PDA

View Full Version : A/B/Y-box



Flatcat
10 augustus 2004, 15:37
Om door twee heads te spelen....

Wat zijn de beste, wat zijn de prijzen?!

sickpunk
10 augustus 2004, 15:47
bouw het zelf, goedkoper en kan eigenlijk nie echt wat fout gaan

BramVersteeg
10 augustus 2004, 15:49
Lehle zijn erg gerespecteerde pedalen. Ze maken allerlei split en loop pedalen. Zie http://www.lehle.com/frameset.php?country=nl&lang=nl
voor meer info. En http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm voor prijzen. Succes ermee!
Grz. Bram

skabouter
10 augustus 2004, 15:54
ik ken eigenlijk alleen de Proel PSF40 A/B/Y. aardig boxje, met 2 knoppen en 2 LEDS van robuust staal. kost zo`n 25 euro.
ik vond ze altijd wel goed, geen last van ploppen bij schakelen. maar als je altijd Y aan hebt is het zowieso geen punt. wil je alleen splitten, of ook schakelen ?

Flatcat
10 augustus 2004, 15:58
momenteel alleen splitten hoor, maar als ik ooit wil schakelen hoef ik dan geen nieuwe te kopen

skabouter
10 augustus 2004, 15:59
sja, zo`n boxje van zo`n 25 euro is dan best een goede optie denk ik zo.

Flatcat
10 augustus 2004, 16:05
En damn die Lehles zijn best duur :)

Ach, misschien beter dan om direct de betere stuff te kopen?

Als ik moet switchen tussen een uber en brunetti (en later wil ik wel een leuke clean amp) dan kijk ik beter niet naar de budget pedaaltjes, of ben ik hier verkeerd?

skabouter
10 augustus 2004, 16:50
sja, dat klinkt wel logisch ja. zou ik dan toch maar wel doen, tis zonde om hi-tech amps teniet te doen door slechte switchssystemen.
maar aan de andere kant heb ik zelf altijd die proels gebruikt, en geen last van gehad ofzo. werkte voor mij goed (genoeg). zie niet in hoe een boxje van 150 euro het veeeeel beter zou doen.

maar wat ook weer zo is: als je je zulke amps kan veroorloven kan zo`n boxje er vast ook wel weer af, niet ?

pol
10 augustus 2004, 19:42
ook uitkijken voor aardlussen. dit kan wel es vervelende brom op je geluid geven. Als je de aarding van 1 van de 3 amps loskoppelt is dit al opgelost.

bij swithers zoals de lehle is dit niet nodig, het ene signal is hier al geisoleerd van het andere. Er zijn ook aparte kastjes ( van palmer bv.) die je voor 1 van beide amps kunt hangen en dan heb je hier ook geen last van.

hebt verschil tussen de goedkopere en duurdere switchers is meestal dat de goedkopere modellen geen actieve buffer hebben om je signaal beter intact te houden, en ook dat de signalen niet geisoleerd van mekaar zijn.

BramVersteeg
11 augustus 2004, 00:48
:o Bogner en Brunetti!
Nice!