PDA

View Full Version : Midi op een multiFX



Ic3gl0vE
8 mei 2002, 21:10
Eyz mensen ik zit er over te denken om een Boss GT3 of iets dergelijks (suggesties? :smile:) te kopen, met midi dus.
nu vraag ik me af of je die dan ook met een midi kabel op je computer aan kan sluiten en dan met cubase opnemen zodat je .all en .midi files kan maken met je gitaar, lijkt me leuk namelijk.

oja en ik heb een midi interface op m'n versterker en ik vraag me af of je ook iets kan met de gt3 + midi interface op de versterker


grTz Maarten

holsink
23 mei 2002, 18:57
Hallo Maarten,

Er bestaan geen gewone gitaar multi Fx processoren die het gitaargeluid om kunnen zetten in midi. Als je dat toch wil, dan heb je op je gitaar een speciaal midi-element nodig (bijvoorbeeld een Boss GK-2). Dit element zet het signaal van iedere snaar apart om in midi. De midi-kabel kun je in een midi-geluidsmodule stoppen (SoundCanvas, Roland VG-88, Roland GR-33, synthesizer, midi-in van je pc-geluidskaart). Dan is het wel mogelijk om midi op te nemen met je gitaar. Er bestaan overigens ook gitaren waar al een midi-element in zit (bijv Godin LGXT). Vaak zijn dit de wat duurdere gitaren.
De Boss GK-2 kun je heel gemakkelijk aansluiten. Het midi-elementje moet dan wel passen tussen de brug en het brugelement.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Ic3gl0vE
23 mei 2002, 19:45
ok bedankt, iemand had me zoiets laatst al uit gelegd maar dit is toch duidelijker

ik heb de gt3 trouwens gekocht en hij's GAAAAAAAAAAAAAAAAf :grin: