81b724f8ae18dd9be9ddd5af


greez PHX

wimmeltje
11 augustus 2004, 10:03
En de SV-1. Wat zijn de ervaringen daar mee?

BLOK182
11 augustus 2004, 10:20
De zanger van mijn band gebruikt een Guvnor voor solo en gainboostst voor zijn JCM900, bevalt best goed, alleen hij heeft het ding wel al 2 x gesloopt :D Maar goed, dat kan toeval zijn.

ReinoutV
11 augustus 2004, 10:41
Ik heb de SV-1 gehad. Klinkt erg goed, maar hij gaf voor mijn setup te veel bijgeluiden. Een rare whoosh wanneer je niet aan het spelen was (had toen een TSL). Heb later een Boss CE-5 gehad, was al een stuk beter, nu een Line 6 MM-4, stuk duurder, maar weer een grote stap vooruit. Luister vooral ook naar andere chorus pedalen, de SV-1 heeft ook een beetje tremolo in het effect, dat moet je maar net mooi vinden. Ga iig niet alleen naar de marshall pedalen kijken (voor chorus dan, qua overdrive en distortion hebben ze zich wel bewezen).

wimmeltje
11 augustus 2004, 11:01
Ik heb de SV-1 gehad. Klinkt erg goed, maar hij gaf voor mijn setup te veel bijgeluiden. Een rare whoosh wanneer je niet aan het spelen was (had toen een TSL). Heb later een Boss CE-5 gehad, was al een stuk beter, nu een Line 6 MM-4, stuk duurder, maar weer een grote stap vooruit. Luister vooral ook naar andere chorus pedalen, de SV-1 heeft ook een beetje tremolo in het effect, dat moet je maar net mooi vinden. Ga iig niet alleen naar de marshall pedalen kijken (voor chorus dan, qua overdrive en distortion hebben ze zich wel bewezen).

Welke chorus in ongeveer dezelfde prijsklasse kan ik nog meer naar kijken? Ik zal ook eens kijken naar boss chrus pedalen. de CE5 lijkt me idd ook we iets hebben

Ik heb dus al de jackhammer maar misschien wil ik ook nog een guvnor erbij maar ik kan nergens sound clips vinden van het pedaal.

Ik ga de pedalen gebruiken met een jcm 2203 uit 82. met gibson les paul met allemaal emg elementen.

H.Manback
11 augustus 2004, 13:11
In dezelfde prijsklasse zit ook de EHX smallclone, goeie dingen over gehoord. Het is een analoge chorus, alleen wordt ie niet met stereo output geleverd.
Moet te vinden zijn voor 80 - 100 euro.

wimmeltje
12 augustus 2004, 07:58
Welke Chorus van boss moet ik eens naar kijken??

Ik hoef geen stereo chorus te hebben. Heb wel stereo delay. Gebruik soms twee amps namelijk. Komt niet vaak voor maar soms wel.

niels_r
12 augustus 2004, 10:23
Ik heb (nog steeds :() een Marshall ED-1 compressor. Is een prima dingetje voor gitaar (zeker de moeite waard om te proberen als je een compressor wil), maar voor bas is hij helaas niet zo bruikbaar als ik gedacht had. Als ik meer gitaar zou spelen zou ik hem houden, maar dat is niet het geval..

Dus als er nog iemand voor 6 tientjes een gloednieuwe ED-1 wil overnemen.. hehe

:wink:

pol
13 augustus 2004, 08:55
ik heb hier nog een guvnor (eerste versie, groot en zwart dus) te koop staan. Leuk pedaal, klinkt een stuk voller als die boss distorsions . Niet dat dit moeilijk is natuurlijk :)
ruilen voor iets anders leuks kan ook natuurlijk.

wimmeltje
15 augustus 2004, 10:59
ik heb hier nog een guvnor (eerste versie, groot en zwart dus) te koop staan. Leuk pedaal, klinkt een stuk voller als die boss distorsions . Niet dat dit moeilijk is natuurlijk :)
ruilen voor iets anders leuks kan ook natuurlijk.

Pol PM me even voor wat info.

Fuhgawz
15 augustus 2004, 13:12
Welke Chorus van boss moet ik eens naar kijken??

Waarom zou je je beperken tot Boss? Er zijn veel leukere chori te vinden, zoals bijvoorbeeld de eerdergenoemde EHX Small Clone.
Over het algemeen klinken Boss chori 'blikkerig'. De CE-2 schijnt daar een uitzondering op te zijn, maar daar heb je geloof ik wel een andere adapter voor nodig dan voor andere Boss pedalen oid. Gebruik de zoekfunctie eens. Hier is al veel over geschreven.

Speeddemon
15 augustus 2004, 14:15
CE-2 heb je gewoon een gestabiliseerde 12V adapter voor nodig ipv 9 V...

OF... je hebt de CE-2 aan een daisychain hangen met meerdere (nieuwere) Boss pedalen die gewoon 9V willen, en dan werkt ie ook gewoon op 9V (met een iets minder helder LEDje, dat wel...)