PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar - Silverstone ?



Ponybasher
9 augustus 2004, 17:56
Hey, ik ben van plan me een elektrische gitaar aan te schaffen en ik ben al eens gaan kijken naar de etalage van de plaatselijke muziekwinkel hier in Oostende waar er al heel wat gitaren stonden waaronder een groot aantal van 'Silverstone' tegen -in mijn ogen althans- schappelijke prijzen die binnen mijn beginnersbudget passen. Ik zag er gitaren van rond de 200 euro en ook een starterspakket met gitaar, versterker (beide Silverstone), DVD met gitaarlessen en nog wat stuff voor de beginnende gitarist aan de prijs van 315 euro. Nu vroeg ik me af of die Silverstone-gitaren wat voorstelden omdat het me voor de rest wel een intressant aanbod lijkt.
Ik kan verder nog zeggen dat het mijn eerste gitaar wordt en dat ik dus geen topkwaliteit verwacht (moeilijk voor die prijs lijkt me) maar gewoon een gitaar om mee te leren spelen en waar toch een beetje een deftig geluid uitkomt en die toch zeker een jaartje meegaat...
Indien die Silverstone-gitaren niet van goede kwaliteit zijn zouden jullie zeggen wat dan wél aan te raden is ?
Ik heb een vakantiejob en mijn budget gaat tot maximum 400 euro aangezien ik nog wat geld over moet houden voor een reis die ik ga maken. In die 400 euro zou dan ook wel alles moeten inbegrepen zijn om te kunnen starten (zeker versterker dus).
Dank bij voorbaat en hopelijk kunnen jullie me helpen :)

guitardude
9 augustus 2004, 18:36
ik weet helemaal niks van silverstone maar als er uit komt dat het niet zon goed merk is kan je misschien naar squier kijken dat zijn wel mooie gitaartjes voor de beginner. Je kan ook naar iets betere 2 de hands gitaren kijken.

Brutus-Lp
9 augustus 2004, 18:53
hmm k heb ooit eens op zo'n gitaar van silverstone gespeeld en k vond het echt 3x niks, het beste is gewoon dat je verschillende gitaren uitprobeert bv squiers en yamaha setjes

rambe029
9 augustus 2004, 19:12
ja, ik zou ook naar squier's gaan kijken , dat zijn goede beginners gitaren voor die prijs :wink: .

niels_r
9 augustus 2004, 19:56
Silvertone (niet Silverstone) is echt stukken beter dan Squier hoor. Gebruiken geen multiplex, maar gewoon hout en de elementen zijn zeker beter. Een paar dagen geleden bij een kennis op een Silvertone western gitaar gespeeld en die was stukken beter dan gitaren uit dezelfde prijsklasse en klonk versterkt ook prima. De electrische gitaren waren volgens hem ook erg fijn (hij kocht ook nog een strat voor erbij). Kun je je geen bult aan vallen. Weet alleen niet of de versterker wat is, maar de gitaren zijn echt dik in orde voor het geld.

Mensen die er niet op hebben gespeeld moeten gewoon even hun mond houden en niet zomaar gaan roepen dat je een Squier moet gaan kopen.

birt
9 augustus 2004, 21:55
hèhè, das die winkel waar ik al 2 keer voor een gesloten deur heb gestaan (ik ben zo iemand die de gewoonte heeft om in elke stad waar ik kom de plaatselijk muziekwinkels te bezoeken) :D

AART
9 augustus 2004, 22:39
silvertone maakt idd wel leuke gitaartjes(normaal hout idd)
anders moet je eens naar ibanez starterssets kijken, beter hout dan squier.

Ponybasher
10 augustus 2004, 03:11
Silvertone (niet Silverstone) is echt stukken beter dan Squier hoor. Gebruiken geen multiplex, maar gewoon hout en de elementen zijn zeker beter. Een paar dagen geleden bij een kennis op een Silvertone western gitaar gespeeld en die was stukken beter dan gitaren uit dezelfde prijsklasse en klonk versterkt ook prima. De electrische gitaren waren volgens hem ook erg fijn (hij kocht ook nog een strat voor erbij). Kun je je geen bult aan vallen. Weet alleen niet of de versterker wat is, maar de gitaren zijn echt dik in orde voor het geld.

Mensen die er niet op hebben gespeeld moeten gewoon even hun mond houden en niet zomaar gaan roepen dat je een Squier moet gaan kopen.

Thx allemaal,
Het is idd zo dat sommigen een mening geven over gitaren waar ze nog nooit op hebben gespeeld :x maar het is waarschijnlijk niet zo een heel bekend merk...
Maar aangezien iemand die het wel kent zegt dat het goed is zal ik me toch eens gaan informeren in die winkel... ik wou me gewoon geen sh!t laten aansmeren :wink:
I'll check it out when I'll have the money :$

Shaggy
10 augustus 2004, 06:14
als je nou gezocht had dan had je dezelfde topic gevonden :-?

michielv
10 augustus 2004, 07:57
Silvertone was vroeger het huismerk van het Amerikaanse postorderberijf Sears. Merkgitaren werden voorzien van het Silvertone logo en als zodanig verkocht. Dat gebeurde onder andere met Danelectro en Epiphone. Er waren meer bedrijven die dat deden trouwens, Dwight was nog zo'n "merk". In Nederland deden muziekwinkels ook nog wel eens zoiets (bv Servaes Muziek uit naar ik meen Den Haag)

Dikke kans dat de huidige Silvertone instrumenten gewoon Aziatische budgetmodellen zijn maar wie weet is het wat. Het valt altijd te proberen. London City (oud versterkermerk wat tegenwoordig ook budget gitaren maakt) schijnt ook erg leuke waar voor je geld te maken.

Les Paul
10 augustus 2004, 16:11
Silvertone maakt tegenwoordig deel uit van Samick. Bij mijn weten worden ze gemaakt in Indonesie.

Ik heb zelf een Sovereign Pro. Zeker voor het geld een prima gitaar. Speelt comfortabel en klinkt prima. Als ik het vergelijk met een stuk duurdere Epiphone, vind ik de Sovereign beter spelen en beter klinken.

Pete Townshend
28 augustus 2004, 18:10
http://www.abileneguitar.com/sv/paulstanley/news/paulvideo.html

Hier een filmpje waarin Paul Stanley vertelt over het hoe en waarom van de Silvertone gitaren.

Pete Townshend
10 september 2004, 20:03
Mijn Silvertone Sovereign Pro is vandaag binnengekomen! Wat een snoepje 8-)

BLOK182
10 september 2004, 20:37
Congrats!! Piccaz!! 8-)

Pete Townshend
11 september 2004, 13:45
Congrats!! Piccaz!! 8-)

Effe snel twee gemaakt

http://img.photobucket.com/albums/v161/Novice-Band/DSC00158.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v161/Novice-Band/DSC00157.jpg