PDA

View Full Version : Amp laten komen uit duitsland



asesino
8 augustus 2004, 12:42
Ik ga algauw mijn fireball kopen maar ik ben nog aan het twijfelen in welke winkel in duitsland. Ik laat hem overkomen uit duitsland, ik ga er dus niet zelf om. Heeft iemand hier ervaring mee??
Thx

BLOK182
8 augustus 2004, 12:55
Ik zou ff kijken dan bij Beyers, zie www.beyersmusik.de goeie xzaak met goeie klantvriendelijkheid en fijne service. Evt www.musicstore.de die hebben lage verstuurkosten, dacht 8 euro ofzo...

Baco
8 augustus 2004, 12:56
Als je het tegen eind september nog niet weet, laat mij dan iets weten, dan rij ik nl nr Beyers. Heb daar weer heel wat moois zien staan vrijdag :-D

asesino
8 augustus 2004, 13:07
Ha :), maar ik dacht meer aan augustus ergens, maar is er eigelijk hoge kans dat de amp schade oploopt tijdens de reis naar hier??

iam
8 augustus 2004, 13:43
ik dacht dat P****Fred een amp heeft laten overkomen via beyers...

geen problemen mee gehad

L-L
9 augustus 2004, 00:30
Ik koop al m'n muziekspul in Duitsland en soms ook bij v/d Haar, navolgend een link met verschillende sites met muziekwinkel in Duitsland.

http://www.ableton.com/pages/shopping/german-dealers/german-dealers.html

Ik weet even niet of realguitars erbij staat, deze is ook de moeite waard! Ik denk dat het adres is: www.realguitars.de, anders moet je maar zoeken via Google ofzo.

Naar Nederland betaal je wel het BTW-verschil van 3% + hogere transportkosten (+/- 15 Euro). Ik heb erg goede ervaring met kopen bij de buren. Ze zijn een stuk proffesioneler, vaak goede sites met vooral goede prijzen. EN, als je ze belt en je vraagt: 'können Sie mir einen guten Preis machen?', dan krijg je ook nog korting!!! Althans, als je met verkoopleider praat.

P****Fred
9 augustus 2004, 02:03
ik heb idd een engl laten overkomen van bij beyers:

heel goeie service, 35 € verzendingskosten...
misschien krijg je nog iets van de amp af... eventueel korting op footswitch of zo..?

de versterker is heelhuids toegekomen, wat uiteraard het voornaamste is! :-)

zjanke
9 augustus 2004, 16:46
Naar Nederland betaal je wel het BTW-verschil van 3% + hogere transportkosten (+/- 15 Euro).
Huh? als je 3% extra BTW betaalt, wordt je dus genaaid, BTW (MWST in duitsland) wordt betaald in het land van aankoop (dus betaal je 16%), binnen de EU vindt er verder geen verrekening plaats!


Ik heb erg goede ervaring met kopen bij de buren. Ze zijn een stuk proffesioneler, vaak goede sites met vooral goede prijzen. EN, als je ze belt en je vraagt: 'können Sie mir einen guten Preis machen?', dan krijg je ook nog korting!!! Althans, als je met verkoopleider praat.
Geven ze hier die 3% weer terug? Denk jij dat je een goede deal hebt, volgens mij is dat een sigaar uit eigen doos :-D

Maar eerlijk is eerlijk, de duitse prijzen zijn vaak prettiger dan de Nederlandse

L-L
10 augustus 2004, 00:00
Ja, die 3% kon ik ook niet helemaal plaatsen. Ik woon gelukkig 6 km van de grens en ken genoeg mensen in Duitsland (vlak achter de grens) waar ik mijn bestelling laat afleveren. Ik betaal dan gewoon 16% BTW en er worden bij een aantal dealers, bij verzending binnen Duitsland, geen verzendkosten berekend.

Und die Zigarre ist umsonst!

hadv
10 augustus 2004, 22:04
L-L: mooie winkel dat Realguitars :o :-D

Bins
10 augustus 2004, 22:20
Ik ga algauw mijn fireball kopen maar ik ben nog aan het twijfelen in welke winkel in duitsland. Ik laat hem overkomen uit duitsland, ik ga er dus niet zelf om. Heeft iemand hier ervaring mee??
Thx

Ik kan niets zinnigs toevoegen, maar ben wel erg benieuwd hoe dit afloopt. Ik ga volgende maand (hoogstwaarschijnlijk) een fireball kopen....
Bestellen in duitsland: 900 nogwat vs. kopen in NL: 1100 nogwat. .. lastig lastig.

Laat even weten hoe het voor jou gaat allemaal.

BLOK182
11 augustus 2004, 10:23
Ja jij zit in Den Hag he Brian, dan is het natuurlijk wel een lastige keuze, ook qua service enzo, stel dat je het ding nog eens terug moet sturen naar Duitsland, pff. Dan is een winkel om de hoek wel net zo handig.

Dugie
11 augustus 2004, 11:08
De BTW regeling is zo dat je wel die 3 % moet bijbetalen als de goederen voor dat land bestemd zijn, dus als je ze laat opsturen zijn ze duidelijk voor Nederland, enkel voor mensen met een BTW nummer kan de BTW daar niet betalen en rechtstreeks in het land van bestemming.
Als je de spullen zelf gaat halen betaal je dus wel hun BTW.
Zie het als een korting.

Alain
11 augustus 2004, 11:37
Voor particulieren geldt de volgende regeling.

Als de verkoper het vervoer zelf doet of zelf regelt, kan verkocht worden met de BTW van het land van herkomst, tenzij de verkoper dat jaar al voor meer dan 10000 € heeft verkocht aan het land van de koper, of het jaar ervoor voor meer dan 10000 € verkocht heeft aan het land van de koper. Als hij dus niet de regeling van zijn eigen land kan gebruiken, moet hij de B.T.W. van het land van de verkoper nemen, en dan ook een B.T.W. aangifte indienen in het land van de koper.

Als de koper instaat voor het vervoer, zijnde er zelf om komt, of zelf een vervoerder aanspreekt, dan wordt B.T.W. van het land van de verkoper genomen, aangezien de verkoper niet kan weten naar welk land het goed gaat.

P****Fred
11 augustus 2004, 12:14
ik heb al geregeld spullen uit duitsland laten overkomen, en nog nooit iets gehoord van bijkomende btw...

asesino
12 augustus 2004, 23:22
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met musik-produktiv??
thx

avalanche
13 augustus 2004, 10:18
Ik heb men Engl Powerball en cabinet van Beyers laten overkomen en men Behringer cabinet van Music Produktiv. Nooit iets gehoord van 3% extra BTW en altijd heel goed en in perfecte staat thuis afgeleverd via de gekende koeriers voor niet eens zoveel geld aan verzendingskosten. Niet twijfelen, gewoon doen dus.

L-L
15 augustus 2004, 23:14
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met musik-produktiv??
thx

Ze zijn te duur, te arrogant, te dom, te lui, te grote bek, ... euhhhh, eigenlijk hetzelfde gedrag wat je bij helaas te veel muziekwinkels tegenkomt.

Ik probeer vaak eerst iets uit bij winkels bij mij in de buurt, ook wel Musik Produktiv. Ik vraag om een nette prijs, dan wordt geprobeerd me een lulverhaal op te hangen en wordt er een slappe penis prijs genoemd. Uiteindelijk bestel ik meestal alles via Internet (snaren, effects, amps, gitaren, etc.) en voor retestrakke prijzen. Als het echt niet goed is, dan gaat het retour, op verkopers kosten. Tot nu toe is dit nog niet voorgekomen.

Goede zaken doe ik met v/d haar, realguitars, thomann en 24hourguitar.

asesino
15 augustus 2004, 23:18
Thx man, ik dacht eerst om m'n fireball/thunder daar te bestellen maar blijkbaar is dit dus geen zo'n goed idee.

L-L
15 augustus 2004, 23:26
Thx man, ik dacht eerst om m'n fireball/thunder daar te bestellen maar blijkbaar is dit dus geen zo'n goed idee.

Als jij jouw spulletjes daar goed en goedkoop kunt krijgen moet je dat natuurlijk wel doen! MAAR, ik den dat verder kijken geen kwaad kan.

Speeddemon
15 augustus 2004, 23:38
MusicstoreKoeln heeft idd vaak veel betere prijzen dan Musikproduktiv.

Beyers ook. Thomann half om half, maar ik hoor vaker dat Thomann idd een goeie service heeft.
Sowieso is de meeste info op MusikProduktiv's website in t Duits, terwijl Thomann en Koeln lekker in t Engels leesbaar zijn. Klein puntje misschien, maar wel van belang wil je een internationale clientèle aanboren/houden.

asesino
15 augustus 2004, 23:44
Idd ik had er ook al opgelet, maar raar genoeg verschillen de prijzen van sommige amps in deze beide winkels bv. is de fireball 40 euro duurder(mja is niet veel maar toch), en de thunder 111 euro dacht'k bij thomann.
Anyway thoman heeft alleszins een heel informatieve site, heb juist heel de FAQ gelezen. Ik denk dat ik deze week zal bestellen als ik tenminste eindelijk tot een beslissing kan komen ik twijfel nog altijd tussen een thunder en een fireball :???:

Speeddemon
15 augustus 2004, 23:55
D'r is net een veiling op Ebay afgelopen voor een Savage 60, de IMO betere voorloper van de Fireball (heb 'm zelf ook. 800 euro voor betaald 2e hands), en die is voor 426 gegaan! Je moest m wel zelf ophalen in Duitsland, maar dan nog!

asesino
16 augustus 2004, 00:13
Idd had't vanmiddag en gistern ook gezien, wel jammer dat zulke dingen hier nooit worden verkocht.

@iro
16 augustus 2004, 00:54
ik heb al een paar slechte ervaringen gehad met thomann ...

lang wachten op amps die ik had besteld ... bij één zelfs 4 maand... ook de zanger van m'n band heeft eens een half jaar moetten wachten op z'n peavey 5150 en dan zeiden ze weer dat ze geen geld hadden gehad enz... terwijl het geld bijna een half jaar eerder was overgescheven.
De andere gitarist van m'n band heeft ook 3 maand moetten wachten op z'n ibanez.

bij musicstore heb ik alles gehad binnen 3 dagen en ze bellen tegenwoordig zelfs naar me voor bevesteging, mailen me terug binnen het half uur... that's what I call service.

L-L
16 augustus 2004, 11:06
ik heb al een paar slechte ervaringen gehad met thomann ...

lang wachten op amps die ik had besteld ... bij één zelfs 4 maand... ook de zanger van m'n band heeft eens een half jaar moetten wachten op z'n peavey 5150 en dan zeiden ze weer dat ze geen geld hadden gehad enz... terwijl het geld bijna een half jaar eerder was overgescheven.
De andere gitarist van m'n band heeft ook 3 maand moetten wachten op z'n ibanez.

bij musicstore heb ik alles gehad binnen 3 dagen en ze bellen tegenwoordig zelfs naar me voor bevesteging, mailen me terug binnen het half uur... that's what I call service.

Het is natuurlijk wel zo als een versterker niet leverbaar is deze ook niet leverbaar is. Ik zou ook al veel eerder aan de telefoon hangen. Betalen voor iets wat nog niet leverbaar is vind ik sowieso twijfelachtig.