PDA

View Full Version : Behringer



Thom TK
6 augustus 2004, 22:06
Ik ga dus een Engl Powerball aanschaffen (toch wel een hele overstap vanaf mijn Fender Rock pro 700, maar een Fireball leek me niet wat).
Maar ik wil er dus een goedkope 2*12 cabinet eonder plaatsen, vanwege geldgebrek.
Nou kan ik een nieuwe Behringer kopen, die dus erg weinig kost, maar klinken deze dingen wel goed?
Anders neem ik gewoon een 2e hands 2*12 met v30's ofzo.

Wormaap
6 augustus 2004, 23:13
Ik heb de oude Behringer 4x12 (Jensen speakers) en ik moet zeggen dat'ie best'n puik geluidje geeft hoor :)

Akira
6 augustus 2004, 23:36
Ik heb een behringer speakerkast gekocht voor bij mijn toen tevens nieuw aangeschafte (dure) brunetti top.
Ik raad het je af.
Ja, het klinkt wel leuk, maar je moet echt zoeken naar een leuk geluid.
Ik heb mijn top getest over andere speakerkasten bij Musik Productiv in Duitsland, en ik wist niet wat ik hoorde.
Werd meteen weer duidelijk waarom Brunetti's zo duur zijn :)

Ik raad je aan een 2x12 met v30's te nemen, dat is wat ik nu ga doen namelijk :-D

Zoek een winkel waar ze en die behringer, en betere cabs hebben met goede speakers, dan zal je meteen horen wat ik bedoel.

andy
7 augustus 2004, 02:43
Niet bezuinigen op de speakerkast. Het maakt heel veel uit qua geluid. Ik geef geen oordeel over die Behringer bak. Maar een Powerball klinkt niet over een kast met speakers met veel hoog. Daar verdenk ik de Jensen speakers wel van. Een JCM 900 cab is ook niks. Een JCM 800 cab wel. Op ebay zijn ze nog wel eens te vinden rond de 350 pleuro.

Het klinkt misschien wat maf, omdat ik eerder zei om die Behringer eens te checken. Maar ik heb zelf een Powerball en die klinkt toch het beste met speakers die wat in het laag aan kunnnen.

Thom TK
7 augustus 2004, 20:43
Niet bezuinigen op de speakerkast. Het maakt heel veel uit qua geluid. Ik geef geen oordeel over die Behringer bak. Maar een Powerball klinkt niet over een kast met speakers met veel hoog. Daar verdenk ik de Jensen speakers wel van. Een JCM 900 cab is ook niks. Een JCM 800 cab wel. Op ebay zijn ze nog wel eens te vinden rond de 350 pleuro.

Het klinkt misschien wat maf, omdat ik eerder zei om die Behringer eens te checken. Maar ik heb zelf een Powerball en die klinkt toch het beste met speakers die wat in het laag aan kunnnen.

Oke, tanks (en de rest ook natuurlijk).
Maarre, zou je een soundsample kunnen gaven van je Powerball?
Hie liefst solo's als je wilt.
Thanks in advance!!

BLOK182
7 augustus 2004, 20:52
Voeg me ff toe op msn, ik heb nog een solo-soundsampletje uit het oefenhok van mijn powerball!

andy
8 augustus 2004, 00:38
@ Thom. Soundsamples heb ik helaas niet, maar Blok levert die dus voor je.
Ik gebruik trouwens vrij goedkope speakerkasten onder mijn Powerball. Namelijk 2 Park cabinets van ieder 140 watt. Park is het B merk van Marshall idt. Ik heb zelf nog een JCM 900 cab en twee London City kasten uit de begin jaren 70 met daarin de zo gewilde oude Celestion 30 watt speakers. Toch geven die Park cabs in combinatie met de Powerball voor mij het beste geluid. Ik heb de Powerball ook getest met een JCM 800 cab (klonk hetzelfde als de Parks), een Randall cab (JCM 900 achtig dus te veel hoog) en natuurlijk een Engl standaard cab. (Klonk ook erg goed)
Anyway, ik had die Parks dus in de verkoop, maar besloot er na een avondje amp, cabs experimenteren, van af te zien, de verkoop dan. Ze zijn trouwens niet of nauwelijks 2e hands te vinden.

@Blok. Had ik jou idt die Park kasten op het Bassie forum niet aangeboden? Gaat dus niet door. :wink:

jaywalker
8 augustus 2004, 10:30
Ik gebruik nu al een jaartje een marshall 2x12 valvestate cab. Ik hoor van veel mensen dat het een niet echt supere kast is, maar voor mij doet het zijn werk. Ik vind het ook belangrijk dat hij klein blijft. Aangezien ik het ook allemaal zelf moet vervoeren en er niet zo heel veel ruimte voor me cab is.