PDA

View Full Version : compressor voor of na de overdrive????



Stratman70
7 augustus 2004, 01:37
Op mijn Boss ME-8 zit de compressor volgens mij voor de overdrive geschakeld en bij de POD na de overdrive, zou dat kunnen? Ik wil graag een vet stratgeluid, maar met zo weinig mogelijk oversturing. Nu gaat dat redelijk met die POD, maar ik ben nog niet tevreden: mis wat hoog, wat volgens mij door de compressor komt. Aan de treble draaien is weinig optie, omdat het geluid dan alleen maar scheller wordt. Ik wil wat meer helderheid (brilliance ofzo), zonder dat het schel wordt.

Heeft iemand tips?

harrie-beton
7 augustus 2004, 09:49
compressor moet voor de overdrive. Op de POD is dat niet anders.
Mogelijk werkt de compressor van de POD beter...


Een idee:
Stel hem zo in dat hij flink comprimeerd (test het met een funky slag). Stel daarna de overdrive licht in. De gitaar wordt nu gemoord door de compessor en de overdrive kan niet meer flink oversturen omdat alle extra gitaar dynamiek wordt tegengehouden door de compressor.

proberen en je weet t - of niet

LordRiffenstein
7 augustus 2004, 10:25
compressor moet voor de overdrive.

Bollocks, compressor kan net zo goed NA de overdrive, luister maar eens naar dit clipje (http://www.robertkeeley.com/mp3/14_89472100.mp3) en beweer dan nog eens dat een comp VOOR een od moet!

marc_o
7 augustus 2004, 10:40
hmmm, goeie sound!!!
Blues driver nog nooit gehoord eigenlijk, maareh....waar gebruikt ie 'm mee, qua versterker?

Mitch
7 augustus 2004, 10:42
Het is geen kwestie van moeten, maar het idee van harrie is een mogelijkheid.
Eerlkijk gezegd denk ik dat 't specifieke probleem hier is: "ik wil meer tophoog" en dat ligt waarschijnlijk meer aan de gebruikte apparatuur dan aan de volgorde waarin de effecten geschakeld staan.
Je voegt niet zo makkelijk tophoog toe met een ME-8 of POD, zo simpel is 't. Wil je direct via de multi de PA in of zo of gaat 't wel over een versterker ?

Shaggy
7 augustus 2004, 11:43
Ik weet wat je bedoelt stratman .. Ik heb een optie "tone" bij mijn compressor op de gt6 en daar kan ik wat treble bij stellen. Als je een eq hebt kun je die na of voor de compressor zetten om te checken of je daar wat mee kunt bij draaien..

Jeroenvanhulsteijn
7 augustus 2004, 20:09
zit er geen exciter op die POD? en kun je de volgorde vd effecten niet veranderen?

jaywalker
7 augustus 2004, 23:06
compressor moet voor de overdrive.

Bollocks, compressor kan net zo goed NA de overdrive, luister maar eens naar dit clipje (http://www.robertkeeley.com/mp3/14_89472100.mp3) en beweer dan nog eens dat een comp VOOR een od moet!

als je comp na de overdrive doet vang je toch onnodig veel ruis op?

harrie-beton
8 augustus 2004, 12:08
In de pod is de compressor vast van positie: hij kán niet eens na de oversturing.

ik heb ook een losse compressor (zo'n stereo compresssor limiter mdx1600 van behringer) en het gitaartje wordt wat compacter inderdaad.
Ik ga er mee experimenteren.

Met mijn pod xt weinig ruis.

hb