PDA

View Full Version : Need advice :P



raven_0181
6 augustus 2004, 13:31
Hallo,

Ik ga over ongeveer een maandje of 2 een nieuwe gitaar halen , nou hebbik de kans om een gibson les paul studio nieuw te kopen maar ik zit te twijfelen tussen hem en een strat USA , in de zelfde prijsklasse
Ik houdt ervan om soms mooie clean stukken te spelen ennik wil een studio kopen maar ik heb me twijfels over hoe mooi clean op een les paul klinkt , kan iemand me advies geven ????

mzzls
joe :-D

bobby
6 augustus 2004, 14:25
Tja.. veel zal afhangen wat voor een versterker je hebt, en gebruik je effecten zoals chorus, of een pre-amp? dit soort dingen kunnen een verschil maken in je geluid.. maar ik zou zelf persoonlijk voor die les paul studio gaan, is een prima gitaar, en ik denk dat de les paul warmer is dan de strat usa.. maar een echte kenner ben ik niet of gebied van les paul versus strat.. laat iemand die beide gitaren heeft daar maar een oordeel over vellen.. succes.

LordSpeedyShit
6 augustus 2004, 14:58
de kwaliteit van de studios is meestal niet echt geweldig, maar over die strat weet ik niks dus echt advies kan ik over die niet geven. Studio zou ik alleen niet doen.

BramVersteeg
6 augustus 2004, 17:11
Hmmm, LP studio nieuw. Als je goed zoekt het je weleens een standard 2e hands voor 1500. Dat zal een LP studio nieuw ook kosten denk ik.
Een std heeft een iets opener geluid t.o.v. een studio. Dat is iets dikker en met iets minder karakter. En een LP en een strat zijn een wereld van verschil natuurlijk. Ik houd veel meer van LP, die warme sound. Strat klinkt 'cleaner'. Dat wil niet zeggen dat een LP niet clean klinkt want ik houd zelf ook erg van clean en heb een hoop gitaren getest en nog steeds zweer ik bij m'n LP.
:wink:

Svenson
6 augustus 2004, 18:03
hmm, dat is voornamelijk een kwestie van smaak denk ik, het ligt ook aan de configuratie van je gitaar (welke elementen e.d.) Zelf zweer ik bij strat, maar zoals ik al zei, komt door o.a. door smaak... En ik vind ze een stuk lekkerder spelen.

BLOK182
6 augustus 2004, 19:21
Tis echt een kwestie van smaak, die 2 gitaren zijn 2 tegengestelden, je moet ze echt alletwee ff checken.

Mark S
6 augustus 2004, 21:57
Een Gibson met P-94's of SD Phat Cats (allebei P-90's in HB formaat) is wat jij nodig hebt: Vette scheur en een prachtig clean.

Bobbel
7 augustus 2004, 10:58
ik zou voor de strat gaan... die dingen zijn zo mooi... zo goed (niet kapot te krijgen)... en ze spelen oh... maar het blijft een smaken kwestie! :wink: