PDA

View Full Version : nieuwe elementen gibson



bobby
10 augustus 2004, 22:20
Okee, ik ga donderdag nieuwe elementen laten zetten in mijn Gibson gothic explorer.. de stock pickups zijn zeker niet slecht, maar ik wil een wat minder schel, en strakker geluid in de gitaar hebben.. welke raden jullie mij aan, EMG 81/60 set? of Seymours JB's? ik heb geen idee wat wel of niet goed klinkt, welke warm zijn, welke strak zijn, enz... ik speel over een peavey 5150 combo, die van zichzelf best wel schel is..
Alle advies is nodig.. bedankt..

bobby
10 augustus 2004, 22:22
Oh, en ik zoek het geluid wat een beetje lijkt op: nevermore, SYL, fear factory, arch enemy, in flames.. enz.. ik weet dat het nooit lukt om met alleen elementen dit geluid te evenaren, maar een beetje in de buurt komen is al goed genoeg.. bedankt.

bobby
11 augustus 2004, 14:42
iemand?

sturmgeist
31 augustus 2004, 16:08
nou bobby, je moet wim maar vragen, die weet het wel, ouwe puutje ropper

Josdevos
31 augustus 2004, 16:20
JB of EMG 81/85 zeker. Dat zijn ook de pickups waarmee de meeste van de genoemde bands spelen. Heb ook 81 in m'n Eclipsen (mahonie+maple top) en die zijn zeker niet schel. In een mahonie explorer hoogstwaarschijnlijk dus ook niet. Zijn ook R-E-T-E- strak dus das ook handig meegenomen. Aangezien veel van die bands ook op 5150 spelen met EMGs lijkt er me geen vuiltje aan de lucht, maar je moet het natuulijk altijd een geprobeerd hebben.

jorrit
31 augustus 2004, 17:43
een jb heeft al een bak hoog, ik zou persoonlijk voor een duncan distortion of een dimarzio x2n, etc. gaan die hebben wat meer bass en dat is volgens mij wat je zoekt. vind het zelf zonde om van die gevoelloos steriele emg's dr in te gooien maar das jou keuze...

vinni
31 augustus 2004, 18:57
Ja....die JB heb ik er net uitgesjort vanwege dat vele hoog.
Ligt natuurlijk ook een beetje aan de versteker die je heb.

Ons aller Keef zei ooit eens "het is de combinatie die moet kloppen!"

Heb nu dus een Tonezone....minder hoog.....
Enne...ik pleur de gain wat hoger en...voila.....metal....
Maar een Dimarzio Distortion of familliegenoot moet ook zeker lukken.

Groet,
Vinni

bobby
31 augustus 2004, 19:32
Okee bedankt voor de reacties, ik heb net een setje EMG's 81/85 binnengekregen, dus zal ik ze er binnenkort er in laten zetten.. moet goedkomen.. ik laat even weten wat het resultaat zal zijn..


Oh Sturmgeist, ouwe uberduitser der duitser.. weet jij mischien waar Wim is? ik zoek Wim maar hij is er niet! waar is Wim nou?

Lacrymosa
1 september 2004, 08:45
EY

ga voor een duncun Custom of een Dimarzio Tone Zone

en als je gitaar het toelaat kan je er een super distortion of misschien zelfs een X2N in doen

maar wat doe je met de originele elementen?
Ik heb wel intresse in de brug humbucker

CheerS!!

bobby
1 september 2004, 14:51
Lacrymosa,

Ik ga de elementen die uit de gibson gaan, waarschijnlijk weer in een andere gitaar laten zetten.. ze zijn niet slecht, dus kan ik ze altijd wel weer gebruiken..

sturmgeist
1 september 2004, 14:58
hé bobby waar laat je dat doen, ik moet die gitaar van mij ook nog even heen brengen. Ga je naar rikkers, ja ja ja ja , je moet normaal doen, anders word ik boos!!!! bewehu

Lacrymosa
1 september 2004, 15:03
Elementen vervangen is echt piece of cake

15 minuten werk, en das inclusief het er op zetten van nieuwe snaren, kan je zelf ook makkelijk doen

CheerS!!

bobby
1 september 2004, 19:34
hmmm, mijn gebrek aan techniek en inzicht laat dat denk ik niet toe.. ik kijk eerst wel even hoe ze dat doen...

Sturmgeist, hee joh! ik breng hem inderdaad naar rikkers toe, ik denk zaterdag.. moet maar even kijken.. tenminste als lambal bereid is om even te rijden aangezien ik geen idee heb waar het ligt.. bespreken we donderdag wel even onder het genot van een koude gele rakker en een pot project gotham racing 2.. dus even geen medal of honor meer, okee?

En ik denk dat ik al een idee waar Wim is, de zoektocht zal niet lang meer duren, Wim zal gevonden worden! te paard!



waar is wim nou?

vinni
1 september 2004, 22:29
Zeg in Vries zit toch het Klankgat?
Jack......doet dit soort werkjes ook uitstekend.


Groet,
Vinni

bobby
2 september 2004, 01:50
Ja, ze doen prima werk bij het klankgat .. maar ja, je kent het wel, als je ergens eenmaal klant bent, ben je al snel vaste klant, en dan wil je ze niet teleurstellen door je gitaar ergens anders te brengen.. dus kom ik daar niet zo vaak bij het klankgat.. herr sturmgeist (clap, clap) is echter vaak te vinden daar.. is geloof ook wel tevreden..

sturmgeist
2 september 2004, 21:44
Nee hoor bobby is gek, hij mag er niet meer komen omdat hij over een Gibson zat te pietje roppen!! maar ik laat mijn gitaar nu ergens ander nakijken, ik wil ook wel eens weten wat een ander kan