PDA

View Full Version : Dean VX CBK



AxeGod
8 augustus 2004, 17:30
test

AxeGod
8 augustus 2004, 17:35
Ik heb een Dean VX CBK (229 euro van feedback) en een Marshall AVT-20.
De laatste paar week ben ik niet tevreden meer over mijn geluid; heel schel, scherp en rommelig, het deed gewoon zeer aan mijn oren. Andere snaren erop dacht ik, want deze zaten er inmiddels ookal 3 maand op... ok, snaren zitten erop, het is al iets helderder maar nog steeds heel rommelig en scherp, stemmen, octaafzuiver, instellingen, alles heb ik geprobeerd.... ik wordt er gek van, wat een rot geluid.
Hoe kan dit? of heb ik gewoon een schijtgitaar? weet iemand iets van deze gitaar af?
Kameraad van mij heeft een Maya Les Paul die wel erg goed klinkt, lekker warm.
één deze dagen moet ik mijn Jackson RR-3 binnen hebben, ik hoop dat er verbetering mbt het geluid in komt, anders heb ik mijn geld weer verspilt...

Groeten van een Onzeker iemand :wink:

waix
8 augustus 2004, 18:14
het lijkt wel zo'n brief naar de fancy :-?


sorry voor die nutteloze opmerking

gerrekat
8 augustus 2004, 18:15
NO offence maar je hebt het goedkoopste van het goedkoopste, dan kun je geen topsound verwcahten natuurlijk.

De versterker is ook niet echt je van het....kijk, je moet het zo zien het si een heel leuk setje om mee te beginnen en veel mee te oefenen....maar verwacht niet dat je ermee in de buurt komt van de sound en tone die je op een willekeurige CD hoort.

Die jongens spelen vaak op de duurste (of iig veel duurdere) spullen die vanzelfsprekend ook beter klinken.

Ik verwacht wel dat een Jackson RR-3 iets beter zal klinken, simpel om het feit dat ie veel duurder is en beter PU's heeft, je kan natuurlijk niet iets vergeijken dat prijsklassen hoger ligt.

Voor de prijsklasse is er iig niets mis met de DEAN V-X of de MARSHALL AVT-20, je mag met alle plezier eens mijn DEAN TImeCapsule USA V komen proberen! :-D

AxeGod
8 augustus 2004, 18:30
Hartstikke bedankt voor de uitleg 8-)

Probleem is alleen; Die avt-20 heb ik net nieuw... ik heb een jaar op een Behringer Blue Devil gespeeld en daar werd ik ook helemaal schijtziek van, dus heb nu een AVT-20 waarvan ik over het geluid eerst wel heel tevreden was...
Het kost allemaal zoveel geld, ik heb ook lang moeten sparen voor die rr-3 maar als ik hoort dat hij ietsjes beter is kan ik het netzo goed annuleren, en me gewoon richten op af en toe gitaar spelen als ik me verveel.
Dat gedoe werkt namelijk ook op mijn zenuwen :wink: ... en op mijn geld :cry:

Sander II
8 augustus 2004, 18:59
man, stel je niet zo aan. Dat kutgeluid heeft otch iedereen met een beginnersset. Draai gewoon je treble terug en je mids omhoog.

gerrekat
8 augustus 2004, 19:18
Dat soort dingen helpen ook natuurlijk...misschien een Distortiuon pedaaltje als je wat meer wil scheuren een BOSS MT-2 is heel leuk om mee te beginnen en meer "gain" kun je je niet wensen!

jorrit
9 augustus 2004, 14:16
aaaaaaaaaaaaaah smeren mensen nog steeds andere mensen een metal zone aan........ koop een zoom tri metal veel beter...

Bobbel
9 augustus 2004, 14:22
aaaaaaaaaaaaaah smeren mensen nog steeds andere mensen een metal zone aan........ koop een zoom tri metal veel beter...

Ze zuigen allebei... neem nou gewoon een Boss DS-1... die is super...

SiNiSTRaL
9 augustus 2004, 16:13
SD-1 is ook wel leuk :)
nog een jcm800, een CH-1 en je hebt t echte zakk geluidje (en nog een les paul met emg's natuurlijk ;) )

Bluesbreaker
9 augustus 2004, 16:40
ach, als dat al een axe god is......

maargoed, je kunt natuurlijk ook gewoon een akoestische gitaar kopen, weet je zeker dat het niet aan je verstereker/pedaaltjes/kabels kan liggen

gerrekat
9 augustus 2004, 17:11
Alle distortion pedaaltjes zuigen.....in vergelijking met een peperdure buizen amp.

Sir Peckerkäse
9 augustus 2004, 17:44
ik draai treble juist altijd op 10, maarja dat zal ik dan wel wezen

michielv
10 augustus 2004, 12:36
NO offence maar je hebt het goedkoopste van het goedkoopste, dan kun je geen topsound verwcahten natuurlijk.



*grinnik* Hij vergelijkt zijn gear wel met een Maya, dus wel appels met appels.
:razz: