PDA

View Full Version : cabinet erbij plaatsen...



cappuccino
6 augustus 2004, 11:35
ik heb een fender bluesdeville 4x10 combo, en een losse cabinet uit het jaar nul van hohner met 2x 15" vette speakers.
Ik vraag mij af of ik dat extra cabinet kan aansluiten op de bluesdeville, maar heb geen idee hoe of waarop ik moet letten...
Wie weet raad of kan mij helpen?

HET KOMT TOCH WEL VAKER VOOR DAT IEMAND EEN EXTRA CABINET WIL AANSLUITEN OP EEN COMBO ??? wie o wie heeft ervaring ?

coal
6 augustus 2004, 12:13
Tsja heeft dat combo een speakeruitgang extra? dan zou ie daarop aangesloten moeten worden. Vaak zijn die twee speakers met een jackplug aangesloten je zou kunnen proberen het cabinet daarop aan te sluiten, mits het dezelfde impedantie heeft. Je speelt dan alleen wel met een speaker minder en ik weet niet hoe de eindtrap reageert op een externe speaker kast. Mooiste zou dus zijn als je een extra uitgang hebt voor speakers...

Mr.Bluesbreaker
6 augustus 2004, 12:38
Belangrijk is dat je niet moet vergeten om een speakerkabel te gebruiken, geen gewone instrumentkabel. Kan fataal zijn voor je kabel nl. Het misschien een open deur, maar ff voor de zekerheid.

pol
6 augustus 2004, 12:48
kijk of die blues deville een ohm schakelaar heeft, als dat niet zo is kan je alleen die 2 x 15 of de speaker van de combo apart gebruiken. Tenminste, als de impedantie van die 2 x 15 ongeveer hetzelfde is. En als je die niet weet kun je die altijd even opmeten met een multimeter. Speakerkabel inpluggen, en dan aan de andere plug meten.
Als je ze samen wil gebruiken gaat dit alleen goed lukken als die impedantie hetzelfde is als die van de interne speaker en je de impedantieschakelaar van de deville op de helft kunt zetten van waar die nu op staat.
Succes alvast !