PDA

View Full Version : Aanshouw mijn nieuwe pedalboard



Lutz
9 augustus 2004, 20:31
eindelijk, na weekje bricoleren is mijn pedal board eindelijk af :-D



het is nog niet gekableerd omdat er nog enkele pedalen bij moeten


zo moet er nog een boss LS-2 bijkomen tussen de ZW44 & de DS 1, de onerre word vervangen door een EB 6616 & er komt ook nog een digitech WH4 & een ibanez weeping demon op


hier de fototjes:

http://users.pandora.be/jugulator/J/axes/MVC-023S.JPG

http://users.pandora.be/jugulator/J/axes/MVC-024S.JPG

http://users.pandora.be/jugulator/J/axes/MVC-025S.JPG


laat het commentaar vloeien :razz:

Mithrandir
9 augustus 2004, 20:33
Ik vind hem wel groot, ondanks dat er nog andere pedalen mij moeten komen. Hij ziet er verder wel netjes uit.........alleen, waarom dat walgelijke tegeltjes zijl???????

En hoe ga je je pedalen bevestigen aan het board?

Lutz
9 augustus 2004, 20:38
Ik vind hem wel groot, ondanks dat er nog andere pedalen mij moeten komen. Hij ziet er verder wel netjes uit.........alleen, waarom dat walgelijke tegeltjes zijl???????

En hoe ga je je pedalen bevestigen aan het board?


wel grootte is relatief hé,

ik heb graag veel ruimte, vroeger had ik een kleinboard (zo'n aangepast gamma koffertje) en daar had ik geen ruimte voor nix, nu heb ik tenminste plaats,

en dat lelijk zeil, wel eerst ging ik er een tapijtje over gooien en alles met velcro bevestigen, na wat rondkijken hier vond ik geen echt leuk tapijtje toen ik gister in de DHZ zaak achter men U profielen ging zag ik deze tegels liggen en tja ik was verkocht, het is iets unieks & het is ZOOO lelijk dat ik zeker ben dat niemand het me nadoet :-D


enne qua bevestiging: voor de mxr's & YJM ga ik een fietsketting uiteenhalen en vastvijzen aan de plank, de bossjes ga ik verzeker velcroën, en de EB & zo word later bevestigd op het systeem van NYC pedalboards, een plaatje met voorgeboorde gaatjes voor de poten van het pedaal & dat word vast gekleefd aan het board

phx
9 augustus 2004, 21:47
ik zie dat je een zakk wylde overdrive hebt van mxr. klinkt ie goed? Kun je er ook dynamische distortion geluiden uit krijgen, of alleen overdrive.

PHX

Lutz
9 augustus 2004, 21:53
ik zie dat je een zakk wylde overdrive hebt van mxr. klinkt ie goed? Kun je er ook dynamische distortion geluiden uit krijgen, of alleen overdrive.

PHX


uit het pedaal zelf enkel een OD, de DOD YJM 308 kun je dynamische dist. uithalen,


maar de ZW44 moet je dan eigelijk gebruiken in combinatie met het lo-gain kanaal van je amp om een distortie te krijgen

Daniël_san
9 augustus 2004, 22:17
:o hij is een beetje uhhmmm......................groot :lol: Maar idd wel veel ruimte. (gewoon nog een stuk of 10 pedalen kopen he)

Robbert
9 augustus 2004, 22:40
Fantastisch! Serieus, geen gein, ik vind hem leuk! Ik had alleen de verhoging een "tegeltje" langer gemaakt.

Nu nog wat pedaaltjes erbij kopen :D

Nocki
9 augustus 2004, 23:30
NOVILON!!!

Mitch
10 augustus 2004, 00:48
Ophouden met zeiken over het zeil jongens. Dat dekbed overtrek is véééééél erger !
Vertel me dat dit niet je eigen bed is maar dat het licht in de kamer van je kleine zusje beter licht heeft om in te kunnen fotograferen.



:razz:

Blijepanda
10 augustus 2004, 01:03
Inderdaad wat groot, maar je hebt wel ruimte voor nieuwe pedalen natuurlijk. Dat zeil vind ik trouwens wel origineel :)

Shaggy
10 augustus 2004, 06:48
Hey uhh Lutz,

Die dekbedovertrek doet me denken aan die parade in amsterdam .. hoe heet ie ook al weer? :-D



ontopic:

Het is wat maar net wat je praktisch en mooi vind. Ik vind het geen van beide maar dat is mijn mening. Ik vind het wel heel cool dat je er actief mee bezig bent. Tip => Als je veel gaat giggen dan word die zeil ultra smerig .. neem altijd wat quick 'n brite mee :razz:

guvnor
10 augustus 2004, 08:55
leuke pedalen...

maar het board doet me denken aan de salontafel van m'n oma...

Dweezman
10 augustus 2004, 09:12
Zijn dat echte tegels :wink: Heavy shit!

Lutz
10 augustus 2004, 11:59
Over het dekbed:

mijn bed intereseert mij niet dat ding is een 14 jaar oud ofzo als ik slaap zijn men ogen dicht en hoef ik er niet op te kijken :razz:




enne, tja die tegels, tis iets anders hé, het ziet er redelijk "echt" uit maar het is een leuk stukje vynil van 1.8mm dik, de plank eronder is een multiplex plaat van 16mm en errond zitten U-profielen met een buitenmaat van 20*20mm (binnen maat 16mm) en die is vast geschoten met rivetten van 3mm dik op 10mm lang,


simpel, snelgebouwd, goedkoop & ruimtelijk :p

schizo910
10 augustus 2004, 12:05
Heb je er ook nog iets omheen gebouwd? Hoe vervoer je hem?

Ik vind hem erg groot en die egels zijn foei-lelijk, maar da's wel weer cool eigenlijk :razz:

Ben je van plan nog een berg pedalen aan te schaffen en heb je hem daarom zo ruim gemaakt?

Lutz
10 augustus 2004, 12:23
Heb je er ook nog iets omheen gebouwd? Hoe vervoer je hem?

Ik vind hem erg groot en die egels zijn foei-lelijk, maar da's wel weer cool eigenlijk :razz:

Ben je van plan nog een berg pedalen aan te schaffen en heb je hem daarom zo ruim gemaakt?


wel het deksel is nog in de maak zie je,

ik heb al enkele pedalboard gemaakt en dan maakte ik steeds een kist mar die werd te klein, dus nu ben ik begonnen met het board zelf te maken, en loop van deze week maak ik er een deksel over heen met op de zijkant wieltjes zodat ik het kan vervoeren,

en een berg pedalen ? neen,

er komt nog een boss LS2 op , digitech WH4, ibanez WD7 & een ernie ball 6616 en nog 1 of 2 black switches,


maar zoals ik al zei, ik heb graag RUIMTE zodat ik niet alles heel kort moet gaan maken, want ik draag altijd new rock boots of combats & als men pedalen dicht opeen staan gebeurd het wel dat ik er 2 tegelijk ofzo indruk & das niet echt de bedoeling nietwaar?

schizo910
10 augustus 2004, 13:19
Cool

Speeddemon
10 augustus 2004, 15:48
Ik heb schoenmaat 43/44, maar mijn board gaat echt niet groter worden dan 70x40cm. En daar kunnen wel 10 pedalen op (heb een paar grote), incl 6-voudige stekkerdoos met adapters.

Overdreven groot board=
-minder ruimte voor jezelf op podium
-langere kabels tussen pedalen (minimaal signaalverlies, maar natuurkundig natuurlijk niet te verwaarlozen)
-geirriteerde bandleden
-meer ruimte om bier op te morsen/bewust te gooien

:roll: :wink:

Lutz
10 augustus 2004, 16:14
Ik heb schoenmaat 43/44, maar mijn board gaat echt niet groter worden dan 70x40cm. En daar kunnen wel 10 pedalen op (heb een paar grote), incl 6-voudige stekkerdoos met adapters.

Overdreven groot board=
-minder ruimte voor jezelf op podium
-langere kabels tussen pedalen (minimaal signaalverlies, maar natuurkundig natuurlijk niet te verwaarlozen)
-geirriteerde bandleden
-meer ruimte om bier op te morsen/bewust te gooien

:roll: :wink:

-plaats is relatief
-daar heb je wel een punt
-daar is in het volgende punt een mouw aan te passen
-bier is zeer waardevol & word nie verspild, gooi liever met andere band leden dan is ook het bovenstaande probleem opgelost



:roll: :lol:

jaywalker
10 augustus 2004, 16:22
Dude veel te groot, maar ik begrijp wel dat je het groter zoekt. Aangezien ik laatst ook een pedaalboard heb gemaakt die achteraf te klein begon te worden omdat ik opeens andere pedalen dan boss neemt kocht. :D

Speeddemon
10 augustus 2004, 16:34
Ik heb net een DOD 670 Flanger van Ebay gekocht, en die is ook ong. 3x zo groot als m'n Ibanez FL-9.

Wat is dat toch met goedklinkende grote pedalen... :lol:

jaywalker
10 augustus 2004, 16:39
Line-6 delay modeler = erg goed.......en groot :o

Speeddemon
10 augustus 2004, 17:27
Line-6 delay modeler = erg goed.......en groot :o
Boss DD-20.
H&K Tubefactor
Tonebone Hot British
Banzai (welke dan ook)

allemaal GOOEEEED en GROOT.

jaywalker
10 augustus 2004, 18:20
Line-6 delay modeler = erg goed.......en groot :o
Boss DD-20.
H&K Tubefactor
Tonebone Hot British
Banzai (welke dan ook)

allemaal GOOEEEED en GROOT.

ja praat me der niet van :D
MArshall tsl 100 best goed en zwaaaar :o :D

Javaca
10 augustus 2004, 19:48
Gaaf board!!!

Dat zeil is echt super origineel 8-)

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/behuizingen/8433.jpg
Gevonden op marktplaats misschien leuk voor erbij?

Mitch
10 augustus 2004, 22:15
Line-6 delay modeler = erg goed.......en groot :o
Boss DD-20.
H&K Tubefactor
Tonebone Hot British
Banzai (welke dan ook)

allemaal GOOEEEED en GROOT.

Banzai is nou ook weer niet zo heel erg groot :???:
In de categorie groot en goed (vind dit wel leuk eigenlijk):
Ieder willekeurig pedaal uit de Ibanez Neo Classic serie
Eigenlijk alles van EH :razz:
Carl Martins (meer hoog eng oed, maar het gaat om het idee)

Speeddemon
10 augustus 2004, 23:20
Eigenlijk alles van EH :razz:

origineel spul? Ja
pedalen die verder gaan dan anderen? Ja
helemaal goed? nee.


Begrijp me niet verkeerd, ik vind de DMM 1 van de tofste delays, maar zo'n Polychorus is voor mij onbruikbaar. Alleen maar over-the-top geluiden en amper een fatsoenlijk chorusgeluid (voor mij is fatsoenlijk: Boss CE-2, Ibanez BC-9, Fulltone Choralflange, TC SCF, Roland JC120) uit te krijgen.

Mitch
10 augustus 2004, 23:40
Ik bedoelde dan ook meer dat eigenlijk al hun pedalen kleiner kunnen, niet dat ze allemaal even goed zijn ....... dit topic wordt te serieus :razz:

jaywalker
11 augustus 2004, 00:09
Eigenlijk alles van EH :razz:

origineel spul? Ja
pedalen die verder gaan dan anderen? Ja
helemaal goed? nee.


Begrijp me niet verkeerd, ik vind de DMM 1 van de tofste delays, maar zo'n Polychorus is voor mij onbruikbaar. Alleen maar over-the-top geluiden en amper een fatsoenlijk chorusgeluid (voor mij is fatsoenlijk: Boss CE-2, Ibanez BC-9, Fulltone Choralflange, TC SCF, Roland JC120) uit te krijgen.

Tube zipper is , mooi, groot, goed . :D
Gelukkig gebruik ik dan een ce-2 als chorus

jpb
11 augustus 2004, 00:15
Het lijkt wel een garage :wink: