PDA

View Full Version : Pulsar versus Worm



Globetrotter
10 augustus 2004, 20:44
Hoi!

Ik ben op zoek naar een tremolo pedaaltje. Ik ben best wel gevallen voor de Pulsar van Elektro Harmonix. Toch stel ik me nog enkele vraagjes... ik heb momenteel een Phaser van Boss. Nu, gezien mijn pedalboard niet ongelooflijk groot is, dacht ik misschien 'the Worm', eveneens van EHX te kopen, i.p.v. de Pulsar. Deze Worm heeft eveneens een Phaser, een Wah functie, een Tremolo en een Vibrato. 4 in 1 dus. Heeft er iemand ervaring met dit pedaal, zo ja, welke? Hij kost 15€ meer dan de Pulsar, maar dat heb ik er wel voor over. Dan gaat de kleine groene boss de deur uit natuurlijk!
Cheers

Bart

phx
10 augustus 2004, 20:53
kheb recensies gelezen dat de tremolo en vibrato wel ok zijn van de worm, maar de autowah en de phaser errug zuigen. Kijk eens op harmony central voor de recensies van worm gebruikers (wormgebruikers, dat klinkt vaag). Kgebruik zelf een tr-2 van boss, aanrader

PHX

Mitch
10 augustus 2004, 23:41
De eerste enthousiaste gebruiker van de Worm moet ik nog tegenkomen. De Pulsar heeft al wel een hoop vrienden gemaakt.

Dweezman
11 augustus 2004, 09:25
ik wacht met spanning op mijn Tremit...

marc_o
11 augustus 2004, 23:40
Hoewel ik best een fan ben van EHX pedalen, ben ik eens naar de soundsamples gaan luisteren op www.ehx.com , nou, daar wordt een mens niet blij van zeg, als je toch zulke samples op je site zet, denk je echt dat alle potentiele kopers gek zijn.
Volgens mij nemen ze die zo ingeplugd in een hard-disc-recorder op, niet echt handig.
Voor de rest ben ik goed te spreken over de kwaliteit van EHX, ze hebben gewoon wat.
Verder voegt dit niets toe aan de thread natuurlijk.... :-?

Globetrotter
27 augustus 2004, 09:18
Heb uiteindelijk de Pulsar gekocht. Ik vind het een fijne tremolo/vibrato, die zowel een subtiele vibrato in je gitaarspel kan leggen, evenals een onuitstaanbare tremolo schokgolf. Ik moet nog wel verder klooien met 't ding, om alle mogelijkheden te ontdekken. De enige minpuntjes die ik tot nu toe heb zijn:
1) Hij is nogal groot en dat is mijn pedalboard niet...
2) de regelingen gaan soms nogal plots (bv. de snelheid van de schommelingen, maar dit is dan het gevolg van de shape die je aan het effect geeft; kan in verschillende 'vormen').
Verder een zalig pedaal!
Cheers,

Bart

IndiepoprockJesse
27 augustus 2004, 10:38
je kan volgens mij beter de wiggler kopen dan

Jesse//