PDA

View Full Version : goeie overdrive gezocht



rainman
8 augustus 2004, 11:17
Ik zoek een fatsoenlijke overdrive, maar heb geen geld voor vintage stuff of hele uitgebreide pedalen.

Dus wat is een goeie overdrive die niet te duur is en toch goed klinkt?

Robbert
8 augustus 2004, 11:20
Wat voor gitaar en versterker heb je?

BLOK182
8 augustus 2004, 11:24
Boss SD-1 misschien? Rond de 50 euro nieuw...

rainman
8 augustus 2004, 11:30
Hmmm...gitaar heb ik niet over te klagen. Een Godin Radiator, maar de versterker is een ander verhaal. Ik heb nu een Behringer ultraroc 110, geen slechte deal voor het geld (100 euri).

Een betere versterker komt nog wel :soul:

Clean klinkt ie overigens niet slecht.

SilverFoo
8 augustus 2004, 12:25
Gewoon naar een winkel gaan en iets uitproberen... Bijv.

Boss DS1/2 (zijn 2dehands erg goedkoop te krijgen tegenwoordig)

of iets van een EH Big muff ofzo... er is zoveel...


Oh trouwens, op de boss site staan wel samples van hun verschillende overdrive/distortion pedaaltjes: www.bossus.com

Mitch
8 augustus 2004, 15:09
Goedkoopste goede overdrive die ik ken is de Onerr Carbon X, daarnaast schijnt de Boss OD3 ook erg goed te zijn.

jaywalker
8 augustus 2004, 17:37
Gewoon naar een winkel gaan en iets uitproberen... Bijv.

Boss DS1/2 (zijn 2dehands erg goedkoop te krijgen tegenwoordig)

of iets van een EH Big muff ofzo... er is zoveel...


Oh trouwens, op de boss site staan wel samples van hun verschillende overdrive/distortion pedaaltjes: www.bossus.com

ds-1 is toch officieel distortion. Ik hoor goeie dingen over de menatone- redsnapper en de marshall bluesbreaker.

Mark S
8 augustus 2004, 17:42
ds-1 is toch officieel distortion.

niet in een low gain setting, dan krijg je een mooie Marshallachtige crunch en zeker voor de prijs the 'best bang for the bucks': nieuw namelijk rond de € 50/60 en de helft voor een gebruikte :)

rainman
8 augustus 2004, 22:30
Hmmm...marshall bluesbreaker en die ds1 dan toch maar eens testen.

Trouwens de EH Big Muff heb ik al, gebruik hem zowel voor de gitaar als voor de bas....retevet. Maar ik zoek voor een bepaald nummer meer een ouwerwetse overdrive sound. En de muff...die is gewoon LUID (rule).

Touwens die menatone redsnapper zal wel prijzig zijn of niet?

Mark S
8 augustus 2004, 22:34
Touwens die menatone redsnapper zal wel prijzig zijn of niet?

yep, richting de €200

v/d Haar heeft de Menatone RS, moet je daar maar ff kijken!

http://www.haarguitars.nl/

rainman
8 augustus 2004, 22:39
Hmmm...189 euri, prijzig dus.

Binnenkort de effecten en gitaren boer dan maar eens lastigvallen met de vraag: "mag ik die ff probeeeeeeere?".

Fuhgawz
9 augustus 2004, 09:55
Goedkoopste goede overdrive die ik ken is de Onerr Carbon X, daarnaast schijnt de Boss OD3 ook erg goed te zijn.
Waar verkopen ze die Onerr pedalen ergens?

Hoe verhoudt zich de OD-2 van Boss tot de SD-1?

BLOK182
9 augustus 2004, 10:17
OD-2 (Turbo-Overdrive) vond ik ook erg leuk, zonder turbostandje heb je wat rustigere scheur, en met de turbo aan heb je highgain dat wel vet en dik blijft, niet zo'n supergescoopte metalzone :P

Mitch
9 augustus 2004, 10:53
Goedkoopste goede overdrive die ik ken is de Onerr Carbon X, daarnaast schijnt de Boss OD3 ook erg goed te zijn.
Waar verkopen ze die Onerr pedalen ergens?


Bij mij om de hoek bij www.degiergitaarbouw.nl
Bij jou in de buurt: geen idee. Ik weet wel dat er een keer in mijn topic over de Carbon X de site van de importeur is gepost, misschien kun je er zo achter komen.