PDA

View Full Version : vraagje pedalen uit de USA



Dweezman
9 augustus 2004, 16:52
Voor zover ik weet heeft het lichtnet in Amerika een andere spanning dan hier, 110V dacht ik. Hoe zit dat met pedalen die je b.v. via Ebay uit Amerika haalt, kunnen die wel gewoon aan 'onze' adapters?
Carl Martins hebben een ingebouwde voeding, dus zou niet zomaar hier op het lichtnet aangesloten kunnen worden, lijkt me. Klopt dit?

Robbert
9 augustus 2004, 16:59
Klopt. Maar! Volgens mij maakt CM gebruik van standaard trafo's (die je bij Conrad kunt krijgen) waardoor je theoretisch gezien alleen de trafo van 7 Euro hoeft te vervangen.

Ik weet niet of er verder veranderingen moeten worden aangebracht.

harrie-beton
9 augustus 2004, 17:16
USA is 110 volt en 60 hertz! Wij hebben 230 en 50 hertz.

dingen met een adapter is geen probleem mits je de adapter vervangt voor een Europese versie.
Gizmo's met ingebouwde voeding is uitkijken maar USA exporteert graag dus veel dingen zijn voor meerdere landen geschikt.

hb

Dweezman
9 augustus 2004, 18:50
ook even een mailtje gestuurd naar CM.

hun antwoord:

No you can’t use it, you have to get a EU version I’m afraid.


Best Regards

Søren Jongberg
East Sound Research

Robbert
9 augustus 2004, 22:37
Dat zeggen ze omdat je er dan aan moet solderen. Misschien weet Barend of het een standaard trafo is, die heeft laatst een Delayla open gehad.

cosmos
10 augustus 2004, 09:58
Ze weten ook dat het voor ons veel interessanter is om in USA apparatuur te kopen, dus ze zullen nooit toegeven dat het kan. En inderdaad, als je er aan moet gaan solderen, dan vervalt de garantie sowieso. Maar goed, als je hem toch al uit Amerika laat komen dan is garantie toch al een lastig ding.

Dweezman
11 augustus 2004, 10:06
ik ga zelf niet in die bakjes zitten bakken, dan werkt er zeker nooit meer iets..

Dirk_Hendrik
14 augustus 2004, 16:20
Dat zeggen ze omdat je er dan aan moet solderen. Misschien weet Barend of het een standaard trafo is, die heeft laatst een Delayla open gehad.
De Delayla ligt nog hgier maar gaat binnenkort weer naar Rutger. De trafo is inderdaad zo standaard dattie gemakkelijk door een ander type te vervangen moet zijn. Ik zal later (ben net terug van een week slaapgebrek) eens in de Conrad catalogus duiken. Daar de trafospanning meteen wordt gelijkgericht heb je niets te maken met het 50/60 hertz probleem.


ik ga zelf niet in die bakjes zitten bakken, dan werkt er zeker nooit meer iets..

No guts no glory :wink:

t0n3h^
29 augustus 2004, 01:01
Ik heb een Carl Martin Hot Drive 'n Boost MK II .....Handmade in Denmark....dus die kan ik wel op het lichtnet aansluiten ZONDER adaptor
(Ingebouwde voeding)

Harry
29 augustus 2004, 10:51
ik heb er binnenkort ook zo een!! Spannend...

t0n3h^
29 augustus 2004, 23:13
Hij is echt helemaal tegek.....
Hij heeft ook 1 voordeel extra ten opzichte van de tubescreamer: Hij beschikt over een boost waardoor je ook een clean geluid een boost kan geven...

Antal
29 augustus 2004, 23:23
Hij is echt helemaal tegek.....
Hij heeft ook 1 voordeel extra ten opzichte van de tubescreamer: Hij beschikt over een boost waardoor je ook een clean geluid een boost kan geven...

Grappig. Ik ben destijds juist van de HD&B overgestapt op de tubescreamer. Die kwam een stuk beter uit de mix met me bandje. Alleen die boost, die mis ik eigenlijk nog steeds :-(

t0n3h^
29 augustus 2004, 23:24
Jaah.....bij mij...Fender Strat USA..:P....Line 6 Spider II......HD&B+(eventueel Crybaby wah) = SUPERVET:P

Mitch
29 augustus 2004, 23:42
Supervet, op een solid state amp ja. Op een goede buizenversterker komt de HD'nB gewoon niet goed door de mix. Ik heb 'm op verschillende amps getest, maar het bleef kutten. Jammer, want het is een goed merk en de boosts, de modulaitepedalen en ook de Heavy Drive zijn erg goed.

Mike McCready
23 januari 2005, 23:35
Ik sta op het punt om van iemand uit de VS een Morley Bad Horsie 1 te kopen. Kan deze gewoon zonder aanpassingen aan een standaard 9V adapter hangen?

jero
24 januari 2005, 00:31
Supervet, op een solid state amp ja. Op een goede buizenversterker komt de HD'nB gewoon niet goed door de mix. Ik heb 'm op verschillende amps getest, maar het bleef kutten. Jammer, want het is een goed merk en de boosts, de modulaitepedalen en ook de Heavy Drive zijn erg goed.

mwa... ook op buizenversterkers kan hij erg goed klinken hoor, je moet alleen erg bescheiden met de wave regelaar omgaan, niet te ver open. Ik heb hem lange tijd gebruikt op diverse 6L6 versterkers en geen problemen gehad met door de mix heen komen.

De boost daarentegen vond ik, alhoewel zeer neutraal, een beetje steriel. Ik zie liever een klein tikje midboost, zodat je solo's er echt uitspringen.

Dirk_Hendrik
24 januari 2005, 09:17
ja.

Er is met pedalen alléén een probleem als ze een lichtnetaansluiting hebben. Als het pedaal met een adapter werkt moet je gewoon de goede 220 adapter hebben. Als je er van de Amerikaan een adapter bij krijgt, laat em die dan lekker houden. Scheelt gewicht.

Mike McCready
24 januari 2005, 18:16
Heeft iemand wel eens douan-controle gehad en zo ja wat moest je aan invoerrechten betalen over welk bedrag? Ik heb alleen ervaring met cd's kopen in het buitenland (en 1x een TU-2). Dat heb ik al denk ik zo'n 100 keer gedaan en nog nooit problemen mee gehad (vaak ook boven de "vrije invoerwaarde")

Speeddemon
24 januari 2005, 20:20
Heeft iemand wel eens douan-controle gehad en zo ja wat moest je aan invoerrechten betalen over welk bedrag? Ik heb alleen ervaring met cd's kopen in het buitenland (en 1x een TU-2). Dat heb ik al denk ik zo'n 100 keer gedaan en nog nooit problemen mee gehad (vaak ook boven de "vrije invoerwaarde")
heb het 2x moeten betalen.

Ga van het volgende uit:
(opgegeven waarde produkt + verzendkosten) x 0,22=te betalen bedrag.

P****Fred
24 januari 2005, 20:39
dus eigenlijk kan je bv een Line6 POD in de states kopen, en dan hier een andere adaptor op aansluiten?

Robbert
24 januari 2005, 20:55
dus eigenlijk kan je bv een Line6 POD in de states kopen, en dan hier een andere adaptor op aansluiten?

Heel goed! :D

Mike McCready
24 januari 2005, 23:36
Grrr, Morley Bad Horsie voor $50 buy it now gemist. Slechts enkele keren op gespeeld. Ik wist niet of de verkoper naar het buitenland wilde verzenden aangezien in zijn omschrijving stond van niet. Bleek achteraf dat hij het wel wilde, maar toen was ie al weg... :cry:

Mike McCready
25 januari 2005, 16:46
Ok, ik heb een andere gekocht (ook Morley Bad Horsie) voor $53.
Wat kan ik m.b.t. verzenden het beste opgeven voor op het groene papiertje?

Ik neem aan dat ik hem het beste als "gift" kan laten versturen...
Welke waarde moet ik opgeven? Gewoon de $53 of iets lager gaan zitten?
Als ik laat verzekeren, kan ik dan zelf het bedrag kiezen?

Graag een snelle reactie van iemand aub aangezien de verkoper hem het liefst vandaag de deur uit wilde doen... (ivm vakantie)

Robbert
25 januari 2005, 17:02
Probeer er een 40 USD gift van te maken. Niet iedereen wilt dat, want het is frauderen, maar het scheelt je een hoop tijd en wat geld.

Als het verzonden wordt als 40 USD gift, kun je hem niet voor méér verzekeren. Je begrijpt dat de douane dan nattigheid voelt en het pakketje belast over de verzekerde waarde.

Ik laat niets onder de 100 USD verzekeren, daarboven vaak ook niet. Je loopt wel risico, maar ach.. ;)

Speeddemon
25 januari 2005, 17:34
USD $50-55 kan ook nog wel hoor.

Giften zijn vrij tot 45 euro. Gewone merchandise tot 22 euro.
I learned it the hard way. :wink: :oops: :-(

Mike McCready
25 januari 2005, 17:39
Ok, bedankt Ik heb de $40 maar aangehouden aangezien de verzendkosten ($20) volgens mij ook nog worden meegerekend...
Al met al een Morley Bad Horsie voor $73 (56 euro) in superstaat en met 7 maanden oude aankoopbon!

Niete sccchhhlecht...

Speeddemon
25 januari 2005, 17:58
Ok, bedankt Ik heb de $40 maar aangehouden aangezien de verzendkosten ($20) volgens mij ook nog worden meegerekend...
Al met al een Morley Bad Horsie voor $73 (56 euro) in superstaat en met 7 maanden oude aankoopbon!

Niete sccchhhlecht...
zeker niet sschhhlecht! :wink:

Maar mijn 'mint in box' Tech21 Killer Wail voor 70 euro (incl. verzenden) was dat ook niet, als je nagaat dat ie in Duitsland nieuw 179 euro kost. 8-)

Mike McCready
25 januari 2005, 18:46
Ok, bedankt Ik heb de $40 maar aangehouden aangezien de verzendkosten ($20) volgens mij ook nog worden meegerekend...
Al met al een Morley Bad Horsie voor $73 (56 euro) in superstaat en met 7 maanden oude aankoopbon!

Niete sccchhhlecht...
zeker niet sschhhlecht! :wink:

Maar mijn 'mint in box' Tech21 Killer Wail voor 70 euro (incl. verzenden) was dat ook niet, als je nagaat dat ie in Duitsland nieuw 179 euro kost. 8-)

Ook een mooie deal ja! Ik heb er nog nooit op gespeeld, maar was na die Morley eigenlijk al verkocht... alleen de 180 euro die de muziekzaak vroeg stond me niet aan :wink:

Robbert
25 januari 2005, 20:17
USD $50-55 kan ook nog wel hoor.

Giften zijn vrij tot 45 euro. Gewone merchandise tot 22 euro.
I learned it the hard way. :wink: :oops: :-(

Ik ook hoor :D


En verzendkosten tellen ook mee, dus vandaar 40 USD.. :wink:

zjanke
26 januari 2005, 17:14
kom ik weer effe zeiken :roll: ook giften zijn maar tot 22 EUR vrijgesteld.

Vaak is het wel zo dat grote vervoerders een hogere waarde hanteren en zelf kosten absorberen. de BTW en IR voor iets van 40 EUR bedragen ongeveer 8 EUR. het maken van een rekening kost al meer, dus vandaar dat je vaak niets betaald voor waardes tot ongeveer 45-50 EUR.

Aangeven als "Gift" maakt voor de douane geen ene moer uit.

Speeddemon
26 januari 2005, 21:25
kom ik weer effe zeiken :roll: ook giften zijn maar tot 22 EUR vrijgesteld.

Vaak is het wel zo dat grote vervoerders een hogere waarde hanteren en zelf kosten absorberen. de BTW en IR voor iets van 40 EUR bedragen ongeveer 8 EUR. het maken van een rekening kost al meer, dus vandaar dat je vaak niets betaald voor waardes tot ongeveer 45-50 EUR.

Aangeven als "Gift" maakt voor de douane geen ene moer uit.
dan is dit recent, want ik heb ergens in november nog een DOD 670 Flanger naar NL gehaald. Waarde $50, maar niet als Gift gemarkeerd.
Moest dokken. Douane gebeld voor uitleg, en die vertelden mij dat 22/45 verhaal.

Robbert
26 januari 2005, 21:51
dan is dit recent, want ik heb ergens in november nog een DOD 670 Flanger naar NL gehaald. Waarde $50, maar niet als Gift gemarkeerd.
Moest dokken. Douane gebeld voor uitleg, en die vertelden mij dat 22/45 verhaal.

+1

Ik kreeg ook een rekeningetje, gebeld met DHL en die vertelden mij hetzelfde.

Tujuh
12 augustus 2005, 19:00
Hoe zit het eigenlijk met MXR en EHX pedaaltjes? Moet je die ook ombouwen of kun je gewoon hier een adapter kopen en ze daarop aansluiten?

Dirk_Hendrik
12 augustus 2005, 20:53
Ombouwen moet alléén als ze hun eigen lichtnetaansluiting hebben. Anders is het gewoon een adapter met het juiste voltage kopen en gaan met die hap.

Robbert
12 augustus 2005, 20:54
Hoe zit het eigenlijk met MXR en EHX pedaaltjes? Moet je die ook ombouwen of kun je gewoon hier een adapter kopen en ze daarop aansluiten?

Delexe EHX pedalen hebben vaak lichtnet aansluiting, dus ingebouwde adapter. Dat is wel om te bouwen uiteraard, maar met wat moeite.

Zolang het 9 Volt pedalen zijn, zijn er geen problemen.

Robbert
12 augustus 2005, 20:54
Hoe zit het eigenlijk met MXR en EHX pedaaltjes? Moet je die ook ombouwen of kun je gewoon hier een adapter kopen en ze daarop aansluiten?

Delexe EHX pedalen hebben vaak lichtnet aansluiting, dus ingebouwde adapter. Dat is wel om te bouwen uiteraard, maar met wat moeite.

Zolang het 9 Volt pedalen zijn, zijn er geen problemen.

Dirk_Hendrik
12 augustus 2005, 20:56
dubbel? :-D

Robbert
12 augustus 2005, 21:04
dubbel? :-D

Potverdikkie :P

Tujuh
12 augustus 2005, 22:38
Het geeft dit forum wel z'n eigen karakter. Het heeft wel wat, vind ik :razz:

Verder moeten de pedalen dus gewoon werken op losse adapters, dan is het geen enkel probleem als ik het goed begrijp.
In ieder geval bedankt Dirk_Hendrik en Robbert nu weet ik waar ik op moet letten. ;)

Btw, zijn het trouwens geen EHX Deluxe pedalen?

Robbert
13 augustus 2005, 10:39
Btw, zijn het trouwens geen EHX Deluxe pedalen?

Twee keer typo, idd Deluxe.

Dweezman
13 augustus 2005, 13:59
kut