PDA

View Full Version : Verkeerde maat schroefjes om elementen te verwisselen



Elvert
7 augustus 2004, 17:58
Ik heb nieuwe elementen gekocht voor mijn epiphone g 310 ik heb de uitsparingen in de slagplaat al groter gemaakt, ook al gesoldeert.

Nu het probleem ik wil de mn gitaar weer in elkaar zetten maar nu blijken de schroeven die bij de oude elementen hoorden te groot te zijn voor de gaatjes in mn nieuwe humbuckers. Hoe los ik dit probleem op, want als ik kleinere schroefjes koop passen ze niet bij mn slagplaat.

Moet ik nu mountingrings ofzo kopen, heeft iemand daar ervaring mee?


Help alsjeblieft, ik wil niet voor niks geld hebben betaald en nu ook nog mn slaagplaat hebben verziekt ( nu de oude humbuckers zonder chromenkapjes terug zetten is ook geen optie, aangezien ik een ander geluid wilde en dat er nu anders een gapende geul om de elementen zit).

Help me mn gitaar redden :???: :???: :???:

Svenson
7 augustus 2004, 18:22
Waarom passen anderen schroeven niet bij je slagplaat? Schroeven zijn in zoveel verschillende soorten en maten? En anders boor je (voorzichtig) de gaatje in de bevestiging van je hums wat groter. Zo simpel.

Jeroenvanhulsteijn
7 augustus 2004, 21:22
vlgns mij zijn er maar 2 maten schroeven. amerikaans (EMG, Seymour Duncan etc.) en japans (DiMarzio etc.).

bij Vox Humana (www.voxhumana.nl) kun je beiden bestellen. kost niet zoveel en ze versturen bij vooruitbetaling gewoon per post.

maar de kop is denk ik even groot van die schroeven. dus dat zou niet uit moeten maken voor de slagplaat.

het is alleen de spoed van het schroefdraad dat verschilt voor zover ik weet.

Anavrin
9 augustus 2004, 13:32
dat heb ik inderdaad ook een keer gehad, en het probleem was bij mij de schroefdraad. Ik ben gewoon ff naar de gitaarwinkel gereden, heb het nieuwe element meegenomen, en daar ff een paar schroeven gepast, tot ik een passende had gevonden. Toen mocht ik nog kiezen tussen zwarte, "gouden" en chromen....

Svenson
13 augustus 2004, 00:36
Ik ben gewoon naar mijn vader gegaan, heb in zijn schroevenbakjes gekeken en de passende gevonden...

michielv
20 augustus 2004, 09:33
Yep, de gewone spullen van de bouwmarkt werken ook. Het enige is dat ze er vaak alleen mat en chroom hebben maar goed, als je niet echt voor het uiterlijk gaat is dat de goedkoopste oplossing.

BTW: waar dacht je dat Leo Fender indertijd mee begonnen was? Toen bestond er nog geen Vox Humana ofzo ;)