PDA

View Full Version : Jaguar OF Tele Thinline '72



Traai
8 augustus 2004, 18:51
Hi,

ben nieuw op dit forum omdat ik een vraag had, en ik denk dat jullie de beste experts zijn in dit vak ...

Ik ga deze maand nog een nieuwe gitaar kopen en ben gewoon immens veel aan het twijfelen tss 2 gitaren. Beide zijn van Fender omdat ik gewoon dit het beste merk vind als het gaat om prijs kwaliteit gaat wat soms met gibson iets anders kan geven (no offense!)...

Ik ben verliefd geworden op de Fender Jaguar (in een goud kleurtje) & de Fender Telecaster Thinline (in het rood, maar aangezien ze die niet meer maken, dan maar in het naturel).

Maw, deze 2 gitaren dus ... kan iemand mij helpen met mn keuze ... ik speel heel graag op beide maar kan gewoon niet kiezen !!!

http://www.twilight-rocks.be/Groups/jets/PIC008.jpg

Negative K3 fan
8 augustus 2004, 18:54
ik zou zeker de thinline nemen, de jaguar heeft een verrot schakelingssysteem, heeft een slechte brug, een matige tremolo, dunne klank etc. etc. Een thinline heeft gewoon meteen alles voor elkaar al heb ik geen idee hoe die humbuckers(of de gitaar in het algeheel) klinken.

Traai
8 augustus 2004, 19:02
idd, die Jaguars hebben vaak een slechte brug MAAR dat kan natuurlijk verholpen worden. Ze hebben een schelle klank, ideaal voor surf, maar ik zou graag beetje alle genres ermee spelen, van blues tot metal tot rock'n roll tot surf etc ....

Mr.Bluesbreaker
8 augustus 2004, 19:34
Zet metal maar uit je hoofd, echt strakke scheur met high gain wordt het helaas niet. Het blijft wel Fender he. Van clean tot overstuurd tot dikke Hendrix fuzz, okee, maar veel meer met een Jag klinkt het niet echt zoals je wil denk ik.

JvD.
8 augustus 2004, 19:40
is het dan eigelijk niet: of de looks = Jaguar of the sound = Thinline ?

in ieder geval ik vind die Jaguar veel mooier

Traai
8 augustus 2004, 19:49
mja, maar zo weet ik nog altijd niet wat te kiezen ...

ja ok, metal wordt het niet maar ik wil toch wel degelijke rock'n roll spelen?!

green_day
8 augustus 2004, 20:46
Ik zou gaan voor de thinline, zitten 2 humbuckers op dus scheuren kan ie wel! En wat al eerder gezegd is: die brug op de jaguar stelt niet veel voor

punkydude
8 augustus 2004, 20:59
Héhé cool, The van jets 8-)

Ik zou ze gewoon allebei kopen :lol: Check Bruno's Guitars nog eens, ik dacht dat die nog een thinline hangen had, en jawel in het rood (wel met single coil PU's)


Greetz
Davy

koen_V
8 augustus 2004, 20:59
Zijn dat trouwens niet the van jets?

Traai
8 augustus 2004, 21:03
jow dude kennen jullie the van jets?!
ik ben echt wel fan geworden, ze zijn de max!

en Bruno is de max :) ik weet dat hij een thinline heeft maar met single coil en ik wil em met 2 humbuckers! Dus das een spijtige zaak ...

Maar ik denk dak idd wel die thinline koop ...

strattie
8 augustus 2004, 22:28
thinline. basta. :razz:

punkydude
8 augustus 2004, 23:43
jow dude kennen jullie the van jets?!
ik ben echt wel fan geworden, ze zijn de max!

en Bruno is de max :) ik weet dat hij een thinline heeft maar met <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=single&v=56">single</a> coil en ik wil em met 2 humbuckers! Dus das een spijtige zaak ...

Maar ik denk dak idd wel die thinline koop ...

Waarom zou ik ze niet kennen? Ik ben lik ook van Oostende :o En Bruno rockt idd! En je hebt wel gelijk dat je voor de thinline gaat, maar ik vind de meeste gitaars in naturel "lelijk"... Maar de thinline is super...

Lucky
9 augustus 2004, 00:01
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline
thinline

Bobbel
9 augustus 2004, 01:05
Ik zou ver de Jaguar gaan... Ik weet niet of het een USA is maar ik heb wel een USA Jaguar en die heeft geen slechte brug, tremolo of schakel systeem... dat zijn naar mijn idee fabeltjes... het is gewoon een super gitaar die ook warm kan klinken in plaats van schel... dus:

JAGUAR

:wink:

Traai
9 augustus 2004, 01:08
het is het japanse model ... en die hebben idd slechte brug (een vriend van me heeft er ook één)

btw, heb je the van jets al live gezien?

Bobbel
9 augustus 2004, 01:11
oh... japans... ja daar kan ik niets over zeggen... maar de usa is héél goed... je kan dus ook nog ff doorsparen :wink:

Teun
9 augustus 2004, 09:03
JAGUAR!

Het probleem met de brug van de MIJ Jaguars is dat de inbusschroefjes iets te klein zijn en daardoor gaan ratelen of de brug zakt in. Dit is simpel op te lossen met wat nagellak. De brug goed afstellen en de lak tussen de schroefjes gieten. Is ook makkelijk weer los te draaien. :P

Ik zou voor de jag gaan, daar zijn echt veel verschillende geluiden uit te krijgen (niet alleen schel! :-? )! Maar die thinline is ook mooi, 'k zit er ook aan te denken om een tele aan te schaffen als ik m'n JS1000 verkocht krijg.

Suc6, 't zijn beide mooie gitaren :-D

michielv
9 augustus 2004, 09:24
Absoluut een telecaster. Thinline kan maar dat geluid ken ik niet goed genoeg om er over te oordelen. Misschien kun je een thinline te pakken krijgen met single coils? Heb je toch dat lekkere felle single coil geluid voor surf en het rockt ook nog lekker (Led Zep!).

R. Flagg
9 augustus 2004, 11:39
Een thinline zou ook mijn voorkeur hebben. Ik heb er inmiddels op een aantal gespeeld, een mex model met twee humbuckers, die speelde echte lekker en een goede sound.
En een amerikaans model uit begin jaren 90, met singlecoils deze speelde helemaal grandioos en klonk subliem (was dezelfde als waar de gitarist van de dijk weleens op speelt). Volgens mij is het mex model rond de 800 euro en het amerikaanse model is soms wel te vinden voor rond de 1000 dus mijn voorkeur zou zeker naar de Amerikaanse gaan maar die kom je helaas weinig tegen.

ReinoutV
9 augustus 2004, 12:01
Kheb ook een tele (geen thinline, wel eens geprobeerd, iets opener geluid). De tele is erg veelzijdig, ook met humbuckers, al vind ik het jammer dat je het karakteristieke singlecoil halselement moet missen. Een tele kan zeker scheuren, en ook clean klinkt ie goed. Rock 'n roll all the way.

Traai
9 augustus 2004, 12:02
ik wil absoluut de 2 humbuckers :)

dus wss zal het dan wel een thinline worden ... mss later wel nog es die Jaguar .. zou wel uber cool zijn :)