PDA

View Full Version : Traynor 80w modellen



Mike McCready
6 augustus 2004, 16:53
ik ga een Traynor UCY80 - 80 Watt kopen. Nu zijn er twee verschillende modellen:
- amp met 4x10" Celestion speakers
- amp met 2x12" Celestion speakers

Ik heb vandaag over de laatste gespeeld en die klonk verbluffend lekker...
Adviesprijs van de laatste was 1250 euro. Verkoper kon tot 995 euro gaan zei hij.
De 4x10" zag ik echter ergens voor 799 euro staan. Zijn de verschillen hiertussen zo groot? Ik heb de andere thread gelezen over 4x10" of 2x12" en concludeer dat het meer een kwestie van smaak is, dan een echt prijsverschil. Hoe kan er dan toch zo'n 200 euro tussen zitten?
Wat zouden jullie doen? De 2x12 voor 200 euro meer (maar service dicht bij huis) of de 4x10" voor 200 euro minder en service op 1,5 uur rijden?

Ik heb gehoord dat die Traynors onverwoestbaar zijn, dus ik ga ervan dat ik die service niet nodig heb...

R. Flagg
6 augustus 2004, 22:11
Staat die Traynor van 779 misschien te koop bij peter johanzen in Alkmaar. Zij hebben namelijk aardig scherpe prijzen voor deze amps. Voor zover ik weet (ik was er gisteren namelijk) hebben ze een 40 watt model staan voor 699 en een 80 wat met 4 x 10 voor 779. Ik was eventueel wel geinteresseerd in deze amps dus ik ga binnenkort misschien even testen maar die gast zei tegen me dat als ik een ander model zocht ze dat wel konden bestellen maar dan moest ik maar met ze mailen.

Zover ik weet zou die 2 x 12 net zo duur moeten zijn als een 4 x10 tenminste uitgaande van amerikaanse winkels. Wat het voordeel van 4 x 10 en 2 x 12 is kan ik je helaas niet uitleggen, maar mocht je wat meer info willen mail dan maar met die gasten van peter johanzen ze zijn erg vriendelijk en zijn ook niet te beroerd om jou te helpen met iets te zoeken wat het beste bij je past en niet maximale winst uit je te halen.

Mike McCready
6 augustus 2004, 22:34
Bedankt voor de tip. Ik zal ze meteen ff een mailtje sturen...

Die bij Johanzen had ik inderdaad gezien. Beetje uit de ricthing, maar stukje rijden vindt ik wel de moeite waard. Zag er in Amsterdam ook een staan voor ongeveer dezelfde prijs.

Ik weet alleen niet of die 2x12" nog goed leverbaar zijn nu, aangezien Serlui Traynor uit het pakket heeft gehaald. Is nu ondergebracht bij een Duitse importeur die nog bezig is een dealerlijst op te stellen...

iam
5 juni 2005, 11:50
even een oud topic uit de sloot halen...

wat heb je dan uiteindelijk gekocht?
ervaringen?

Vetzak
5 juni 2005, 16:53
Dag beste mensen,

ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n Traynor. Zijn er echter nog andere verdelers in Nederland of beter nog, België? Want Alkmaar is niet echt bij de deur.
Ik was aan het denken aan een ENGL-screamer top + cab. Maar deze Traynors lijken me een leuk alternatief (en vooral goedkoop) voor in m'n band, we spelen good ol' heavy rock 'n' roll. Is het wat? Ik ben wel enige gitarist dus ik moet wel wat opgevuld krijgen met m'n nieuwe versterker. Eventueel kan ik er nog een tweedehands 2x12 cabje bijzoeken...

Bedankt,

vetzak

iam
5 juni 2005, 18:01
Dag beste mensen,

ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n Traynor. Zijn er echter nog andere verdelers in Nederland of beter nog, België? Want Alkmaar is niet echt bij de deur.
Ik was aan het denken aan een ENGL-screamer top + cab. Maar deze Traynors lijken me een leuk alternatief (en vooral goedkoop) voor in m'n band, we spelen good ol' heavy rock 'n' roll. Is het wat? Ik ben wel enige gitarist dus ik moet wel wat opgevuld krijgen met m'n nieuwe versterker. Eventueel kan ik er nog een tweedehands 2x12 cabje bijzoeken...

Bedankt,

vetzak

ik had de importeur gemaild
maar nu op een tweedehandse gestuit voor weinig...

www.peterjohanzen.nl
daar staan er een paar (maar alkmaar is niet bij de deur vanuit Belgie)

op ebay.com staan een paar europese modellen
met verzending en taxen moet dat zelfs nog goedkoper zijn dan hier kopen...

Daniël_san
5 juni 2005, 18:13
wie is de importeur?

iam
5 juni 2005, 18:32
wie is de importeur?

TEAC Europe
Bahnstr. 12
Wiesbaden, D-65205
Germany
Phone: (49) 611/7158-0
Fax: (49) 611/7158-393
Email: tascam-sales@teac.de
Web: http://www.yorkville.de | http://www.yorkvilleeurope.com

iam
6 juni 2005, 14:16
keymusic is dealer in belgie

Key Music St. Niklaas

Ankerstraat 81
9100 St Niklaas
Belgium
Phone [32] 3 766 63 93
Fax [32] 3 766 63 94
francky.dedeyne@keymusic.com
www.keymusic.be

Mike McCready
6 juni 2005, 17:48
even een oud topic uit de sloot halen...

wat heb je dan uiteindelijk gekocht?
ervaringen?
De YCV 40 Watt met 1x12" speaker.
Clean klinkt deze amp gewoon super (er zit nog een extra brightness switch op die je geluid nog helderder maakt). Het eerste scheur kanaal geeft een heerlijk randje aan je clean of kan voor de crunchy stukken worden gebruikt. Het tweede scheurkanaal was ik minder tevreden over. Deze klinkt te zwaar (teveel bas en niet echt mooi geluid uit te krijgen).
Ik gebruik een distortion pedaal op mijn pedalboard en het eerste kanaal van de versterker gebruik ik als een soort tubescreamer. Omgekeerde wereld dus, maar voor mij werkt het :)
Ik heb mijn amp altijd redelijk hard staan en ik zit met mijn volume op ongeveer 50-60% dus ik ben achteraf blij dat ik niet voor de 80 Watt heb gekozen.
Enige nadeel vind ik is dat er geen mastervolume op zit.

Koekje
7 juni 2005, 08:52
bij beat explorer in Wetteren België hebben ze er ook,
de repetitieruimtes naast de winkel zijn zelfs uitgerust met enkele traynor-amps
moet zeggen dat ik er ook wel van onder de indruk was, zeer bruikbare versterkers, heel mooie clean en ook heel bruikbaar drive kanaal ... wat toch al een pluspunt is t.o.v. menige Fender !

www.beatexplorer.be

iam
7 juni 2005, 14:26
bij beat explorer in Wetteren België hebben ze er ook,
de repetitieruimtes naast de winkel zijn zelfs uitgerust met enkele traynor-amps
moet zeggen dat ik er ook wel van onder de indruk was, zeer bruikbare versterkers, heel mooie clean en ook heel bruikbaar drive kanaal ... wat toch al een pluspunt is t.o.v. menige Fender !

www.beatexplorer.be

die is trouwens ook koch verdeler voor belgie

ziet er érg professioneel uit, heb een mailtje gestuurd :D