PDA

View Full Version : Hot Wire Audio Mig*Boost #10



Robbert
10 augustus 2004, 13:29
Afgelopen maandag ontvangen, maar nog niet getest.

Wel alvast de moeite genomen voor wat scans. Beetje met Photoshop bewerkt zodat de kleuren overeen komen met de werkelijkheid :o

Het is te zien dat Remco er veel moeite voor heeft gedaan. Ik vermoed dat deze custom color de enige in zijn soort blijft :D ;)


http://www.scholte.nu/pedals/hotwire.jpg

http://www.scholte.nu/pedals/hotwire-side.jpg

http://www.scholte.nu/pedals/hotwire-bottom.jpg

http://www.scholte.nu/pedals/hotwire-logo.jpg


Later vandaag een review!

BramVersteeg
10 augustus 2004, 15:07
WOW! Ik wist dat Remco veel van pedalen wist maar dit ziet er wel erg veelbelovend uit! Mijn oprechte complimenten Remco! Ik ben erg benieuwd hoe ie klinkt! Misschien ook wel leuk voor mij :-D

Quink
10 augustus 2004, 15:40
Ha ha, is dit de Siberië uitvoering van de MIG boost? Nu ook MIG Ice, extra cool. :-D

Ik blijf het een mooi pedaal vinden, maar ik geloof dat ik de originele uitvoering mooier vind. Brutaler, beter aansluitend bij de naam, vrolijker (beetje vaag, maar kan zo een-twee-drie geen betere omschrijving bedenken).

Oh, enne, schiet eens een beetje op met die review http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif :wink:

Speeddemon
10 augustus 2004, 15:44
Dank u.
Bram, let wel, normaal zijn ze rood (RAL 3000) met een gele hamer & sikkel. Omdat dit #10 was, en ik een beetje in t krijt stond bij Robbert heb ik 'm een custom uiterlijk meegegeven. Dat heeft me heel wat moeite gekost, omdat de chroom/zilver lak niet erg handelbaar is.

Misschien heb ik er nog 1 te koop, maar dat ligt eraan of dat Wouter uit België 'm wel of niet wil (die had zich namelijk zeer vroeg ingeschreven voor de eerste 10). Maar rond september ben ik van plan 10 nieuwe te maken, met powdercoated behuizingen en mogelijk zeefdruk belettering etc.

BramVersteeg
10 augustus 2004, 15:52
Nice, ik wil iig wel eens proberen hoe zoiets klinkt!
Ik geef je wel een buzz als ik serieuze interesse heb! :wink:

marc_o
10 augustus 2004, 16:13
en nu wil ik wel eens weten hoe ie klinkt!

@ Speeddemon: Maak je ook andere pedalen, of doe je op dit moment alleen de MIG*Boost?

jaywalker
10 augustus 2004, 16:24
Dank u.
Bram, let wel, normaal zijn ze rood (RAL 3000) met een gele hamer & sikkel. Omdat dit #10 was, en ik een beetje in t krijt stond bij Robbert heb ik 'm een custom uiterlijk meegegeven. Dat heeft me heel wat moeite gekost, omdat de chroom/zilver lak niet erg handelbaar is.

Misschien heb ik er nog 1 te koop, maar dat ligt eraan of dat Wouter uit België 'm wel of niet wil (die had zich namelijk zeer vroeg ingeschreven voor de eerste 10). Maar rond september ben ik van plan 10 nieuwe te maken, met powdercoated behuizingen en mogelijk zeefdruk belettering etc.

Heej speeddemon.
Ik vraag me toch af waarom je niet je eigen mig*boost op je eigen board zet. Is dat omdat jij je gemodde dod toch beter vindt?

Speeddemon
10 augustus 2004, 16:24
en nu wil ik wel eens weten hoe ie klinkt!

@ Speeddemon: Maak je ook andere pedalen, of doe je op dit moment alleen de MIG*Boost?
momenteel alleen de MiG*Boost, maar ik heb wel plannen om een Ibanez CP9 (compressor) te klonen, zonder verlies van laag.
Dat is namelijk een hele transparante, heldere compressor, maar stock raak je veel laag kwijt.

En verder wil ik ooit nog
-een analoog multi-fx maken (met overdrive/distortion (misschien zelfs buizen), en delay.
-een metaldistortion
-een overdrive gebaseerd op Marshall Guv'nor OF Boss OD-3.

Maar voorlopig focus ik me op de MiG*Boost.
7 Mensen hebben er nu 1 in hun bezit, en op Robbert na (want die heeft m nog niet getest) zijn ze laaiend enthousiast.

Hoe zo iets klinkt? Transparante boost/overdrive met vette punch in t laag mid (klinkt erg 'Zakk Wylde' als je met humbuckers speelt en je amp scheurt al een beetje, en voor een Strat lijkt ie alles 'organischer' te maken) en genoeg helderheid om geen top-hoog te verliezen.

Alleen in combinatie met een NECK-humbucker kan het misschien te smoezelig worden in de lagere regionen van de hals. Beetje te modderig.

jaywalker
10 augustus 2004, 16:28
en nu wil ik wel eens weten hoe ie klinkt!

@ Speeddemon: Maak je ook andere pedalen, of doe je op dit moment alleen de MIG*Boost?
momenteel alleen de MiG*Boost, maar ik heb wel plannen om een Ibanez CP9 (compressor) te klonen, zonder verlies van laag.
Dat is namelijk een hele transparante, heldere compressor, maar stock raak je veel laag kwijt.

En verder wil ik ooit nog
-een analoog multi-fx maken (met overdrive/distortion (misschien zelfs buizen), en delay.
-een metaldistortion
-een overdrive gebaseerd op Marshall Guv'nor OF Boss OD-3.

Maar voorlopig focus ik me op de MiG*Boost.
7 Mensen hebben er nu 1 in hun bezit, en op Robbert na (want die heeft m nog niet getest) zijn ze laaiend enthousiast.

Hoe zo iets klinkt? Transparante boost/overdrive met vette punch in t laag mid (klinkt erg 'Zakk Wylde' als je met humbuckers speelt en je amp scheurt al een beetje, en voor een Strat lijkt ie alles 'organischer' te maken) en genoeg helderheid om geen top-hoog te verliezen.

Alleen in combinatie met een NECK-humbucker kan het misschien te smoezelig worden in de lagere regionen van de hals. Beetje te modderig.

Ik zoek nog een overdrive. Die niet te schel klinkt en die strat een lekkere crunch geeft. (alla john frusciante:D) . Zou ik hier wat aan hebben ?

Speeddemon
10 augustus 2004, 16:30
Heej speeddemon.
Ik vraag me toch af waarom je niet je eigen mig*boost op je eigen board zet. Is dat omdat jij je gemodde dod toch beter vindt?
Nee, ze klinken hetzelfde.
Maar ik heb veel geld in die DOD zitten (m'n eerste 3PDT die 15 euro kostte, ipv 5-6 euro!!!, 2x ge-mod, wat ge-fry-de componenten, blauwe LED van 1,90€ etc.) en als ik die zou willen verkopen, zou ie minimaal 95 euro moeten opleveren, en dat wil niemand voor een 2e hands DOD 250 geven.

De MiG*Boost heeft een aantal verbeteringen ivm de DOD (Boss adapter-input, Switchcraft jacks, diode switch-mode, 1% tolerantie metaalfilm weerstanden), maar omdat die DOD mijn eerste knutsel-project is, en er zoveel tijd in is gaan zitten, is ie bij wijze van 'onbetaalbaar' geworden en neemt ie natuurlijk een speciaal plekje voor me in.

Robbert
10 augustus 2004, 17:06
Hey, niet mijn draadje kapen!

:D


Ok, hier is mijn uitspraak:

De combinatie Deluxe reverb en strat doet het erg goed op dit pedaal. Het pedaal is bijzonder transparant in te stellen: beide knoppen op ongeveer tien uur, LED mode en je mist een tikkeltje laag. Niet te horen als je noten aanslaat, maar na drie minuten akkoorden wel.

Een zeer flexibel pedaal, gaat van bijna cleanboost tot richting fuzz als je de gain helemaal opendraaid. Vergeet daarbij niet het volume iets terug te draaien want hij gaat serieus hard.

Het pedaal werkt mooi met je laag en middel, zeker omdat mijn strat van nature eigenlijk een tikkeltje teveel hoog heeft naar mijn smaak.

Het pedaal werkt lekker met mijn Keeley BD-2 en stock SD-1. De Keeley gebruik ik als clean boost met een klein tikkeltje gain. Door die aan te zetten voor de Mig*Boost duw je die verder naar gain territorium, met een lekkere vette toon.
Met de SD-1 ervoor ga je meer richting fuzz, ik moet nog wat spelen met instellingen omdat bij teveel volume gaat het (ergens) oscilleren. Gaat nog een leuke combinatie worden.

Ik eindig mijn test-sessie met de gain op elf uur en de volume op twee uur. Schakelaar op standje LED.
Vanavond de Fuzz head van Keeley er eens bijzetten en de J. Everman Fuzz drive. Volgens mij kan dat ook nog wel eens leuk worden!

Remco.. bedankt! Toppie!! :D


Ohja. Geweldige handleiding :lol: ;)

marc_o
10 augustus 2004, 18:39
Wat doet die switch met led en Si/Ge?

Speeddemon
10 augustus 2004, 19:01
die selecteert de diodes die voor de vervorming zorgen.
Ofwel asymmetrische clipping dmv 2x Germanium + 2x Silicium, ofwel symmetrische clipping dmv 2x 5mm LEDs.

De LEDs klinken wat ronder/opener, en hebben minder vervorming, maar meer maximum volume. De Ge/Si combi klinkt wat rauwer/viezer en bij max gain neigt die naar fuzz.

marc_o
11 augustus 2004, 23:19
Aha, ben erg benieuwd.
Ben je op een eventuele volgende meeting met je MIG?

Robbert
12 augustus 2004, 01:12
Zolang die meeting niet in Groningen is .. wil ik de mijne best meenemen :D

BLOK182
12 augustus 2004, 19:25
Ehm, wat kostte het machien ook alweer? Klinkt wel verrekte interessant, misschien voor mijn Blue Angel....

Speeddemon
12 augustus 2004, 19:42
prijs gaat om en nabij 110 euro liggen voor de komende 10. E.e.a. hangt af van evt. dealers, extra kosten voor zeefdrukken e.d.

BLOK182
13 augustus 2004, 10:17
AH, leuke prijs, voor een echt boutiquepedaaltje 8-) True-bypass? Ik laat wel wat van me horen als het zover is :wink:

jaywalker
13 augustus 2004, 11:00
ja ik ook . Ziet er erg interessant uit.

Robbert
13 augustus 2004, 12:09
100% true bypass!

Gezien de tijd en moeite die erin gestoken is door Remco, is 110 Euro helemaal geen slechte prijs hoor!