PDA

View Full Version : Prijs Marshall Valvestate 8040



Mike McCready
10 augustus 2004, 15:03
Deze wil ik verkopen. Wat is een beetje een acceptabele prijs hiervoor? Versterker is ongeveer 8 jaar oud met alle gebruikssporen die een versterker zonder flightcase van 8 jaar oud heeft. Werkt nog perfect. Twee identieke footswitchen erbij (de standaard met één knop, dus zonder reverb) waarvan er één een half jaar oud is en de ander af en toe uitvalt. Ik zat zelf aan een euro of 175 te denken...

Ik kan er nergens één vinden voor een prijsindiciatie dus...

Josdevos
10 augustus 2004, 15:26
Een 8080 gaat soms maar voor €200 weet je, ik zou er echt maximum 125 voor geven maar dat ben ik natuurlijk...

Dweezman
10 augustus 2004, 15:55
Mijn 8240 voor is voor 275 weggegaan.

Chroxy
10 augustus 2004, 20:15
en mijn 8080 3 weken geleden voor 300 euro..

Annuh
11 augustus 2004, 13:10
hmmm als je een 8080 voor 300 koopt ben je echt gek...als je hem voor 300 verkoopt heb je mazzel...kijk nu maar op marktplaats staan 2 8080 te koop voor 199 en 195 :P

Chroxy
11 augustus 2004, 15:45
dan heb ik dus veel mazzel gehad :-D

maar gaan ze ook echt voor 199 en 195 weg, of is dat gewoon een prijs om de 6 euro van martkplaats niet te betalen..?

Speeddemon
11 augustus 2004, 15:51
één van de grootste rukversterkers ooit. Dus als je DAAR 300 euro voor neertelt, ben je goed gek!

2e hands Peavey Bandit 112 (2e serie) doet normaal 200-250, en dat is op ALLE fronten een betere amp. (en aangezien die ook vaak met de nek worden aangekeken, kun je nagaan HOE bout een Valvestate 8080 of 8040 is).

MightyMike
11 augustus 2004, 15:57
één van de grootste rukversterkers ooit. Dus als je DAAR 300 euro voor neertelt, ben je goed gek!

Ik ben het niet eens met de eerste stelling. De 8040 is best een leuke versterker. Veel hangt af van je speelstijl en ervaring, natuurlijk.

Met de tweede stelling ben ik het wel eens. Ik kocht meer dan vijf jaar geleden een tweedehandse 8040 voor 12000 frank (+/- 300 euro). De technologie is momenteel zwaar verouderd en dat zou moeten doorschijnen in de prijs.

Speeddemon
11 augustus 2004, 16:06
één van de grootste rukversterkers ooit. Dus als je DAAR 300 euro voor neertelt, ben je goed gek!

Ik ben het niet eens met de eerste stelling. De 8040 is best een leuke versterker. Veel hangt af van je speelstijl en ervaring, natuurlijk.
.
Ik had t wel met name over de 8080.

Wat met name waardeloos was bij die bakken, ZEKER in vergelijking met wat Peavey maakt(e), is de bouw-kwaliteit.
Marshall gebruikte dunnere panelen, plastic jacks ipv metalen, en de potmeters waren ook een stuk fragieler.

Daarbij vind ik een Valvestate vlees noch vis, want je haalt er geen lekkere blues-sound uit (te blikkerig) en voor vette strakke metal is ie te rommelig en schuurpapier-ig. Die Contour knop is gewoon slecht, terwijl Hughes and Kettner hun "Voicing" knop daarop hebben gebaseerd, en die werkt wel goed.

Uit verschillende tests is ook gebleken dat een Bandit 112 (mijn voorkeur ging uit naar 2e serie; geen groene randjes meer, wel puntig logo) ook de 'beste' oefenruimte-versterker is; hij gaat hard, is veelzijdig, niet kapot te krijgen.

Randall heeft nu een soortgelijk iets, de RG75T ofzo? Kost nieuw rond de 350. Is ook mijlen beter dan welke Valvestate dan ook.

MightyMike
11 augustus 2004, 16:14
Wat met name waardeloos was bij die bakken, ZEKER in vergelijking met wat Peavey maakt(e), is de bouw-kwaliteit.
Marshall gebruikte dunnere panelen, plastic jacks ipv metalen, en de potmeters waren ook een stuk fragieler.

Volledig akkoord! Ik heb zelf een geschiedenis van defecte valvestates, en ik moet je daarin gelijk geven. De versterker verzetten is soms al voldoende om een soldeerpunt te doen breken, met alle gevolgen vandien. De bouw-kwaliteit doet echter geen afbreuk aan het geluid van de versterker. Het is nu al even geleden dat ik mijn 8040 gehoord heb, maar ik meen me te herinneren dat de crunch best ok was voor een versterker uit het lagere prijssegment.

Speeddemon
11 augustus 2004, 16:21
Het is nu al even geleden dat ik mijn 8040 gehoord heb, maar ik meen me te herinneren dat de crunch best ok was voor een versterker uit het lagere prijssegment.
Ja maar halverwege jaren 90 waren die versterkers nog relatief duur!
(1000-1200 gulden voor een 100W transistorbak, die nu 350 euro is (770 gulden).
En bij 'best dure' versterkers verwacht ik meer dan een crunch die 'best o.k.' is.

Tara Elders ziet er 'best o.k.' uit, maar zet 'r naast Tamara Brinkman of Chantal Janzen... you get the idea. :lol:

Tuurlijk zijn de huidige beginners meer verwend dan wij vroeger, nu met al die goedkope goeie modellingbakken (ik moet nog een beter klinkende bak voor minder dan 250 tegen komen, dan een Roland Cube 30), maar toen al (praat ik over '95-'96) wist ik dat ik beter kon wachten, dan m'n geld uitgeven aan zo'n lamme bak als een Marshall Valvestate.

Feit blijft dat Marshall (net zoals alle andere mega-bedrijven die de roem naar de kop stijgt) hun goeie reputatie (JCM800, Plexi, JTM45) te grabbel heeft gegooid (Valvestate, JCM900) in de jaren 90.

Chroxy
11 augustus 2004, 17:23
maar vind je nu de valvestate slecht klinken omdat jezelf een echte buizen gewend bent.. of vind je hem echt slecht klinken vergeleken met andere transistors..?

zou namelijk oneerlijk zijn als je zegt: de valvestate klinkt slecht terwijl je zelf nu buizen gewend bent.. dan kan je toch niet meer goed vergelijken omdat het dan 2 totaal verschillende versterkers zijn...

Speeddemon
11 augustus 2004, 18:08
nee, wel echt vergeleken met andere transistorbakken.

Ik heb nu pas een jaar een Engl Savage 60 (buizen).

Maar toen ik in '97 een amp ging kopen, heb ik de Fender RocPro 1000, Marshall VS100 en Peavey Bandit 112 getest.
De Bandit was de goedkoopste en de beste. En VS8080's heb ik vaker op moeten spelen dan me lief was. (oefenruimtes e.d.)

wanna1
12 augustus 2004, 00:16
Auw,

Ik ben ook in het bezit van een valvastate 8080, de reden dat ik hem niet weg doe is toch omdat ik het een wereld versterker vind.

Als je opnames maakt met de crunch goed luid open krijg je die lekkere blues sound die ik maar niet uit een andere transistor versterkers krijg.

Als je metal of rock speelt is de contour schakelaar erg storend (die had er nooit op moeten ziitten) gewoon in het midden.
Ik vind de scheur ook erg lekker klinken, gewoon lekker strak en helemaal niet modderig.

Bij latere opnames ga ik hem zeker gebruiken, ik zie gewoon veel mogelijkheden.

En idd de knoppen zijn gauw versleten.


Ik ben dan weer veel minder te spreken over de Bandit, de Bandit heeft (vind ik) geen strak laag.

Speeddemon
12 augustus 2004, 12:14
wanna1, over welke Bandit heb je t?

Nou moet ik zeggen dat door t vervangen van de originele Sheffield speaker met een Celestion G12T75 (of zo'n soort code) het geluid er op vooruit is gegaan. Strakker, en helderder clean.

En ik vond t laag juist lekker, zeker met die T Dynamics open.

Maar goed smaken verschillen. :wink:
Engls heerschen!