PDA

View Full Version : zingen + spelen HOE?



JvD.
8 augustus 2004, 16:55
ik speel creeping death van metallica nu ondertussen alsof het niets is, en de text heb ik ook helemaal, maar zodra ik het probeer te combineren stort of de stem of de muziek totaal in.

hoe oefen in dit ?

slayurrr
8 augustus 2004, 17:06
ik speel creeping death van metallica nu ondertussen alsof het niets is, en de text heb ik ook helemaal, maar zodra ik het probeer te combineren stort of de stem of de muziek totaal in.

hoe oefen in dit ?

Puur een kwestie van veel oefenen, in het begin is het heel moeilijk te combineren omdat je je toch gaat concentreren op je zang of op je gitaarspel... Echt tips kan ik je niet geven; maar probeer anders eerst wat rustige, simpele nummers te spelen met zang + gitaar...

JvD.
8 augustus 2004, 17:15
maar het rare is, is dat als ik zelf me text bedenk kan ik het wel =/

slayurrr
8 augustus 2004, 17:32
maar het rare is, is dat als ik zelf me text bedenk kan ik het wel =/

Kortom: je moet je teveel focussen op de "echte" tekst, misschien zit de tekst er toch nog niet helemaal in!?

Therulingmaster
8 augustus 2004, 18:00
je kan ook proberen om eerst de tekst een beetje mee te neuriën, zodat je je niet echt erop hoeft te concentreren
helpt bij mij meestal wel...... :)

Ronald
8 augustus 2004, 20:53
probeer eerst es open your eyes van goldfiner te zingen en te spelen. heel simpel nummertje om te spelen , heel simpel nummertje om te zingen.

das echt een van de enige nummers waarbij ik zingen en spelen tegelijk kan.

RRRobin
8 augustus 2004, 22:16
dat heeft iedereen wel, probeer s For whom the bell tolls anders als eerste, die is een stuk simpeler en das ook eigenlijk het eerste liedje wat ik kon zingen ( :???: ) en spelen tegelijk

JvD.
8 augustus 2004, 23:40
ja volgens mij zit het vooral ook in die riff waar je gewoon 100% aandacht voor moet hebben wil je hem strak spelen:


|--------------------------|--------------------------------|
|--------------------------|--------------------------------|
|--------------------------|--------------------------------|
|--------2--------2-----2--|--------2-----------------------|
|--------2--------2-----2--|--------2-----2--3--2--3--2--0--|
|--0--0-----0--0-----0-----|--0--0-----0--------------------|
allemaal 1/8 noot behalve de laatster 4, die zijn 1/16


naja, ik blijf oefenen

DieterVDW
7 september 2004, 21:07
Jaaa!!! Had(/heb) ik ook mega veel problemen mee!
't probleem is dat de zang niet echt strak het ritme volgt van de meeste liedjes, en dan ga ik met mijn zang het ritme van de gitaar volgen (argh!) of met mijn rechterhand het ritme van de zang volgen (AARgh!!) :s .
Simpele nummers gaan nu al goed ondertussen.
Bvb de meeste van die 'kampvuur' liedjes speel+zing ik echt zonder probleem.

Bepaalde liedjes lukken echter met geen middel.
Vooral veel van nirvana:
- polly: nogal raar rechterhand ritme -> erover zingen lukt echt langs geen kanten!
- come as you are: zingen over dat beginriffje -> not!
Jammer :( ...

dejohan
8 september 2004, 12:10
Probeer eens met fluiten, gaat makkelijker. En alles wat je kan fluiten, kan je ook zingen, echt waar.

Nova
8 september 2004, 17:13
liedjes waarbij het ritme van zang en slag gelijk zijn kan ik alleen :-D zoals house of the rising sun en sailing enzo...best lekker, als (upcoming) metalgitarist :-D

AcousticFreak
9 september 2004, 12:35
Gewoon héél véél doen!! (lekker nutteloze reactie niet?) ;)

Shaggy
9 september 2004, 12:50
ik speel creeping death van metallica nu ondertussen alsof het niets is, en de text heb ik ook helemaal, maar zodra ik het probeer te combineren stort of de stem of de muziek totaal in.

hoe oefen in dit ?


iets wat toetsenisten ook last van hebben .. het onafhankelijk kunnen spelen van de linker en rechter hand/vingers

als je onbewust bekwaam gitaar speelt dan is erbij zingen ook niet moeilijk .. tegen de tijd dat je onbewust bekwaam bent ben je ook wel een tijdje verder

Nova
9 september 2004, 18:34
ik speel bewust onbekwaam...ook goed? :-D