PDA

View Full Version : de basic gitaarlicks



martir
6 augustus 2004, 20:51
Hoi, ik speel al een aardige tijd gitaar,niet "gehinderd door enige kennis van zaken" (theorie dus).
Zoals zovelen ben ik ook niet erg geduldig en zit vaak avonden gewoon maar te pielen.
Wat ik mis is de basic licks die je bijna als klassiekers kunt beschouwen
in de roch muziek (ben heavy georienteerd/lees Zakk als inspiratie).
Lezen vanaf papier is aan mij niet besteed. Kent iemand een site of tutorial dvd waar je licks kunt ZIEN en naspelen?
Zou je me erg mee helpen.
Natuurlijk zullen ook forummers adviseren eerst de theorie te bestuderen en toonladders te oefenen, maar dat is niet de oplossing voor mijn vraag.
Dus help?

Mark S
6 augustus 2004, 21:46
http://www.tabs-guitar.com/

Thom TK
6 augustus 2004, 22:00
ik zou wel tabulatuur leren lezen.

LordSpeedyShit
7 augustus 2004, 12:22
dat zou het idd wel een stuk makkelijker voor je maken. En tabs leren lezen is nou ook weer niet echt heel moeilijk

martir
7 augustus 2004, 12:26
OK, dank voor jullie reactie.
De Tab-tip zag ik al aankomen, maar ik bedoel dus licks op video/beeld.
Zeg maar "kijk naar de vingertjes en speel na".
Het zal er toch wel moeten zijn, maar waar?....

Ron4ld
7 augustus 2004, 18:19
wat bedoel je met licks? als ik dat weet kan ik je mischien verder helpuh :)

martir
7 augustus 2004, 19:57
Met licks bedoel ik de loopjes in solo's die kenmerkend zijn voor een bepaalde muziekstijl, in dit geval rock.
Zoals je een bend of iets dergelijks hebt zijn er ook combinaties met
loopjes die je vaak terughoort in solo's.
Ik weet het niet beter uit te leggen.
Maar dan "aanschouwelijk onderwijs" dus gewoon zien wat de vingers doen en naspelen.

Hempo
7 augustus 2004, 20:14
neem een leraar

Pilitev
8 augustus 2004, 00:06
Volgens mij kan je veel beter iets proberen na te spelen op gehoor dan ernaar te kijken, want niet alle nummers kan je zien :-?

En lezen van tabs heb je binnen een paar dagen geleerd dus dat 'lezen van papier is niet aan mij besteedt' is een beetje een luie opmerking...

Dugie
8 augustus 2004, 00:33
In de muziekhandel waar men bladmuziek verkoopt kan je DVD's kopen doe op die basis werken, gratis online vrees ik voor.

martir
8 augustus 2004, 19:07
neem een leraar

Kijk daar heb ik wat aan :???:
En dat ik "lui" ben had ik zelf al verteld, dus da's ook geen nieuws.

Negative K3 fan
8 augustus 2004, 19:12
volgens mij wil je niet eens geholpen worden...


van papier lezen is niet aan je besteedt, lees dan de tabs van de monitor, dat hoef je niet eens te ;leren of te snappen om er mee aan de slag te kunnen.

en als je echte licks wilt zien en nadoen moet je idd een leraar nemen.

Ron4ld
8 augustus 2004, 19:25
hallo,

Snuffel eens rond op http://www.guitar.com. Vanaf deze website kan je videofilmpjes downloaden van bekende artisten die hun kunsten laten zien. Ik geloof dat je er voor moet registeren. Ik weet niet of er ook videofilmpjes tussen zitten waarbij men de typische loopjes uitleggen.

Succes. RW

katana
8 augustus 2004, 20:55
En als je dan eindelijk van tabs kan lezen wordt de theorie ook echt wel interessant.
Het is leuk om te "pielen" op een liedje als je weet wat je daarop kan spelen

Probeer dan bijvoorbeeld eens het boek Rockguitar Secrets van Peter Fisscher, een erg goed en leerzaam boek met een cd (wordt aangeraden door veel conservatoriumleraren omdat het een goede basis vormt waar je dan op verder gaat)

Ik bedoel je wilt toch verder komen... Pielen is even leuk maar geloof me het kan veel leuker...

Mvg Jasper

martir
8 augustus 2004, 22:50
volgens mij wil je niet eens geholpen worden...


van papier lezen is niet aan je besteedt, lees dan de tabs van de monitor, dat hoef je niet eens te ;leren of te snappen om er mee aan de slag te kunnen.

en als je echte licks wilt zien en nadoen moet je idd een leraar nemen.

Jammer dat je niet de moeite nam de vraag te lezen. Negative, indeed.
Ik vraag duidelijk om visuals en niet tabs.Waarom ik dan "niet geholpen zou willen worden" is mij een raadsel.Goede raad is overigens altijd welkom.
Ik heb bijvoorbeeld ooit eens een tutorial van Petrucci gedownload.Prachtig materiaal.Dat soort dingen bedoel ik. Visueel, aanstekelijk, klaar om je vingers te laten kriebelen, snap je?
Daar kan geen tabje tegenop (in mijn opinie dan hè).

martir
8 augustus 2004, 22:52
hallo,

Snuffel eens rond op http://www.guitar.com. Vanaf deze website kan je videofilmpjes downloaden van bekende artisten die hun kunsten laten zien. Ik geloof dat je er voor moet registeren. Ik weet niet of er ook videofilmpjes tussen zitten waarbij men de typische loopjes uitleggen.

Succes. RW

Inderdaad, goeie tip.Mooie site met de visuele hulpjes. Ik ga snuffelen.
Dank je

Negative K3 fan
8 augustus 2004, 23:17
volgens mij wil je niet eens geholpen worden...


van papier lezen is niet aan je besteedt, lees dan de tabs van de monitor, dat hoef je niet eens te ;leren of te snappen om er mee aan de slag te kunnen.

en als je echte licks wilt zien en nadoen moet je idd een leraar nemen.

Jammer dat je niet de moeite nam de vraag te lezen. Negative, indeed.
Ik vraag duidelijk om visuals en niet tabs.Waarom ik dan "niet geholpen zou willen worden" is mij een raadsel.Goede raad is overigens altijd welkom.
Ik heb bijvoorbeeld ooit eens een tutorial van Petrucci gedownload.Prachtig materiaal.Dat soort dingen bedoel ik. Visueel, aanstekelijk, klaar om je vingers te laten kriebelen, snap je?
Daar kan geen tabje tegenop (in mijn opinie dan hè).

verbaast het je als er bij die video ook een tabbook hoort/zit???

martir
8 augustus 2004, 23:24
[/quote]
verbaast het je als er bij die video ook een tabbook hoort/zit???[/quote]

Nee hoor, dat verbaast me niets. Of je daar gebruik van wil maken is
voor iedereen zelf te beslissen, toch?
Ik heb ook niks tegen tabs.Maar dit wordt zo wel aardig off-topic.

birt
9 augustus 2004, 18:06
neem een leraar

je kan hem ook wel gewoon betalen denk ik :)

Ron4ld
9 augustus 2004, 20:34
:razz:

martir
9 augustus 2004, 22:01
neem een leraar

je kan hem ook wel gewoon betalen denk ik :)

Zo Birt, als je nu zo braaf wilt zijn om te verduidelijken wat de bedoeling van deze opmerking is, dan kan ik er misschien nog iets mee.
Ik snap overigens niet veel van dit soort quasi "grappige" opmerkingen.
Ik stel gewoon een vraag.Dus hou je antwoord onderwerp gerelateerd
svp. Er zijn er gelukkig genoeg die dat wel kunnen.

lord bean
12 augustus 2004, 14:37
Ik heb ook video's van paul gilbert op m'n pc staan.. Die heb ik ook ergens gedownload.. ik weet alleen niet meer waar, maar dat zijn wel de video's waar jij naar opzoek bent. Probeer het eens bij kazaa of iets dergelijks.

MightyMike
12 augustus 2004, 15:09
De gratis video's op het internet zijn vaak van zo'n lage kwaliteit dat je er weinig of niets aan hebt. De befaamde Petrucci avi's zijn van een uitzonderlijke kwaliteit.

De beste oplossing lijkt me om te investeren in een tape/dvd. Die dingen zijn nu ook weer niet zo vreselijk duur. Omdat je er voor betaald hebt, ga je er ook langer en dieper mee bezig zijn. De betere kwaliteit is dan ook nog eens meegenomen.

martir
12 augustus 2004, 17:48
Hoi, dank voor de reactie Lord en Mike.
Die van Paul Gilbert (flardjes, "pentatonic lick" etc) had ik gevonden.
Ik vond ook nog wel wat bij Guitar Tricks, maar das ook niks.
Inderdaad is de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven
Investeren in een dvd-tje is een goed plan.
Iemand ervaring met nuttige dvd's?
Geen "racerij"" en niet te volgen riedeltjes. Ook niet te basic.
Ideeën?

Bluesbreaker
13 augustus 2004, 22:37
Goede raad is overigens altijd welkom.

wat zeur je dan kerel, je krijgt de hele tijd goede raad en je begint te zeuren dat je er niks aan hebt

als je zo lui bent koop dan een zak chips en ga voor de bank naar mtv2 zitten kijken ofzo

Ron4ld
13 augustus 2004, 22:56
hallo,

Ik wilde even zeggen dat ik dit forum al een tijdje volg en dat het erop lijkt dat de gene die dit topic opende eigenlijk meer zichzelf aan het verdedigen is als dat ie daadwerkelijk een antwoord krijgt op een volstrekt normale vraag. Verder ben ik van mening dat niet iedereen ieders mening respecteert maar dat wel zou moeten doen. Dat is erg jammer en komt dit forum zeker niet ten goede. RW

martir
14 augustus 2004, 15:36
Goede raad is overigens altijd welkom.

wat zeur je dan kerel, je krijgt de hele tijd goede raad en je begint te zeuren dat je er niks aan hebt

als je zo lui bent koop dan een zak chips en ga voor de bank naar mtv2 zitten kijken ofzo

Ja, daar gaan we weer......Ben je nou zo'n sukkel of moet je er extra je best voor doen?

Ik vraag toch niet"wie heeft er goede raad om gitaar te leren spelen".Ik vraag gewoon om dvd's/clips/Avi's/Mpegs met daarop "spelende gitaarhandjes".
Ik denk dat Ron4ld de spijker aardig op zijn kop slaat. Ik begon dit topic vrolijk en goedgehumeurd. Gelijkgestemde geesten op zo'n forum toch?
Althans dat zou je aan moeten kunnen nemen.
Het gaat tenslotte om een gemeenschappelijke interesse. En wat is er nu mooier om kennis aan elkaar over te dragen.
Zo te zien aan een aantal reacties, gaat het er meer om om enorm zelfingenomen off-topic opmerkingen te plaatsen. Goed dat heb ik dan ook weer geleerd.
Iedereen die wel met een bruikbare suggestie kwam, bedankt.
Ik heb mijn buik al aardig vol van de overige "raadgevers".
Wat mij betreft onderwerp gesloten.

Bluesbreaker
14 augustus 2004, 23:04
Ja, daar gaan we weer......Ben je nou zo'n sukkel of moet je er extra je best voor doen?

Ik vraag toch niet"wie heeft er goede raad om gitaar te leren spelen".Ik vraag gewoon om dvd's/clips/Avi's/Mpegs met daarop "spelende gitaarhandjes".
Ik denk dat Ron4ld de spijker aardig op zijn kop slaat. Ik begon dit topic vrolijk en goedgehumeurd. Gelijkgestemde geesten op zo'n forum toch?
Althans dat zou je aan moeten kunnen nemen.
Het gaat tenslotte om een gemeenschappelijke interesse. En wat is er nu mooier om kennis aan elkaar over te dragen.
Zo te zien aan een aantal reacties, gaat het er meer om om enorm zelfingenomen off-topic opmerkingen te plaatsen. Goed dat heb ik dan ook weer geleerd.
Iedereen die wel met een bruikbare suggestie kwam, bedankt.
Ik heb mijn buik al aardig vol van de overige "raadgevers".
Wat mij betreft onderwerp gesloten.

Ok, volgens mij ben jij hier degene die de goede raad die hier gegeven wordt niet wil begrijpen.

Inderdaad, gelijkgestemde geesten op dit forum, op een paar mensen zoals jij na. Het gaat er inderdaad om een gemeenschappelijke interesse, en daarom wil ik graag kennis aan andere gebruikers zoals jij overdragen. Uit ervaring heb ik opgemerkt dat je als je gitaar wilt leren spelen je dit het best kunt doen door les te volgen bij een goede sympathieke leraar. Als je dingen zonder je leraar wilt leren of oefenen is tablatuur heel handig, je ziet in een oogopslag wat je moet spelen en is in elke stemming goed bruikbaar.

Maar jij wilt blijkbaar gitaar kunnen spelen zonder het te moeten leren, dat is net zoiets als de lotto winnen zonder een lot te kopen.

Graag gedaan, Melle

birt
14 augustus 2004, 23:15
neem een leraar

je kan hem ook wel gewoon betalen denk ik :)

Zo Birt, als je nu zo braaf wilt zijn om te verduidelijken wat de bedoeling van deze opmerking is, dan kan ik er misschien nog iets mee.
Ik snap overigens niet veel van dit soort quasi "grappige" opmerkingen.
Ik stel gewoon een vraag.Dus hou je antwoord onderwerp gerelateerd
svp. Er zijn er gelukkig genoeg die dat wel kunnen.

lees de reply van bluesbreaker en hou je grote mond, je maakt je niet echt sympathiek door iedereen die raad probeert te geven te gaan tegenspreken
dit is trouwens een forum en een van de grote kenmerken daarvan is dat er ook posts zijn die een beetje afwijken, dan word het geen saaie boel. wil je dat niet, zoek je dan een doodernstige leeraar om met vragen te bestoken

martir
14 augustus 2004, 23:23
Ok, volgens mij ben jij hier degene die de goede raad die hier gegeven wordt niet wil begrijpen.

en daarom wil ik graag kennis aan andere gebruikers zoals jij overdragen.

Maar jij wilt blijkbaar gitaar kunnen spelen zonder het te moeten leren, dat is net zoiets als de lotto winnen zonder een lot te kopen.

Graag gedaan, Melle[/quote]

Tjonge jonge.Hoe kan het groeien zonder steeltje......... :evil:
Die over te dragen "kennis" van jou begon met het ADVIES dat ik maar MTV moest gaan kijken met een zak chips. :???: :???:
Verder wist je ook nog vast te stellen dat ik lui ben.
Arme mede-formummers die ook door jou van "advies" worden voorzien.
Als je het eerste bericht gewoon had gelezen, dan weet je dat ik al gitaar speel.Uit de volgende reacties had je kunnen opmerken dat ik ook gewoon met tabs kan werken, maar daar niet om vroeg.Ik vroeg immers wat anders.
Maar net zo goed als jij vast kunt stellen dat ik lui ben en goede raad niet wil begrijpen, kun je kennelijk ook vast stellen dat ik gitaar wil leren spelen zonder er iets voor te doen.
Niet alleen zelfingenomen maar ook nog dom. :razz:
Jammer.
Maar bedankt voor je ADVIES

martir
15 augustus 2004, 00:12
lees de reply van bluesbreaker en hou je grote mond, je maakt je niet echt sympathiek door iedereen die raad probeert te geven te gaan tegenspreken
dit is trouwens een forum en een van de grote kenmerken daarvan is dat er ook posts zijn die een beetje afwijken, dan word het geen saaie boel. wil je dat niet, zoek je dan een doodernstige leeraar om met vragen te bestoken[/quote]

Volgens mij viel het wel mee met die grote mond.
Het is ook niet erg leuk om als je gewoon uit interesse een vraag stelt te
horen krijgt dat je te lui bent en een leraar moet nemen, omdat je dat wel kunt betalen. (Die was van jou geloof ik)
Wees nu eerlijk, als je losse flodders plaatst met de bedoeling om iemand uit zijn tent te lokken, dan krijg je dit toch.
Maar genoeg hierover.Het is geen "vecht de vete uit"forum, hoewel het daar wel op begon te lijken.
Natuurlijk is raad welkom. Maar de gegeven raad bestaat uit les nemen, tabs lezen enzovoorts, Been there, done that.
En nogmaals, daar ging de vraag niet over.
Ik speel meer dan 10 jaar gitaar.Autodidact.En mijn interesse in de bedoelde videolicks kwam door een download van een aantal Paul Gilbert licks. Je ziet dan opeens wat zo'n man doet en dat werkt verhelderend en inspirerend.Vandaar dat ik mij afvroeg of er nog meer van dat soort materiaal was.Niks meer, niks minder.
Maar goed, deze ervaring zorgt voor meer eelt op de ziel. Staan mijn nekharen de volgende keer niet meer zo snel overeind.
:D

Mithrandir
15 augustus 2004, 01:02
Volgens mij worden er eigenlijk niet zoveel DVD's uitgebracht waarop de "grote jongens" laten zien hoe zij hun licks spelen. Je zou hier eens tussen kunnen kijken en dan gewoon online bestellen :

http://www.sheetmusicplus.com/a/phrase.html?id=67515&phrase=Instructional%20Guitar%20DVD

[off-topic]Doe eens lief allemaal, niet iedereen laat zich afschepen met onzin replies zoals jullie zien, live with it[/off-topic]

birt
15 augustus 2004, 10:25
Het is ook niet erg leuk om als je gewoon uit interesse een vraag stelt te
horen krijgt dat je te lui bent en een leraar moet nemen, omdat je dat wel kunt betalen. (Die was van jou geloof ik)


je snapte mij opmerking dus gewoon niet, no prob
ik zei alleen maar dat er een verschil was tussen een leraar nemen en er eentje betalen
de rest van je uitleg kan ik me wel in vinden hoor.
mijn punt is alleen maar dat mensen op fora sowiso off topic gaan, dat hoort er bij (en volgens mij zou het maar saai zijn moest dit niet gebeuren) helaas word dit regelmatig door enkelen op dit forum al te serieus geinterpreteerd :)

birt
15 augustus 2004, 10:27
oh ja, even on topic:
als je een of ander download programma hebt (zoals kazaa) zijn er veel filmpjes te vinden, spijtig genoeg vele in behoorlijk belabberde kwaliteit

martir
15 augustus 2004, 13:06
je snapte mij opmerking dus gewoon niet, no prob
helaas word dit regelmatig door enkelen op dit forum al te serieus geinterpreteerd :)

Ok jongens, ik snap 'm.Als ik door mijn (bij nadere beschouwing) te felle reacties mensen voor het hoofd heb gestoten, dan daarvoor EXCUSES.
Die zijn met name voor Bluesbraker en NegK3. :oops:
Mijn eerste post in het forum en ik moet inderdaad nog even wennen.Zand erover?(hoop ik, want
anders zal ik bij een volgend topic wel helemaal worden afgeslacht). :(

Mithrandir en Birt (en de anderen), dank voor je tip. Ik ga inderdaad maar kijken wat er aan DVD's te koop is. Door jullie tips ben ik er wel achter dat KazAa en Guitar.com etc. filmpjes het niet doen.Ik heb het internet afgestroopt en kom inderdaad weinig bruikbaars tegen.

Bluesbreaker
15 augustus 2004, 16:44
je snapte mij opmerking dus gewoon niet, no prob
helaas word dit regelmatig door enkelen op dit forum al te serieus geinterpreteerd :)

Ok jongens, ik snap 'm.Als ik door mijn (bij nadere beschouwing) te felle reacties mensen voor het hoofd heb gestoten, dan daarvoor EXCUSES.
Die zijn met name voor Bluesbraker en NegK3. :oops:
Mijn eerste post in het forum en ik moet inderdaad nog even wennen.Zand erover?(hoop ik, want
anders zal ik bij een volgend topic wel helemaal worden afgeslacht). :(

Mithrandir en Birt (en de anderen), dank voor je tip. Ik ga inderdaad maar kijken wat er aan DVD's te koop is. Door jullie tips ben ik er wel achter dat KazAa en Guitar.com etc. filmpjes het niet doen.Ik heb het internet afgestroopt en kom inderdaad weinig bruikbaars tegen.

o, nu ineens excuses? Beetje vreemd dat je omdat je me eerst nog zo dom vond, ook een beetje vreemd trouwens dat je fel reageert op het feit dat ik je lui noem:


En dat ik "lui" ben had ik zelf al verteld, dus da's ook geen nieuws.

Ik krijg ook zo vaak advies waar ik niks of weinig aan heb, maar daar ga ik mensen ook niet om uitschelden, ik bedank ze gewoon want het is advies wat met het onderwerp te maken heeft. Andere mensen die het topic lezen kunnen er bovendien wel echt wat aan hebben. Een volgende keer zul je trouwens wel weer een reactie krijgen, er zijn hier wel meer lui die ik eigelijk liever niet weer zou helpen maar ik heb ook geen zin om me daar druk over te gaan maken.

martir
15 augustus 2004, 22:03
je snapte mij opmerking dus gewoon niet, no prob
helaas word dit regelmatig door enkelen op dit forum al te serieus geinterpreteerd :)

Ok jongens, ik snap 'm.Als ik door mijn (bij nadere beschouwing) te felle reacties mensen voor het hoofd heb gestoten, dan daarvoor EXCUSES.
Die zijn met name voor Bluesbraker en NegK3. :oops:
Mijn eerste post in het forum en ik moet inderdaad nog even wennen.Zand erover?(hoop ik, want
anders zal ik bij een volgend topic wel helemaal worden afgeslacht). :(

Mithrandir en Birt (en de anderen), dank voor je tip. Ik ga inderdaad maar kijken wat er aan DVD's te koop is. Door jullie tips ben ik er wel achter dat KazAa en Guitar.com etc. filmpjes het niet doen.Ik heb het internet afgestroopt en kom inderdaad weinig bruikbaars tegen.

o, nu ineens excuses? Beetje vreemd dat je omdat je me eerst nog zo dom vond, ook een beetje vreemd trouwens dat je fel reageert op het feit dat ik je lui noem:


En dat ik "lui" ben had ik zelf al verteld, dus da's ook geen nieuws.

Ik krijg ook zo vaak advies waar ik niks of weinig aan heb, maar daar ga ik mensen ook niet om uitschelden, ik bedank ze gewoon want het is advies wat met het onderwerp te maken heeft. Andere mensen die het topic lezen kunnen er bovendien wel echt wat aan hebben. Een volgende keer zul je trouwens wel weer een reactie krijgen, er zijn hier wel meer lui die ik eigelijk liever niet weer zou helpen maar ik heb ook geen zin om me daar druk over te gaan maken.

Ja, die excuses leken mij wel op zijn plaats en zijn welgemeend. Het is niet erg netjes om iemand voor domoor uit te maken. Zoals dat dus ook voor mij geld, moet je dat maar met een stevige korrel zout nemen. Ik was een beetje op mijn pikkie getrapt.Kwestie van wennen, zoals ik al zei.
Ok nu?

AFKAS
17 augustus 2004, 18:53
ftp://razorback.ca/incoming/Young%20Guitar/Jani_Liimattainen_-_Young_Guitar.rm

Is wel FTP dus je moet soms meerdere malen proberen binnen te komen, max 10 connecties 8-)

metallic
21 augustus 2004, 11:24
download je power tab...dan downloade je een tab vanaf: www.powertabs.com
heel makkelijk liedjes leren...

gibls6
21 augustus 2004, 19:12
maar ik bedoel dus licks op video/beeld.
Zeg maar "kijk naar de vingertjes en speel na".
Het zal er toch wel moeten zijn, maar waar?....

Ik heb wel wat verschillende videostukjes op mjn pc staan:

Brian may-guitar clinic
George Lynch - Guitar Lessons
guitar lesson Iron Maiden - Adrian Smith
guitar lesson John Petrucci - Rock Discipline - 1 of 4
guitar lesson John Petrucci - Rock Discipline - 2 of 4
guitar lesson John Petrucci - Rock Discipline - 4 of 4
guitar lesson with John Petrucci
Guitar Lessons - Yngwie Malmsteen - Hot Licks(1)
Marty Friedman - guitar lesson - melodic control
Opeth guitar lesson
Opeth guitar lesson part 2
Phil Collen guitar lesson

Of het iets voor je is weet ik niet, mijn ervaring is dat je meestal toch niet zo goed kan zien wat men nou precies doet. Oh ja de bestanden zijn vrij groot, dus ik weet niet of dat via e-mail gaat lukken!!

martir
22 augustus 2004, 14:27
maar ik bedoel dus licks op video/beeld.
Zeg maar "kijk naar de vingertjes en speel na".
Het zal er toch wel moeten zijn, maar waar?....

Ik heb wel wat verschillende videostukjes op mjn pc staan:

Brian may-guitar clinic
George Lynch - Guitar Lessons
guitar lesson Iron Maiden - Adrian Smith
guitar lesson John Petrucci - Rock Discipline - 1 of 4
guitar lesson John Petrucci - Rock Discipline - 2 of 4
guitar lesson John Petrucci - Rock Discipline - 4 of 4
guitar lesson with John Petrucci
Guitar Lessons - Yngwie Malmsteen - Hot Licks(1)
Marty Friedman - guitar lesson - melodic control
Opeth guitar lesson
Opeth guitar lesson part 2
Phil Collen guitar lesson

Of het iets voor je is weet ik niet, mijn ervaring is dat je meestal toch niet zo goed kan zien wat men nou precies doet. Oh ja de bestanden zijn vrij groot, dus ik weet niet of dat via e-mail gaat lukken!!

Hé dank je wel. Ik ben inderdaad via KaZaa etc. aan het zoeken geweest en heb in ieder geval de Rock Disciplines van Petrucci en wat filmpjes van Paul Gilbert en Malmsteen te pakken. Vooral Petrucci is erg leerzaam.
Inderdaad kun je niet direkt zien wat deze goochelaars allemaal uitspoken, maar zelfs de "simpelste" dingetjes uitvogelen is weer uren snaarplezier. :P
Het doorsturen via mail zal inderdaad niet lukken denk ik.Maar tof, bedankt voor je aanbod!!
Ook alle anderen die reageerden hartstikke bedankt. Ik ben voorlopig wel weer even zoet!
:lol:

martir
22 augustus 2004, 14:29
download je power tab...dan downloade je een tab vanaf: www.powertabs.com
heel makkelijk liedjes leren...

Thanks, goeie site! :wink:

martir
22 augustus 2004, 14:30
ftp://razorback.ca/incoming/Young%20Guitar/Jani_Liimattainen_-_Young_Guitar.rm

Is wel FTP dus je moet soms meerdere malen proberen binnen te komen, max 10 connecties 8-)

Ik blijf proberen (nog geen mazzel gehad), bedankt.