PDA

View Full Version : Elementen



Laurentius
6 augustus 2004, 09:00
Hallo.
Ik heb een Yamaha ERG-112 met 2 humbuckers en een single coil element.
Nu wil ik nieuwe elementen maar wil wel muziek in de stijl van Dire Straits blijven spelen.
Maar speel ook Metal Heeft iemand een oplossing hier voor?
En welke elementen kan ik het beste nemen.

Tnx Alvast

harrie-beton
6 augustus 2004, 10:34
Dire straits en Metal. Leuke combi.

Een humbucker is eigenlijk gebouwd uit 2 single coils in tegenfase van elkaar. Alle humbuckers kun je voorzien van een schakelaartje die 1 single coil onderbreekt.. Maar... Dat klinkt niet het zelfde als de top elementen waar Dire straits mee spelen. Ik heb het ook maar gebruik het NOOIT :o .

Een andere optie zou zijn: Halspositie en midden een mooie single coil. Voor het "sultans of swing" geluid. En in de brug een humbucker voor "Enter Sandman" en "ROOTS". Zo heb ik het in mijn elec gitaar. Check mijn gear-site met mp3's. Alle sounds zijn met 1 gitaar gemaakt.
http://www.besidesthat.nl/gitaar
Middenelement + halselement is de mp3 "BAD" & "pride and joy" en "Run like hell". Bad geeft misschien de beste indruk van het dire straits geluid.
Mijn dimarzio Brug humbucker is bijvoorbeeld de mp3 "Gothic" en "Bogner".


Een leuke optie is... KOOP EEN TWEEDE GITAAR. Je zou niet de enige zijn met meer dan 1 vrouw.. eh gitaar.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
harrie beton

Jeroenvanhulsteijn
7 augustus 2004, 20:25
shadow heeft een element met daarin een 5b eq ingebouwd. dus ik neem aan dat je dat ding voor alle doeleinden kunt gebruiken. tis wel een actief beestje.

Shadow Elementen (www.shadow-pickups.com) kun je ook krijgen bij Back And Forth (www.backandforth.nl)