PDA

View Full Version : humbucker voor tele



mark17
9 augustus 2004, 21:07
welke humbucker kan ik het best in mijn squier telecaster bouwen
ik speel voornamelijk rock

FonZZo
9 augustus 2004, 21:11
Wanneer je iets met veel output zoekt is een Hot rails misschien wel iets.
Van rock tot metal zeer geschikt.
Je kan hem ook nog splitsen voor iets minder geweld.
Hebben het toch over het brugelement neem ik aan?

mark17
9 augustus 2004, 21:15
ja ik heb het over een brug element en zoek een element met meer output
en wat kost zo n element ongeveer

FonZZo
9 augustus 2004, 21:21
In Dl € 89,90 zie http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3754045&sid=!18121995&quelle=volltext

Voor reviews kan je wel even lezen op HC http://www.harmony-central.com/Guitar/Data2/Seymour_Duncan/Hot-Rails-Tele-01.html

Is wel een bruut ding hoor. Speciaal voor tele's dus geen gezaag in je plank.

mark17
9 augustus 2004, 21:31
zijn er nog andere mogelijkheden ?

FonZZo
9 augustus 2004, 21:38
Site's van producenten bezoeken en kijken wat ze speciaal voor tele's hebben. Of je moet gaan frezen dan kan je alles inbouwen.

mark17
9 augustus 2004, 21:40
vrezen word dat een probleem?
ik wil er eigenlijk wel een echte humbucker in

FonZZo
9 augustus 2004, 22:04
Hot rails is een echte humbucker alleen in singelcoil formaat.
Je zal eerst eens kunnen kijken hoeveel ruimte er nu zit.
Je hebt van seymour Duncan trouwens nog meer opties hoor:

Vintage Progressive Cutting Edge
Vintage '54™ Hot Vintage Lead Stack®
Vintage for Broadcaster® Quarter-Pound™ Hot Lead Stack®
Alnico II Pro™ Jerry Donahue Model™ Vintage Rhythm Stack®
Five-Two™ Hot Rails™ for Tele®
Little '59™ for Tele®

En dan hebben we het nog niet over andere fabrikanten gehad.
Zit echt wel iets voor je bij zonder dat je moet gaan boren frezen zagen.

mark17
9 augustus 2004, 22:21
ik wil er graag een humbucker in als humbucker formaat
vrezen maakt me niet uit ik vind een humbucker het mooist in humbucker formaat
zou je zelf in de body kunnen vrezen of zou je dat het beste door iemand kunnen laten doen

bat
9 augustus 2004, 22:36
Als je een humbucker-formaat pickup in de brugpositie van een Tele wilt plaatsen moet je:

- hoogstwaarschijnlijk de ruimte voor de pickup in de body ruimer maken, al zijn er sommige Teles die al voldoende ruimte hebben;
- bovendien een andere brug monteren, een humbucker past namelijk ook niet in het gat in die metalen plaat waar de brug op zit.

gezien de vele vragen die je hebt zou ik eigenlijk willen adviseren om het te laten doen.

Als je het zelf doet ben je sowieso al aardig wat geld kwijt. Ik zou me afvragen als ik jou was of het niet goedkoper is om een humbucker-gitaar te kopen ter vervanging van je Tele.

mark17
9 augustus 2004, 22:40
als ik het zelf zou willen doen is dan een humbucker in de halsposite zetten makkelijk

bert k
10 augustus 2004, 00:33
Kijk eens bij Vox Humana (http://www.voxhumana.nl) die heeft een heleboel pickups. Je kan er ook laten frezen (met een F :) ) kost iets van 30-40 euro. Je moet ook de zaag zetten in de bodemplaat van de brug, want die is gemaakt voor een single-coil. \
Dus wel veel werk, terwijl een hotrails er in een half uurtje inzit. Maar als je voor de looks gaat moet je niet zeuren als het duur wordt.

michielv
10 augustus 2004, 08:01
Als je een volle humbucker bij de brug wilt kun je beter een nieuwe brug met humbucker gat kopen, dat is een stuk makkelijker en mooier dan proberen uit je huidige brug een humbucker gat te zagen. Het enige waar je op moet letten is dat je waarschijnlijk een toploader brug hebt dus dat je weer een toploader brug koopt of (moeilijk om ze recht te krijgen!) gaatjes boort e busjes onderin de body maakt en een een string-through brug gebruikt

Een gat frezen is niet zo moeilijk, desnoods doe je het zelf met een beitel (dat kan best, is niet zo heel moeilijk en een stuk goedkoper en leuker ;) ).

mark17
10 augustus 2004, 11:39
als ik een humbucker in hals positie maak,maakt dat voor het klank verschil veel uit?

michielv
10 augustus 2004, 12:14
als ik een humbucker in hals positie maak,maakt dat voor het klank verschil veel uit?

Yep: een brugelement (zowel humbucker als single coil) klinkt veel scheller en snerpender dan een halselement (dat weer warmer en jazzy-er klinkt). Ligt natuurlijk aan nog veel meer dingen als je versterker, het soort hout enz. maar het maakt echt verschil waar je een element plaatst.

ieme
10 augustus 2004, 19:33
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guitars/DSCF0139.jpg
Dit is zo'n beetje mijn droomtele!

Traai
10 augustus 2004, 21:39
EMG ???

mark17
10 augustus 2004, 22:31
kijk zoiets wil ik ook

Traai
10 augustus 2004, 22:47
zoiets heb ik :)

ik heb een telecaster standard fat (dus zoeen als hierboven) maar in candy apple red ...

mark17
9 september 2004, 21:14
ik heb zelf een humbucker in de hals positie gezet
zit een erg vet geluid in
maar hoe kan ik een foto van mijn tele('s) op dit forum zetten?

qwerty
12 september 2004, 00:17
ik heb een nashville tele, (met 3 elementen ipv 2) waarvan ik de bedrading zo heb aangepast dat eklementen ook in serie geschakeld kunnen worden, output en klank van een humbucker!!! en natuurlijk ook die heerlijke telesounds binnen handbereik.... kan ik aanbevelen, is zelfs een 4 way switch in de handel verkrijgbaar speciaal om een seriestand aan de bestaande 3 standen uit te breiden...