PDA

View Full Version : kopen squier bass?



ekops
8 augustus 2004, 09:58
Kan iemand mij wat vertellen over het merk squier?? Ik speel al jaren gitaar op een fender squier die ik in 1985? ongeveer gekocht heb. Ik ben tevreden met deze gitaar. Nu wil ik ook een basgitaar kopen, is het verstandig om ook een squier te kopen?
Ik was laatst nl. in een muziekwinkel en toen vroeg de verkoper wat voor gitaar ik thuis heb, ik zei een squier en toen vroeg hij wanneer ik deze gekocht had. En hij vertelde mij dat die uit 1985 wel goed zijn maar dat de squier van tegenwoordig slecht zijn. Broodje aap???

EmgMaster
8 augustus 2004, 10:54
je hebt nu al 3 threads geopend over het onderwerp ''Squier", in 2 dagen tijd. Probeer dat de volgende keer in 1 thread te houden. In 1 van je vorige squier threads ben je hier ook al voor gewaarschuwd

ekops
8 augustus 2004, 11:18
sorry zal het niet meer doen :(

basswasp
8 augustus 2004, 12:53
Zoveel weet ik niet van specifieke basmerken af, maar ik zal proberen antwoord te geven... anders doet niemand 't ofzo...

Wat gitaren betreft, zijn jaren '80 Squiers goede gitaren. Later (nu dus) is Squier weer echt het B-merk van Fender en zijn 't hoogstens leuke beginnersgitaren. Ik neem aan dat dit ook zo met de bassen is gegaan, maar pin me er niet op vast.

niels_r
8 augustus 2004, 14:03
Het is idd gewoon multiplex... :D

Ik heb ook een Squier Precision gehad als eerste bas en was er wel tevreden mee. Als ik nu ernaar kijk is het qua geluid echt 3x niks, maar qua bespeelbaarheid vond ik hem erg goed (mits goed afsteld!) en niet onderdoen voor andere bassen (ook duurdere) waar ik op gespeeld heb. Had er wel een andere brug op gezet na een tijdje. Ondertussen heb ik hem niet meer (heeft als donorbas gediend voor mijn zelfbouwprojectje -> http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36300 ).

AntY
8 augustus 2004, 21:42
vroeger was squier een zelfstandig merk, later gingen ze op in de fender groep.

vroeger in t begin van de jaren 80 maakten ze in japan bassen, later is de productie naar korea verplaatst en toen is ook de kwaliteit achteruit gegaan.

BramVersteeg
8 augustus 2004, 23:54
Het kan zijn dat ik een super-squire in m'n handen heb gehad maar een vriend van me heeft er een die super klinkt. Echt erg goed. Zeker als eerste bas zou ik voor een Squire jazzbas gaan. Waar voor je geld.

Lazy B.
9 augustus 2004, 11:29
Ik heb een fretloze Squier en dat is een topbasje. Zie hier:
http://www.the-ox.com/graphics/div/squier-whole.jpg
Als je niet veel te besteden hebt - maar eigenlijk ook als je dat wel hebt - kan ik je absoluut adviseren voor een Squier te gaan.