PDA

View Full Version : Aria PE-Elite



Sietse
7 augustus 2004, 13:27
Ik speel nu op een Squier Strat, maar ik heb daar nu eigenlijk wel genoeg van. Daarom ben ik nu een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe gitaar. Ik wil er sowieso eentje met humbuckers en vind een LP model erg mooi. Probleem is dat ik alleen helemaal niet veel geld te besteden heb (ben pas 14, morgen 15 ;)).

Iets minder dan een jaar geleden heb ik een western gitaar van Aria gekocht en daar ben ik erg tevreden over. Daarom ben ik ook gaan kijken naar een electrische gitaar van Aria. mijn oog is gevallen op een PE-elite, die volgens de opgestuurde prijslijst maar € 280,- kost. ik vind deze er ook erg mooi uit zien. alleen weet ik niets over de kwaliteit van deze gitaar, weet iemand hier of deze gitaar iets is?

http://img44.exs.cx/img44/3939/Aria_PE_elite.jpg

[/img]

LordSpeedyShit
7 augustus 2004, 14:41
ik ken die gitaar niet, maar als ik zo naar de specs kijk dan ziet het er wel goed uit. Zeker voor maar 280,- euro.

evilpompie
7 augustus 2004, 16:48
Is een Yamaha uit de AES serie niks?

Sietse
7 augustus 2004, 17:41
Dit is de goedkoopste volgens mij:

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/09/100009404l.jpg

Hij kost bij Musik-Produktiv (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!06082002/artnr/100009404) 319 euro. Hij is dus duurder dan de Aria, niet veel duurder maar omdat ik die andere veel mooier vind is dit niks voor mij.

BLOK182
7 augustus 2004, 17:48
Ik zou echt ff doorsparen, als je van een squier van 200 naar een aria van 280 gaat, kan je wel begrijpen dat het ding er relatief niet echt veel beter op wordt. Gewoon goed sparen, en dan kan je in Duitsland (www.musicstore.de) in de aanbieding wel een leuke Epiphone les paul scoren.

michielv
7 augustus 2004, 20:38
Mwoh, die Aria gitaren zijn zo slecht nog niet hoor. Maar ik zou inderdaad eerst nog eens goed rondkijken, misschien kun je 2e hands wel wat leuks in je prijsklasse vinden?

Dikke kans dat dat een heel stuk beter is dan nieuw.

munkie
7 augustus 2004, 21:13
Aria is geen topmerk maar goed wat wil je voor die prijs. Hals/body overgang vind ik wel mooi vloeiend, niet die dikke hiel van een LP. 2 HB, vaste brug alternatieven:
Epi LP 2dehands zat aanbod
Dean, Cort, Hamer Korea
Ibanez SZ 320 (TOP voor dat geld!)
oude Yamaha SG400
Epi Genesis (ouwe Jap Epi)

wietse
7 augustus 2004, 22:24
gewoon proberen aria is best wel een grote fabrikant uncle matt (matsumoku)bouwt /bouwde voor veel merken.
o.a,
vantage
westone
electra/electra phoenix
skylark
conrad
univox
lyle
boel van deze merken zijn in europa niet zo bekend.
ook bouwden/bouwen ze voor
epiphone
washburn
en dat doen ze lang niet slecht hun eigen aria's en de aria pro's zijn niet verkeerd.
de elementen zijn vaak ook erg goed , tenminste die in die hondo van mij.
had skabouter niet ooit eens een linkshandige aria ,waar hij aangenaam verrast over was.
en youngcoby heeft er één als ik me niet vergis en die is er ook zeer over te spreken.

prs
8 augustus 2004, 01:24
(ben pas 14, morgen 15 ;)).

Gefeliciteerd!!!! :wink:

jaywalker
8 augustus 2004, 10:16
Ja inderdaad gefeliciteerd. Maar ik zou ook wat langer doorsparen als ik u was.

Thijssie
8 augustus 2004, 12:02
Daarom ben ik ook gaan kijken naar een electrische gitaar van Aria. mijn oog is gevallen op een PE-elite, die volgens de opgestuurde prijslijst maar ? 280,- kost. ik vind deze er ook erg mooi uit zien. alleen weet ik niets over de kwaliteit van deze gitaar, weet iemand hier of deze gitaar iets is?

Hoi,

Ik heb de PE Anniversary
http://www.ariausa.com/series/PEANNIV/images/peanniv_02.jpg

Dat is een groter broertje van die gitaar.

Qua geluid doet hij niet echt onder voor mijn LP std, hij klinkt wat ronder maar heeft beduidend minder laag. Ik heb in het eerste half jaar dat ik hem had alle electronica moeten vervangen want dat was om te huilen, voor een gitaar van dat caliber. De adviesprijs van Aria voor die gitaar is 1000$ en ik heb er een paar jaar geleden 650 euro voor betaald. Voor iets minder moet die ook nog wel te krijgen zijn. Mi zijn er voor dat geld niet veel beter gitaren te krijgen als je van dat type houd.

Hij ziet er wel uit als een LP maar het geluid neigt meer naar een SG dan een LP.

Reken er op dat je de electronica snel moet vervangen, misschien zelfs de elementen ook wel. De anniversary heeft Duncan Designed die doen het verder prima.

Een ander nadeel van die gitaar vond ik dat ik mijn speeltechniek echt aan heb moeten passen omdat de hals enorm gevoelig is voor duwen en trekken, je moet dus heel voorzichtig spelen en voor een lomperik als ik was dat wel ff wennen.


Als je een echte upgrade van je squier wilt, zou ik gewoon ff doorsparen want voor 280 euro nieuw mag niet niet verwachten dat je een perfecte gitaar in je handen krijgt.

Stijn
8 augustus 2004, 14:26
Ik krijg altijd geld voor m'n verjaardag, dus ehm... :roll: wat is je budget nu?

Svenson
8 augustus 2004, 14:41
Zoals al gezegd is, spaar nog even door, zoek naar een goede 2ehands en mocht je die Aria toch kopen, gooi die elementen er dan uit en vervang ze evt. ook door goede 2ehands elementen.

Sietse
9 augustus 2004, 20:29
Allemaal bedankt voor de reacties!

Ik moet nog even zien wat ik ga doen.


Ik zou echt ff doorsparen, als je van een squier van 200 naar een aria van 280 gaat, kan je wel begrijpen dat het ding er relatief niet echt veel beter op wordt.

Het is geen topgitaar, dat snap ik ook wel. maar wat natuurlijk wel zo is, is dat de body van een Squier van multiplex gemaakt is en alleen singlecoils heeft. de body van die Aria is gemaakt van mahonie en heeft een esdoorn top (wat bij goedkopere gitaren waar je de houtnerf kunt zien ook wel eens hebt is dat dat mooie hout gewoon een "sticker" is.)

Maar als de elektronica van die Aria niet goed is, voor hoeveel heb je dan betere?

BLOK182
9 augustus 2004, 20:35
Rond de 400 voor een leuke Epiphone LP bijvoorbeeld..

Sietse
9 augustus 2004, 21:17
Rond de 400 voor een leuke Epiphone LP bijvoorbeeld..
Ik bedoel eigenlijk voor hoeveel je er dan andere elektronica in kunt zetten :wink:

michielv
10 augustus 2004, 08:10
Het is geen topgitaar, dat snap ik ook wel. maar wat natuurlijk wel zo is, is dat de body van een Squier van multiplex gemaakt is en alleen singlecoils heeft. de body van die Aria is gemaakt van mahonie en heeft een esdoorn top (wat bij goedkopere gitaren waar je de houtnerf kunt zien ook wel eens hebt is dat dat mooie hout gewoon een "sticker" is.)


Dat van dat multiplex weet ik nog zo net niet. Dat kan van gitaar tot gitaar verschillen, ik zou toch eens even kijken als ik jou was.

Als overgang (waar je later nog wat aan hebt) zou je een goede humbucker kunnen kopen en die in je squier monteren. De meeste squiers hebben een zgn. "swimming pool" (enorm gat onder de slagplaat) waardoor je niet hoeft te frezen oid. Om je strat weer verkoopbaar te maken kun je tijdelijk een simpel slagplaatje maken van triplex (kost nog geen euro, itt een plastic slagplaat, en je kunt er leuke dingen mee doen). Koop er een fatsoenlijke (volume)potmeter bij en je kunt je squier slagplaat zo eraf schroeven en in een la leggen. Gaat de gitaar weg: verwissel de slagplaten weer om en klaar is klara.

Mocht je ooit een andere gitaar als deze Aria of een Epi kopen heb je gelijk een goed element om zo'n element evt te vervangen (dikke kans dat je dat wel wilt :roll: ).

Sietse
10 augustus 2004, 10:24
Dat van dat multiplex weet ik nog zo net niet. Dat kan van gitaar tot gitaar verschillen, ik zou toch eens even kijken als ik jou was.


Ik heb dat plaatje op de achterkant er afgehaald en aan de binnenkant een klein beetje lak eraf gekrabt. Hier is duidelijk te zien dat het multiplex is. De gitaar heeft ook totaal geen sustain, noten klinken maar heel even door.

michielv
10 augustus 2004, 12:27
Okay, dan zal het wel multiplex zijn.

Humm, blijft de vraag over: wat dan? Een beetje naar aanleiding van de vraag van Bins over elementen: is een OLP Axis (MusicMan copie) niet wat? Dit schijnen best goede gitaren te zijn en ze zijn nieuw dacht ik niet zo heel duur. Wel met tremolo natuurlijk.

Een andere optie is de Koreaanse Dean series, vraag Gerrekat naar de details :). Bijvoorbeeld de Dean EVO serie, ziet er best leuk uit. Wel met schoefhals maar ook met mahony body, bij musikproduktiv.de voor 129 euro.

Deze spreekt mij persoonlijk wel aan: http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3129171&sid=!18121995&quelle=volltext maar ja, P90's he :)