PDA

View Full Version : Sorry: ToneZone vs. Superdistortion...



Bins
10 augustus 2004, 11:32
Ok, ik zit een beetje te twijfelen:

Superdistortion: Veel Bass/mids, weinig treble + hoge output = goed.
Volgens dimarzio: Super Distortion® humbuckers put out a hot, thick tone with a tight bottom-end:

Tonezone: Iets meer mids dan de superdist = goed. Iets minder output, maar nog wel "high output" = eehh, iets minder.
Volgens Dimarzio: Its ballsy, aggressive tone has plenty of drive in all the right frequencies, abundant gain to push preamps and power amps, and sensitivity to pick attack that gets the most out of any style from Metal to Blues.

De pu's die nu in mijn gitaar zitten zijn kopieėn van Dimarzio's. Ik vind ze helemaal niet slecht klinken, ik mis alleen de bekende "ballen". Nu zou ik dus "intuitief" voor de superdistortions gaan, maar ik meen me te herinneren dat er in de echte musicmans Tone Zones zitten, dus dat zou dan in principe ook wel een goede keus kunnen zijn. De extra mids van de TZ vind ik ook wel wat. Ik maak me alleen een beetje zorgen om de iets mindere output.
Ik kan de tonezone voor 79 bestellen, en de Superdist. voor 89 (ik moet zebra hebben... hebben ze niet overal), vandaar dat ik ben gaan twijfelen.

Iemand misschien ervaring met beide pickups?

P.S. Gitaar = Olp axis: basswood body / maple neck.

michielv
10 augustus 2004, 12:16
Wat voor elementen zitten van origine in de MM EVH? Dat waren speciale DiMarzio's maar kan me het type niet meer voor de geest halen...

Bins
10 augustus 2004, 13:21
Ik meen ergens gelezen te hebben dat die pu's erg veel op tonezones zouden lijken... Maar goed, dat weet ik dus niet zeker.

Ik vraag me trouwens af of het verschil tussen 425mV en 375mV echt veel uitmaakt. Hoe meet ik de output van mijn huidige pu's?

Raffel
10 augustus 2004, 13:24
de TZ heeft echt wel genoeg vermogen hoor, wees maar niet bang.

gerrekat
10 augustus 2004, 17:34
SD's klinken IMO veel vetter en minder iel voor leads....ze zijn misschien IETS minder strak dan TZ's maar dat is zeker te overzien!

Bins
10 augustus 2004, 17:57
SD's klinken IMO veel vetter en minder iel voor leads....ze zijn misschien IETS minder strak dan TZ's maar dat is zeker te overzien!

Jij hebt toch veel sd's in je gitaren? Dat "beer belly" clipje, is dat superdist? Ik vind het wel vet klinken namelijk. (Ik weet dat het ook met de powerball te maken heeft, maar als het goed gaat heb ik volgende maand een fireball, dus dat wordt wel wat :) )

gerrekat
10 augustus 2004, 20:20
ja en nee! Ik heb een track opgenomen met de Mesa mark III met mijn Viper met EMG 81's en 1 track met mijn DEAN TC ML custom met DiMarzio SD's en mijn POWERBALL

Bins
10 augustus 2004, 20:37
Je hebt niet toevallig een links/rechts versie? Ik heb ergens een redelijk cheape emg81 gezien, dat lijkt me ook wel wat.

Bins
10 augustus 2004, 21:34
:o
Nou heb ik toch pardoes een setje EMG 81/60 besteld (als de deal rondkomt)...
GAS is een gek beestje :)

Anders Destium
10 augustus 2004, 22:22
Haha :lol:

Als het maar een goede prijs is :wink:

Gefeliciteerd alvast!

Braindead
10 augustus 2004, 23:25
In de EVH zit geloof ik customwound pickups, vergelijkbaar met de Duncan custom (custom custom)

Bins
11 augustus 2004, 00:01
Haha :lol:

Als het maar een goede prijs is :wink:

Gefeliciteerd alvast!

150 voor een 81 + 60 incl pots enzo... Is wel ok toch? De hums kosten los 98 euro bij MP. Als het niet bevalt kan ik ze met minimaal verlies denk wel weer verpatsen.

Anders Destium
11 augustus 2004, 00:03
Als je ze eventueel weer kwijt wil hou ik me aanbevolen, ik heb in dat geval zelfs nog een TZ te ruil :lol:

Bins
11 augustus 2004, 00:18
Hahahaha,

Anders (no pun intended) kom ik wel een keer op de koffie :)

Bins
12 augustus 2004, 09:41
Shit, de koop ging op het laatste moment niet door. De verkoper kwam erachter dat de "professionele installatie" toch niet zo goed was gedaan. Bij het verwijderen van de EMG's kwam hij een super uitgebikt gat tegen (op de foto zag het er idd niet zo mooi uit). Hij durft het nu, om cosmetische redenen, niet aan om andere pu's te plaatsen. Jammer.

Ik ga nu toch maar voor de superdistortions.

Stratman70
12 augustus 2004, 10:24
SD is meer een wat seventies geluid en TZ klinkt wat liever en moderner.

Bins
12 augustus 2004, 12:06
"Liever"... brrrrrrr :)

Thom TK
22 augustus 2004, 23:07
SD is meer een wat seventies geluid en TZ klinkt wat liever en moderner.

Jah...een eighties geluid zul je bedoelen...iig denk ik dat de Dimarzio Super 3 een veel betere optie is als er getwijfeld word tussen TZ en een SD.
De Super 3 is immers een gemodificeerde SD.

Thom TK
7 september 2004, 12:51
jaja...grafgraver, ik weet het ( :-D )
Maar niemand kent dus de Super 3??

Stitch
7 september 2004, 13:07
ik heb nog een zgan tonezone f-spaced zwart liggen. Interesse?

Lacrymosa
7 september 2004, 13:38
Bins, jij had toch ooit die Double Wahmmy van me gekocht?

das een pup met veel ballen, lijkt veel op de tone zone, de TZ vin ik alleen wat meer definitie hebben

CheerS!!