PDA

View Full Version : Door blijven gaan, wat nu??



Reel Big Fish
11 augustus 2004, 09:08
Hallo,

hier *na lange tijd* Reel Big Fish weer.

Ik heb nu een tijd m'n gitaar uitgeprobeerd... of ik het wel echt leuk vind enzo en ik wil door blijven gaan met mijn hobby. Wat ik nu heb is een beginset van Squier. Dus met die versterker van 10 watt. Ik speel rock en punk op mn gitaar (oa. iron maiden, no use for a name, blink 182 en nog veel meer) , maar wil ook ska gaan leren. Wat ik me afvroeg was, wat moet er vervangen worden als ik serieus gitaar wil gaan spelen? En wat is dan, niet al te duur maar wel goed? Graag met typenummers als dat zou kunnen :D . Het budget ligt zo max. €500,-

Greets en alvast bedankt!

birt
11 augustus 2004, 09:12
antwoord: niets

ska heeft te maken met de speelstijl, zorg dat je genoeg treble hebt (eventueel met een single coil spelen) en leer de 'slagjes'
heeft veel te maken met gevoel

Reel Big Fish
11 augustus 2004, 09:18
Aha ok, mooi zo :-D

En voor rock+punk is het ook een perfecte set? Ik zat zelf aan een andere versterker te denken namelijk (voor eventuele optredens enzo :) ).

Greets en bedankt!

guitartub
11 augustus 2004, 10:28
Als de gitaar je bevalt zou ik ivm optredens idd denken aan een versterker met wat meer vermogen. Voor 500 euro heb je al een ruime keuze, denk bijv. aan spider II van line 6, of Peavy bandit of kijk eens op de 2e hands markt (bijv marktplaats) of de diverse muziekwinkels.

Suc6,
Bert.

Reel Big Fish
11 augustus 2004, 10:31
Heeey bedankt!

M'n budget ligt wel lager voor enkel een versterker hoor... zo €250 .... wat kan ik hiermee? Ik heb goede dingen gehoord over Marshall versterkers... wat raden jullie aan voor max €250? Graag met typenummer etc.

Thanks! :)

guitartub
11 augustus 2004, 10:59
Okay,

250 euro dus mmmm, dan denk ik aan de Cube 30 van Roland, deze is geschikt voor allerlei stijlen, echter vind ik het vermogen wat aan de lage kant dus is ie misschien wat te zacht voor optredens. Heb je in je overweging ook meegenomen dat je voor de verschillende stijlen wellicht effecten nodig hebt om je geluid te kleuren? Bijv overdrive / distortion voor Rock/Punk en chorus/delay voor de ruimtelijke effecten in andere stijlen?
Met jouw budget zou ik zeker op marktplaats kijken.

Ik hoor het wel.

Bins
11 augustus 2004, 11:10
Zolang optredens nog "evt" blijven zou ik lekker op mn geld blijven zitten (ja, is moeilijk, weet ik). Zodra je echt een beetje serieus met een band bezig gaat zijn kan je altijd nog dingen kopen. Tegen die tijd heb je als het goed is ook wat meer geld = betere shit.

EmgMaster
11 augustus 2004, 11:51
oftewel een 2dehands buizenbak. Doorsparen dus.

ieme
11 augustus 2004, 12:17
Versterker: Marshall valvestate 8080 2dehands vaak voor €250
Gitaar: Fender stratocaster Mexico €250 2dehands

ieme
11 augustus 2004, 12:53
en vooral doorgaan!

Pilitev
11 augustus 2004, 15:03
Een cube 60, alleen die zijn volgens mij 349 ofzoiets

sir_oinksalot
11 augustus 2004, 17:34
Versterker: Marshall valvestate 8080 2dehands vaak voor €250
Gitaar: Fender stratocaster Mexico €250 2dehands
ik heb atm een valvestate 8080 te koop staan voor €250

mijnechtenaamisalvergeven
11 augustus 2004, 19:22
Ik zou als je niet gaat doorsparen voor de 8080 gaan..... is toch een van de beter (lees: minder slecht) klinkende valvestates.

michielv
11 augustus 2004, 19:24
Heeey bedankt!

M'n budget ligt wel lager voor enkel een versterker hoor... zo €250 .... wat kan ik hiermee? Ik heb goede dingen gehoord over Marshall versterkers... wat raden jullie aan voor max €250? Graag met typenummer etc.

Thanks! :)

Zelf heb ik een transistor (jawel!) Fender bak (Fender Automatic, 25 watt RMS, 12 inch speaker) die echter bijzonder dicht in de buurt van de legendarische Twin komt. Heeft me 2e hands 140 euro gekost en is elke cent waard. Probeer zoiets te pakken te krijgen. Wat je zoekt is een mooi warm jazzy geluid, eigenlijk niet echt Marshall.

Zowiezo: 12 inch speaker. Heel belangrijk om een lekker zwoel geluid te krijgen. 10 inch of kleiner vind ik gauw te schel klinken.

Om een mooi ska geluid te krijgen wil je eigenlijk je hals en brug element tegelijk aanhebben. Standaard kan dit niet op een strat maar het is vrij eenvoudig om van 1 tone-pot (die van het hals element) een volume te maken zodat je dit wel kunt bereiken. Een variant van dit idee (met beide tone-pots) staat hier: http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics/3sings1vol2tone1switch_mod.html

Deze mod is gauw gedaan aan je gitaar en ook zo weer ongedaan gemaakt zonder grote kosten. Het enige wat je nodig hebt is een soldeerbout (maar die heb je toch nodig want een electrisch gitarist zonder soldeerbout is niet compleet ;) )