PDA

View Full Version : weer een tele erbij!



wietse
8 augustus 2004, 11:42
kon het vandaag weer niet laten , mooie ongewone tele kopie met hum in brug positie.
is ooit een keer gerefinished niet raar gedaan maar kan beter , mooi winter project.
de gitaar is merkloos al staat er fender op de headstock maar dat is duidelijk nep.
de body is van een goede kwaliteit 3 delig mahony met een dikke essen top ,de hals heeft een mooie inleg maar weer geen trusrodd :???:
, maar is mooi recht en speelt lekker dus maak me er niet te druk om.
had wel wat afstellen nodig de actie was hopeloos en de intonatie brrrr.... ongelofelijk zo erg had ik het nog nooit meegemaakt ,zelfs niet met een egmond . :-D
maar nu speelt en klinkt hij goed een mooie vondst weer en dat voor 100 euro.
en zo blijft de collectie groeien.

http://www.gitaar.net/forum/download.php/4,322/telebody2.JPG

http://www.gitaar.net/forum/download.php/4,323/teleneck2.JPG

Mr.Bluesbreaker
8 augustus 2004, 11:50
Dat is een friggin' nice tele wietse, man voor 100 euro wil ik ook wel zulke dingetjes in huis halen, punt is dat ik ze nooit tegenkom. Congrats!

Hendrix
8 augustus 2004, 11:58
Mooie in-lay!

Svenson
8 augustus 2004, 14:59
Inderdaad een mooie inlay, ik hoop wel dat je hem opnieuw gaat lakken??
Hehe, ik heb gewoon iets tegen roodzwarte gitaren :)

green_day
8 augustus 2004, 17:28
Honderd euro voor die gitaar?? ongelofelijk hoe je ze toch altijd weet te vinden! Gefeliciteerd ermee

wietse
8 augustus 2004, 19:21
Inderdaad een mooie inlay, ik hoop wel dat je hem opnieuw gaat lakken??
Hehe, ik heb gewoon iets tegen roodzwarte gitaren :)
ga hem wel opnieuw lakken , een mooi klusje voor komende winter , maar probeer wel deze kleur zo dicht mogelijk te benaderen . :-D
anders moet ik de hals ook opnieuw spuiten en die is nu perfect , wat het aller moeilijkst is die weer zo glad als een eikeltje te krijgen.
zal wel proberen de dubbele binding waar nu overheen is gekalkt weer helemaal zichtbaar te krijgen.

ieme
8 augustus 2004, 19:30
Leuk ding wietse!

michielv
9 augustus 2004, 08:15
Gaaf ding man! gefeliciteerd! Ik moet echt een keertje naar Eelde, alleen jammer dat het zo'n godsallemachtig eind uit de buurt van Rotterdam is :(


Weet je zeker dat er geen trussrod in zit? Ik kan me voorstellen dat er bv geen skunkstripe in de hals zit maar wel een trussrod. Tenzij het een niet-verstelbare is natuurlijk. Heb je al bij de neckpocket gekeken? Vast wel, maar ik vraag het toch :)

Lucky
9 augustus 2004, 08:17
ziet er goed uit!

wietse
9 augustus 2004, 17:16
Gaaf ding man! gefeliciteerd! Ik moet echt een keertje naar Eelde, alleen jammer dat het zo'n godsallemachtig eind uit de buurt van Rotterdam is :(


Weet je zeker dat er geen trussrod in zit? Ik kan me voorstellen dat er bv geen skunkstripe in de hals zit maar wel een trussrod. Tenzij het een niet-verstelbare is natuurlijk. Heb je al bij de neckpocket gekeken? Vast wel, maar ik vraag het toch :)

eelde moet je nu niet komen ,best kans dat je wat vindt maar met een 30 standhouders zomers wordt het wel lastig.
als de buitenmarkten afgelopen zijn dan wordt eelde interesant ,met een dikke 700 stands elke zaterdag.
en heb de hals goed bekeken er zit geen trusrod in helaas , zal wel een zelfbouw ding zijn gisteren met een doekje thinner er overheen en het leek wel een toverbal ,rood , oranjegeel,, wit , grondlaag en toen het hout.
heb hem dus nu al helelmaal uit elkaar , want als de verf er nog zo gemakkelijk af wil zonder te schuren moet je er bij zijn.
zal nog wat thinner halen en dan maken we hem kaal ,als de houtstructuur erg mooi is dan gaat ie in de blanke lak , anders denk ik aan een helderblauwe tint die mooi bij de zwarte slagplaat past.
mischien is er nog wel een trusrod in de hals te zetten , probleem alleen hoe krijg ik het fretboard er heel af.
dus laat het eerst zo.

slayurrr
9 augustus 2004, 17:39
Coole inlays... :cool:

ieme
9 augustus 2004, 17:49
leuk ding wietse, hoe je t altijd voor elkaar krijgt... :roll: