PDA

View Full Version : 4x12, 1x12 ruilen? kopen? welke?



Nocki
6 augustus 2004, 16:07
Hoi.

ik heb 2 1x12 mesa/boogie speakers met elk een open back en een elektro voice 200 watt speaker erin. geweldig geluid maar ik gebruik ze niet meer.

ik denk erover om mn combo om te bouzen naar top en een 4x12 kast aan te schaffen.

dus...

wil ik mischien een 4x12 cabinet met een goed geluid (clean tot metal moet goed klinken)
en daar zou ik die speakers voor kunnen verkopen of kunnen ruilen.

wat zouden die speaker cabs moeten op leveren?
welk cabinet zou ik moeten nemen? ik houdt van een strak geluid en geen vet geluid of gemodder in het laag.

Nocki

ps is er iemand die zn mark IV top wil ruilen voor mn mark IV combo???

BramVersteeg
6 augustus 2004, 17:14
Wat is je budget??
Ik ben erg te spreken over de Bogner 4 x 12 met v-30's maar die kost ook wel wat. Die voldoet ook wel aan de eisen die je hebt. Ik zou iig voor V-30 gaan.

josh.vandenberg
6 augustus 2004, 17:26
Het geluid wat je zoekt komt zeker weten uit een 5150 kast.Maar met een mesa,die een gemenig geluid heeft moet je dan een recht model hebben.

Ik heb ontzettend veel cabs geprobeerd en die 5150 vond ik 't best.Ik heb er nu ook een met greenbackspeakers ,maar die breken iets eerder op en zijn geschikter voor iets mmeer vintage sounds.De tall vintage van marshaal is ook zeer goed.Die Engls modderen meer,vind ik dan

Nocki
6 augustus 2004, 19:25
tja... mn budget ligt dus aan de Mesa/Boogie EVM speaker cabs die ik heb.

ik hoop dat er iemand is die zn 4x 12 beu is en er niet meer mee wil sjouwen en die wil ruilen of iemand die de speakers van mij zoekt.

Bogner vind ik idd heel erg goed klinken.


NOcki

Mark S
6 augustus 2004, 20:57
De Mark IV in combinatie met V-30's vind ik niet klinken, met het nassale karakter van de Boogie is dat een enkele reis Mudcity...

Ik zou voor wat meer neutraal klinkende speakers kiezen b.v. BagEnd (heb je wel geen 4X12 van) of de Black Shadows van EV....

Nocki
6 augustus 2004, 21:39
Ik ben helemaal verliefd op het geluid van de ev speakers. eigenlijk heb ik nooit iets beters gehoord. de bag end speakers vin ik zelf te steriel klinken. maar mischien een andere 4x12. ik ken de 4x12 's van engl nog niet...

Nocki

Mark S
6 augustus 2004, 23:44
Als dat zo is zou ik op zoek gaan naar een lege 4X12 kast en 4 EV-Black Shadows. Ik heb zelf 1 Black Shadow van EV waarop zelfs Made especially for Mesa/Boogie opstaat..

Nocki
7 augustus 2004, 00:17
in dat geval moet ik er nog 1... 3 heb ik er al... :-)

Nocki

BramVersteeg
7 augustus 2004, 11:11
Als je zo blij met je speakers bent moet je ze zeker niet weg doen!
Een lege kast en dan die speakers erin zou dan idd een goede oplossing zijn.

Nocki
8 augustus 2004, 23:08
Hoi.

heb vandaag mn mark IV amp in een topje gehangen.zit er netjes is en morgen eens testen bij het oefenen.
eerste indruk zegt dat het beter klinkt dat in de combo. heel stom want het mn 1x12 cab is precies hetzelfde als de combo. zelfde hout, speaker en grill. maar toch klinkt het beter...
ben benieuwd...

NOcki

Daniël_san
8 augustus 2004, 23:54
:o cool, heb je er foto's van ik ben er best benieuwd naar hoehet er nu uitziet. :lol:

Nocki
9 augustus 2004, 00:13
kheb morgen een oefening dus hij hangt er maar even in.


dinsdag ga ik eraan verder hopelijk. alles een plaatsje geven (reverb, amp en fan.) n dan schuren wit lakken rood beitsen of zwart aflakken en dan een wicker frontje erop of een stoffen frontje. weet nog niet wat...
mischien bouw ik mn draadloos set er ook wel in en wat stekkers...

http://people.zeelandnet.nl/nocki/graphics/DSC00173.JPG

Nocki

Nocki
9 augustus 2004, 00:15
tis trouwens jammer dat de amp net niet groter is. dan zou ik eronde mooi mn tuner en mn wireless kunnen hangen. maar de oren van 19"komen net buiten de behuizing...

Nocki

shredneck
9 augustus 2004, 00:59
hmz....ik vind het maar zonde.

.......en als ik heel eerlijk ben snap ik echt niet waarom je zoiets doet, kon je er niet gewoon een top bij kopen?

Die combo's klinken supergoed man....onbegrijpelijke actie.

Dit is overigens geen persoonlijke dis.

Nocki
9 augustus 2004, 01:17
de amp sis zo weer terug te bouwen. geen probleem. ik moet zeggen dat ik de combo toch niet beter vind klinken dan de amp met 2 speakers eraan. ook niet als ik aan de combo een extra speaker hang.
we gaan gewoon eens kijken of dit een beetje werkt...

Nocki

hadv
9 augustus 2004, 09:14
die openback 1x12 EV kan tussen de 250 en 300 per stuk doen, mits uiteraard in goede staat (ik ga hierbij uit van 2e hands prijzen voor de Mesa Thiele en de prijs voor een losse ev12)

cosmos
9 augustus 2004, 11:03
Over zo'n M/B speakerkast, hoe klinken die 1x12 kasten? Ik zag hem staan voor 175 euro, en is misschien een goede uitbreiding voor mijn Koch Twintone...
Voor de plaatjes van de speakerkast (dus niet de versterker zelf), zie:

link1 (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/VERKOOP/mesa60f.jpg)
link2 (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/VERKOOP/mesa60b.jpg)

Wat denken jullie? Hij heeft een Celestion G12T-85 speaker, kan dit gewoon met mijn Twintone? (Met V30)

Mark S
9 augustus 2004, 17:46
Wat denken jullie? Hij heeft een Celestion G12T-85 speaker, kan dit gewoon met mijn Twintone? (Met V30)

tja, gewoon proberen en dan oordelen (en als ik eraan denk van wie de cab is kan je gewoon op full-power testen hoor :D ) de speaker is volgens mij ook 'custom made' voor Rivera als ik het mij goed herinner, geen rotzooi dus en een mooi prijsje!

Cosmetisch gezien is het trouwens wel mooi hoor een Twintone met zo'n Boogiekast...

hadv
9 augustus 2004, 21:58
ik ken het geluid van de openback met Celestion niet, wel van de closedback basreflex met EV (loeihard en strak), maar idd: aansluiten en luisteren !

Daniël_san
9 augustus 2004, 22:15
Ik vind hem nu echt mooi, ik zou hem trouwens zwart lakken. (ik ben bevooroordeeld he :lol: ) Maar rood is ook mooi, heb je trouwens ook 4x12 cabinetten van. (zie je in de clip your touch van kutless)

Nocki
9 augustus 2004, 23:34
Hoi.

vandaag geoefend... en...

wat een geluid. had veel eerder moeten ombouwen naar een topje. weet ook niet meer zeker of ik wel een 4x12 wil. ik zal m eens meenemen naar feedback en gaan luisteren naar de mesa 4x12's...

verde erachtergekomen dat die fan er niet voor niks op zit. ik denk dat de zwarte verf van binnen wel weg is geblakerd. wat een hitte. ik was bang dat ie in de fik zou vliegen.

morgen amp er uit. en mischien toch maar zwart verfen. mischien een kastje met wiltjes maken waar de 2 cabs in gaan want dat sjouwen is niks... en dan in het deksel weer een pedalboard...

dat kloink trouwens ook geweldig vandaag. die pedaaltjes... tone suckers van boss. maar ze zuigen minder geluid dan een G-force... :-)
heerlijk gespeeld. duidelijk! artivulatie, Volume en niet te hard... heerlijk!