PDA

View Full Version : Betrouwbaarheid Vox Valvetronix



Mike McCready
5 augustus 2004, 22:21
Ik sta op het punt om de AD120VT aan te schaffen. maar nu lees ik op harmony-central bijna alleen maar slechte commentaren over de betrouwbaarheid. Volume begint te schommelen, volume gaat dood, pedalen die niet meer werken etc.
Dit moet toch niet kunnen...
Iemand hier met ervaringen?

P.S.: de enigen die een 10 geven bij betrouwbaarheid zijn mensendie hem net 1 dag hebben...

Negative K3 fan
5 augustus 2004, 22:56
ik had iemand in mn msn lisjt die er 1 had maar hem verkocht had, ook door volume problemen, geen gelijke volumes tussen verschillende patches ofzo.

Mike McCready
5 augustus 2004, 23:00
Jammer voor Vox, maar de koop van een versterker, waar ik een uur geleden nog helemaal weg van was, gaat aan hun neus voorbij...

Swampash
5 augustus 2004, 23:42
Ik vind het grote onzin, speel zelf al lang met de valvetronix en heb er nooit problemen mee. Hou er ook rekening mee dat op harmony central mensen van de concurent een ander merk finaal afbranden.
De 120 wattter wordt deze maand weer door de het maandblad "gitarist" geprezen voor zijn uitstekende klasse.

Mike McCready
5 augustus 2004, 23:58
Dat is ook weer zo ja...
Ben alleen zo bang dat hij tijdens een optreden uitvalt. Heb dat nu 2x met mijn Marshall gehad en dat waren pijnlijke momenten. Dan is het snel afgelopen als je de enige band van de avond bent... :(
Verder zal een versterker achter in een aanhanger (hoe goed de flightcase ook gemaakt is en hgoe stevig hij ook staat) met al die drempels van tegenwoordig ook aardig wat te lijden hebben...
Ik weet het allemaal nog niet. Ik zou het liefst nu op een Traynor spelen en daarop verliefd worden maar die zijn hier niet in de buurt helaas... misschien toch maar de Vox.

Swampash
6 augustus 2004, 00:08
Alles kan kapot gaan.
Ik heb het ook een keer met mijn fender pro reverb gehad. ploep en weg is ie. En ja er zit een chromatic tuner in en ook 2 x 12ax7 buisje. Verder snap ik daar ook geen reet van (op de vox site staat het uitgelegd)maar de vox klinkt waarschijnlijk hierdoor wel errug lekker.
:amp:

Mike McCready
6 augustus 2004, 00:17
Die buisjes zitten allebei in de eindtrap of in de pre-amp?

Mike McCready
6 augustus 2004, 00:45
Mijn keus tot nu toe: Vox Valvetronix AD120VT.
Ik wil nog graag proberen:

- Traynor UCY40 of UCY80 (veel goede dingen over gehoord)
- Peavey Classic 50 (is dat wat???)

Negative K3 fan
6 augustus 2004, 06:53
Die buisjes zitten allebei in de eindtrap of in de pre-amp?

12ax7s zijn normaal gesproken voorversterker buisjes.

Lune-a-tic
6 augustus 2004, 08:36
Probeer ook eens de CyberTwin uit, WEL betrouwbaar en uitstekende versterker.

guitartub
7 augustus 2004, 10:57
Tja, daar is ie weer,

Mijn valvetronix AD 60 bevalt mij vanaf day one en ja...heb een keer draadbreuk gehad in de verbindingskabel van het pedaal (kwestie van solderen door een deskundige) en meer nog....... ALLES KAN KAPOT!!!
Mijn advies .... Bij twijfel: doorzoeken en proberen tot je iets vindt waarvan jij denkt .. DIT IS HEM!

Suc6,
Bert.

Mike McCready
7 augustus 2004, 13:14
Tja, daar is ie weer,

Mijn valvetronix AD 60 bevalt mij vanaf day one en ja...heb een keer draadbreuk gehad in de verbindingskabel van het pedaal (kwestie van solderen door een deskundige) en meer nog....... ALLES KAN KAPOT!!!
Mijn advies .... Bij twijfel: doorzoeken en proberen tot je iets vindt waarvan jij denkt .. DIT IS HEM!

Suc6,
Bert.

De twijfel is er inderdaad, daarom heb ik besloten: de Traynor 80W 4x10". Die dingen schijn je van de trap af te kunnen gooien en vervolgens van -20°C naar +35°C te kunnen verplaatsen zonder dattie kapot gaat. Precies wat ik zoek! 8-)

Jeroenvanhulsteijn
7 augustus 2004, 20:12
Die buisjes zitten allebei in de eindtrap of in de pre-amp?

12ax7s zijn normaal gesproken voorversterker buisjes.

bij de valvetronix worden ze geloof ik als eindversterker gebruikt (wat ook kan met een 12ax7). om zo zeg maar de interactie tussen speaker en buizen eindversterker meer natuurgetrouw te simuleren. er zit ook een circuit in dat de spkr simuleert. owja, en de buis schakelen ze ook nog in A of AB klasse, afhankelijk van het model dat ze simuleren. dat heeft geloof ik iets te maken met de roosterspanning ofzo op de buis.