PDA

View Full Version : Bestaat deze?: chorus-pedaal voor in effectsloop



ijff
5 augustus 2004, 23:09
Ik had m'n pedalboard weer eens overhoop gehaald, en m'n Ehx holygrail en small clone in de effectsloop van m'n buizentop gezet.
De holygrail klinkt super! Erg vet voor solo's e.d. (hall effect).
De small clone.. die normaal ook perfect klinkt.. gaat alleen volledig over z'n nek.

Na wat zoeken op internet ben ik er achter gekomen dat de meeste analoge pedalen de hoge stroom die van de pre-amp afkomt niet aan kunnen.
Omdat ik chorus na de pre-amp toch wel lekker vindt zoek ik nu dus een - bij voorkeur - analoog choruspedaaltje dat hier geen probleem mee heeft.
.. andere optie is wellicht een digitaal pedaaltje, en dan de effectsloop parallel zetten..

Iemand suggesties/ervaringen?

Speeddemon
5 augustus 2004, 23:52
ik las gister nog dat de Analogman Clone Chorus barst van de headroom.

CE-2 en BC9 kan ik je afraden, die vervormen nog al snel.

BramVersteeg
6 augustus 2004, 17:18
Holy Grail in de loop = :soul:
Vaak klinkt een digi-chorus beter met distortion (heb ik me laten vertellen dan..) en na de pre-amp. Analoog beter ervoor.
Verder heb ik er zelf geen ervaringen mee maar misschien handig om rekening mee te houden.

Mitch
6 augustus 2004, 23:26
Koop een amp waar je het send level kan regelen :D

Jeroenvanhulsteijn
7 augustus 2004, 20:06
how about carl martin?

je zou er mss ook een eq pedaaltje voor kunnen zetten (voor je chorus, id eff loop) en dat het geluidsnivo wat omlaag brengen.

ijff
8 augustus 2004, 00:25
Tja.. als ik het geluidsnivo omlaag haal stuur ik de power-amp ook meteen minder hard in...
Ik wil gewoon een pedaal dat geen moeite heeft met het signaal dat uit de pre-amp komt... las ergens dat de BOSS CE-2 aardig wat kan hebben.. maar goed, ik kom ze de laatste tijd bijna niet meer tegen.

Rutger
8 augustus 2004, 09:40
precies, Carl Martin Chorus. Barst van de headroom, wereldpedaal. Gister nog op gespeeld en me verwonderd. :o

jaywalker
8 augustus 2004, 10:18
ik las gister nog dat de Analogman Clone Chorus barst van de headroom.

CE-2 en BC9 kan ik je afraden, die vervormen nog al snel.

De ce-2 vervormt wel wat sneller in de effectloop, maar om nou te zeggen dat ie over zijn nek gaat nee. Ik vind het juist wel wat hebben

Jeroenvanhulsteijn
8 augustus 2004, 10:26
overigens, van de preamp komt toch voornamelijk spanningsverschil? ik dacht dat de poweramp pas de amperes ging toevoegen? en dat de preamp alleen maar een spanningsversterker was.

kun je de EHX niet modden? een spanningsomvormer inbouwen ofzo.

telecastermaster
9 augustus 2004, 13:51
Mijn bijdrage: Rockman Chorus

't is geen pedaaltje, maar wel analoog en je kunt 'm met een universele voetschakelaar voetschakelaar aan en uit zetten.:

http://www.geocities.com/rockman_gear/stereo-chorus.html

ik zie ze vrij regelmatig op Ebay.de

succes ermee

urezna
13 augustus 2004, 10:04
ik dacht altijd dat de pre-amp VOOR de effect-loop van een versterker zit? dus als je effecten via je effects loop gebruikt, je daardoor dus ALTIJD al je effecten achter je pre-amp hebt?????

en dat kan volgens mij met ieder effect....

Antal
13 augustus 2004, 11:26
De carl martin kan het in ieder geval. Niet goedkoop, wel analoog. De werk op plus en min 12 volt, dus die kan een stuk meer hebben. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad in de fx loop.