PDA

View Full Version : gare sound ?



glacius
7 augustus 2004, 13:26
hoe en waarmee kan ik een gare sound maken ? zoals transistor radio geluidje, voor in een kort stukje clean van een zelf geschreven nummer

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ...

Mark S
7 augustus 2004, 13:30
alle mids wegdraaien, dan heb je een gare jaren '50 transistorradio geluid...

glacius
7 augustus 2004, 13:33
thanx ga ik proberen aangezien ik veel kan doen met mijn parametric equalizer

BramVersteeg
7 augustus 2004, 14:20
Alle mids en bass weg en wat reverb.
Check: www.bramversteeg.tk . In het nummer 'don't ' zit ook zo'n stukje.

BLOK182
7 augustus 2004, 18:25
Evt kan je eens een Lo-Fi pedaaltje van Ibanez checken...

Negative K3 fan
7 augustus 2004, 21:23
juist niet alle mids wegdraaien, iig de diepste bassen en lage mids wegdraaien en het hoog ook, beetje alles rond de 2 khz blijft er dan over en dat is redelijk blikkig.

schizo910
10 augustus 2004, 09:54
Als het voor opnamen is, probeer dan eens om met van dat bruine bak papier te kraken en knisperen en zet dit onder je gitaar geluid, geeft een erg leuk lo-fi ruis effect...

phx
12 augustus 2004, 21:31
of gewoon mijn huidige gitaarkabel lenen, kkan er zo moeilijk afstand van doen... nostalgie? Mischien wel...

PHX

jaywalker
12 augustus 2004, 22:57
lang leve tonesuckcity :wink: :lol:

dejohan
13 augustus 2004, 14:04
Probeer ook eens over een bassversterker te spelen met enkel de mid open en de rest toe.
Of sluit je gitaar rechtstreeks (zonder DI) aan op een gewone huisstereo.

Antal
13 augustus 2004, 14:46
Of sluit je gitaar rechtstreeks (zonder DI) aan op een gewone huisstereo.

Dit vind ik nou niet echt een slim advies geloof ik....

Maar goed, met een goede EQ kom je een heel eind!

dejohan
14 augustus 2004, 00:24
Of sluit je gitaar rechtstreeks (zonder DI) aan op een gewone huisstereo.

Dit vind ik nou niet echt een slim advies geloof ik....

Maar goed, met een goede EQ kom je een heel eind!

Gaat allemaal hoor.


Eigenlijk moet hij zijn gitaar door een filterbank sturen, daar kan je enorm veel maffe lo-fi geluidjes mee maken.

Antal
14 augustus 2004, 14:18
Gaat allemaal hoor.

Grappenmaker... Ik neem aan dat als hij z'n speakers verziekt omdat ze de pieken van een gitaarsignaal niet aankunnen, jij wel een paar nieuwe voor hem regelt toch.... :roll:

dejohan
14 augustus 2004, 21:16
Gaat allemaal hoor.

Grappenmaker... Ik neem aan dat als hij z'n speakers verziekt omdat ze de pieken van een gitaarsignaal niet aankunnen, jij wel een paar nieuwe voor hem regelt toch.... :roll:

Ja zo bedoelde ik het niet. Ik wist trouwens niet dat je er een stereo mee kan kapotkrijgen. Ik heb nog gitaar gespeeld door een stereo. Klinkt heel kut, maar de stereo werkt nog altijd hoor.

Wormaap
14 augustus 2004, 21:25
Dat opblazen van'n stereo is best wel onzin :X
'N gitaarsound is mic-niveau, en zó hard piekt'ie nou ook weer niet :P
Hij zal eerder superweinig horen dan z'n speakers opblazen (meeste hifi amps hebben geen mic-in meer, en line-in wordt niet meer genoeg versterkt om't goed hoorbaar te krijgen met'n mic-signaal)

dejohan
15 augustus 2004, 23:50
Dat opblazen van'n stereo is best wel onzin :X
'N gitaarsound is mic-niveau, en zó hard piekt'ie nou ook weer niet :P
Hij zal eerder superweinig horen dan z'n speakers opblazen (meeste hifi amps hebben geen mic-in meer, en line-in wordt niet meer genoeg versterkt om't goed hoorbaar te krijgen met'n mic-signaal)

Ja ik moets em ook op 10 zetten om een beetje volume te hebben.

Antal
16 augustus 2004, 12:59
Dat opblazen van'n stereo is best wel onzin :X
'N gitaarsound is mic-niveau, en zó hard piekt'ie nou ook weer niet :P
Hij zal eerder superweinig horen dan z'n speakers opblazen (meeste hifi amps hebben geen mic-in meer, en line-in wordt niet meer genoeg versterkt om't goed hoorbaar te krijgen met'n mic-signaal)

Doe ff een search op het versterkerforum en zoek ff naar alle posts van mensen die het geprobeerd hebben...

Wormaap
16 augustus 2004, 15:16
Ik heb het zelf vaak zat gedaan. Ooit opnames gemaakt voor'n band? Vooral 'n scheurgitaar peakt NIET. 'N cleane gitaar een beetje, maar dat valt ook vies mee. Mensen die hiermee wat opblazen hebben zeker alles vol open gegooid ofzo :)