PDA

View Full Version : bogner ubercab vs vht fatbottom



pol
8 augustus 2004, 15:22
Hallo, ik speel metal ( thrash ala, exodus, annihilator en consoorten), en ben op zoek naar een nieuwe cab.
Welke van deze 2 cabs zou hier het meest geschikt voor zijn ?
mijn ouwe cab was een mesa rectocab maar die vond ik wat te bassig en niet strak genoeg.

ieme
8 augustus 2004, 17:55
bogner uber...

pol
8 augustus 2004, 18:01
iets meer uitleg graag, waarom vind je die beter ?

ieme
8 augustus 2004, 18:05
De vht is in de aanbieding bij BEYERS

VHT Fat Bottom 4 x 12"/schräg 1390,-€ 43% 799,-€
Die speziell modifizierten Pittbull P50E-Speaker
bieten ein max. Low-End-, einen ausgewogenen
Midrange- sowie einen crispy Top-End-Sound;
Ideal in Kombination zu den Topteilen Pittbull UL;
CL und Fifty/ST; auch Stereobetrieb möglich
(links/rechts 2 x 12"); bestückt mit 4 x 12"; schräg;

Uberschall is een typische METAL CAB

pol
8 augustus 2004, 18:18
het ziet ernaar uit of ik es bij beyers langs zal moeten gaan, weet er iemand toevallig of die ook bogner cabs heeft staan ?

ieme
8 augustus 2004, 18:20
hebben ze niet

maestro_nl
9 augustus 2004, 12:24
De speakers zijn klankmatig zo verschillend dat je helemaal niet aan de kwailiteit vd kast toekomt.
Wanneer je beide kasten hoort zulje zien dat het dag en nacht verschil tussen zit. Da's dus makkelijk kiezen!

pol
9 augustus 2004, 12:41
maestro, welke cab vind jij dan het beste geluid hebben ? En waarom ?

maestro_nl
9 augustus 2004, 15:11
Ik denk dat je je moet focussen op een Mesa/Boogie met V30 (traditional=strakker) de Bogner Ubershall en misschien de ENGL XXL?

Zelf vind ik een 2x12 beter in balans qua EQ. Ik heb 2 2x12 kasten.
Soms beide gesloten, soms 1 gesloten voor de druk en 1 half open voor de 'air' in de sound.

Msschien dat de MB 2x12 recto met een2x12 3/4 kast (met V30) een suggestie is? (zelf niet gehoord)
Deze setup is wel het duurst. Duurder dan een Bogner 4x12.

ieme
9 augustus 2004, 17:45
je kan ook een 4X12 nemen en daar een tussenschot inbouwen (EN GOED VASTZETTEN) dan heb je 2 2X12 cabs in 1....

pol
9 augustus 2004, 17:57
ik heb vorige week mijn mesa rectocab weggedaan juist omdat die nogal bassig was ( en ook veel te zwaar om alleen in de auto te zetten).
dus een mesa ga ik al niet nemen.
2 2x12 cabs lijkt me wel handig om te vervoeren, alleen die prijs ervan.
ben nog aan het overwegen om die diezel cab van flatcat over te kopen, want zo weet ik ook nog 1 in de buurt staan, ik ga die snel uittesten en dan weet ik of het wat is.

een tussenshot plaatsen in een 4 x 12 lijkt me nogal zinloos, zoveel resultaat kan het ook niet hebben lijkt me + de box word ook nog es een stuk zwaarder.