PDA

View Full Version : Geen geluid ?!?



Chroxy
9 augustus 2004, 20:39
In het andere versterker forum had ik gepost dat ik niet tevreden was met mn nieuw versterker JCM 800 4210 combo, nou, dat is voorbij, ik ben gewoon niet zo goed in instellen en een buizenversterker is nieuw voor me..

vandaag heb ik het volume eens lekker hard kunnen zetten van de versterker (normaal kan dat thuis niet), dus ik eerst paar minuten opwarmen, daarna paar minuten spelen en toen steeds harder en harder.. uiteindelijk stond de master zo goed als open en de preamp op 3kwart open.. toen switchte ik van clean naar distortion en opeens een gigapiep.. ik switchte terug en mn geluid was weg..

wat is gebeurt :S..? het lijkt nog alsof hij werkt, hij reageert nog de footswitch etc.. maar dr komt geen enkel geluid uit.. ?

Sir Peckerkäse
9 augustus 2004, 20:51
de zat een speciale muistransistor in je versterker, hij is doorgebrand, je hoorde hem nog even een laatste gilletje slaken maar het is toch echt wel met hem gedaan, ga naar de dichtstbijzijnde dierewinkel voor een nieuwe

birt
9 augustus 2004, 21:07
ik heb dat probleem ook, als ik mijn amp wat te ver opendraai heeeeel snel feedback (of ander gepiep)

gershwin5150
9 augustus 2004, 21:22
Misschien het einde van je oren? :???:

mijnechtenaamisalvergeven
9 augustus 2004, 21:28
Zie je iets geks aan je buizen? branden ze nog, of juist heel fel?

wanna1
9 augustus 2004, 21:30
Zekeringetje ??

Chroxy
9 augustus 2004, 21:42
alle lampen branden nog steeds even fel/niet fel als eerst.. en ik weet niet of het een zekering is, die zijn niet echt te zien..

wanna1
9 augustus 2004, 21:54
Hoe bedoel je, niet te zien?

Gewoon even alle 2 eruit trekken en onder het licht bekijken.

Ik heb het op dezelfde manier eens gehad, en toen was er ook nog een buis gesmolten.

wel aan, wel schakelen, maar geen geluid.

Chroxy
9 augustus 2004, 21:56
ja, ik heb de versterker pas net dus ik heb ook nog niet veel verstand ervan, waar zitten de zekeringen precies..?

Chroxy
9 augustus 2004, 22:28
wanna 1 heeft me toegevoegd bij msn en heeft me uitgelegd waar de zekeringen zitten..

nou blijkt dat 1 zekering gesprongen is.. geen probleem, dus even een nieuwe kopen..

maar op de zekering staat : T500MA/250V
wanna 1 zei dat dit erg laag was, hij had 2A in zijn 100 watt tops, is 500MA dus wel goed of moet ik een andere pakken..?