PDA

View Full Version : kopen squier bass?



ekops
8 augustus 2004, 09:58
Kan iemand mij wat vertellen over het merk squier?? Ik speel al jaren gitaar op een fender squier die ik in 1985? ongeveer gekocht heb. Ik ben tevreden met deze gitaar. Nu wil ik ook een basgitaar kopen, is het verstandig om ook een squier te kopen?
Ik was laatst nl. in een muziekwinkel en toen vroeg de verkoper wat voor gitaar ik thuis heb, ik zei een squier en toen vroeg hij wanneer ik deze gekocht had. En hij vertelde mij dat die uit 1985 wel goed zijn maar dat de squier van tegenwoordig slecht zijn. Broodje aap???

EmgMaster
8 augustus 2004, 10:54
je hebt nu al 3 threads geopend over het onderwerp ''Squier", in 2 dagen tijd. Probeer dat de volgende keer in 1 thread te houden. In 1 van je vorige squier threads ben je hier ook al voor gewaarschuwd

ekops
8 augustus 2004, 11:18
sorry zal het niet meer doen :(

basswasp
8 augustus 2004, 12:53
Zoveel weet ik niet van specifieke basmerken af, maar ik zal proberen antwoord te geven... anders doet niemand 't ofzo...

Wat gitaren betreft, zijn jaren '80 Squiers goede gitaren. Later (nu dus) is Squier weer echt het B-merk van Fender en zijn 't hoogstens leuke beginnersgitaren. Ik neem aan dat dit ook zo met de bassen is gegaan, maar pin me er niet op vast.

niels_r
8 augustus 2004, 14:03
Het is idd gewoon multiplex... :D

Ik heb ook een Squier Precision gehad als eerste bas en was er wel tevreden mee. Als ik nu ernaar kijk is het qua geluid echt 3x niks, maar qua bespeelbaarheid vond ik hem erg goed (mits goed afsteld!) en niet onderdoen voor andere bassen (ook duurdere) waar ik op gespeeld heb. Had er wel een andere brug op gezet na een tijdje. Ondertussen heb ik hem niet meer (heeft als donorbas gediend voor mijn zelfbouwprojectje -> http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36300 ).

AntY
8 augustus 2004, 21:42
vroeger was squier een zelfstandig merk, later gingen ze op in de fender groep.