PDA

View Full Version : Vai - The Animal by Luc-O



Luc-O
10 augustus 2004, 16:16
Wat mij betreft één van de meest groovende nummers ever: 'The Animal' van Mr. Vai (van Passion and Warfare). Op het gehoor uitgezocht en in twee takes opgenomen (het was 30 graden :D ) dus hier en daar een timingsfoutje/slordigheidje. De backingtrack volgt het origineel niet helemaal, dus vanaf 2:48 is het impro. Have fun!

http://home.planet.nl/~oggel008/The_Animal.wma

Robbert v.d. Hanenberg
10 augustus 2004, 17:45
Hey Luc,

Vet gedaan! Vai coveren is en blijft pittig, nog eens niet technisch gezien maar vooral vanwege zijn toon/vibrato. Deze kan men benaderen maar dan houdt 't ook echt op. Afgezien van (wat je zelf al aangeeft) wat schoonheidfoutjes is dit nogmaals, 'n vette cover. 8-)

(Ik heb hier toevallig 'n mp3 liggen van 'n jongen uit Israel...zelfde cover. Hij gebruikt ook 'n podxt...sound en gitaarspel is vet ok. Ik kan je de mp3 ff mailen...zijn presets zijn volgens mij op 'Tonetransfer' te vinden.)

Shakeel
10 augustus 2004, 17:58
Hey Luc,

Vet gedaan! Vai coveren is en blijft pittig, nog eens niet technisch gezien maar vooral vanwege zijn toon/vibrato. Deze kan men benaderen maar dan houdt 't ook echt op. Afgezien van (wat je zelf al aangeeft) wat schoonheidfoutjes is dit nogmaals, 'n vette cover. 8-)

(Ik heb hier toevallig 'n mp3 liggen van 'n jongen uit Israel...zelfde cover. Hij gebruikt ook 'n podxt...sound en gitaarspel is vet ok. Ik kan je de mp3 ff mailen...zijn presets zijn volgens mij op 'Tonetransfer' te vinden.)

Haha das David also known as Hanban. Die gast covered ze echt onmenselijk goed.

Leuk gespeeld zeker gezien de omstandigheden ( 32 graden ). Ik vind alleen je tone niet zo mooi.

Luc-O
10 augustus 2004, 18:04
(Ik heb hier toevallig 'n mp3 liggen van 'n jongen uit Israel...zelfde cover. Hij gebruikt ook 'n podxt...sound en gitaarspel is vet ok. Ik kan je de mp3 ff mailen...zijn presets zijn volgens mij op 'Tonetransfer' te vinden.)

Die wil ik wel horen, dus als je 'm zou kunnen mailen graag!
En bedankt voor je reactie, cool. Miscchien dat ik 'm nog een keer over doe, maar tegelijkertijd denk ik what the heck, dan gaat de spontaniteit er ook af. Dus it is what it is! Hoe wist je trouwens dat het 'n podxt was???

@Shakeel: thnx, sportief van je.

Stratman70
10 augustus 2004, 19:29
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/worshippy%5b1%5d.gif



Ik vind het erg goed! Ik was erg benieuwd naar het improvisatiestukje. dat deed je erg mooi! Ik vind dat je over het algemeen een zeer goede eigenschap van Vai overneemt; je speelt de noten zo, dat je hoort dat er over elke noot qua toon is nagedacht!

Luc-O
10 augustus 2004, 19:49
Thanx Edwin, toffe reactie! 8-) Maarre, ik heb er niet echt bij nagedacht hoor, was meer bezig te zorgen dat het zweet niet regelrecht m'n pick-ups inliep... :wink:

Luc-O
10 augustus 2004, 22:26
Voor de geïnteresseerden: de backingtrack komt van http://www.guitar-dominion.com

segers
10 augustus 2004, 23:07
mooi gedaan maar eh, ik hoor liever je eigen songs :-D :-D
Had ik al gezegd dat ik California Creaming erg gaaf vind? Vooral in de auto. :wink:

krizz
10 augustus 2004, 23:09
Goeje cover dude 8-) , alleen je tone is ehhhm, off. Ik kan niet direct zeggen wat het is...teveel mids of te weinig treble.

Oja, de versie van hanban, een van de beste gitaristen op internet: http://hanban.roxx.be(kan zijn dat ie 't de laatste tijd niet doet...anders kijk je ff op jemsite)

Luc-O
10 augustus 2004, 23:22
mooi gedaan maar eh, ik hoor liever je eigen songs :-D :-D


Hey thanks Roy, dat vat ik op als een compliment! :lol:

2 krizz: bedankt voor je reactie, het geluid is idd misschien iets te 'bassig.' Heb de versie van hanban al via de mail gehad van Robbert v.d. Hanenberg. Verschil: die gast is er voor gaan zitten (dat hóór je, hij nailt 'm tegen het perfecte aan) en ik niet. Anyway, gewoon voor de fun en volgende keer weer een eigen song!

segers
10 augustus 2004, 23:25
Dat kun je wel zeggen ja :wink:

boudewijn
11 augustus 2004, 10:47
tja Luc wat zal ik hier op zeggen laat ik beginnen met.


WAANZINNIG is dat wat :wink:

puntje van kritiek . Ik mis een beetje de scherpte in je spel ( bite ).
heeft een beetje met je geluid te maken .

ook tof zn je eigen inprovisatie stukjes.

groet Boudewijn

Luc-O
11 augustus 2004, 10:56
Hé gave reactie van 'The King' :wink: Die 'bite'... Leuk dat je dat zegt, dat is precies datgene wat ik zelf achteraf ook mis. Ik zou jou deze trouwens wel eens willen horen doen, je hebt 'm wel eens gespeeld toch???

Laterr!