PDA

View Full Version : ***** Daisy Chain



Globetrotter
5 augustus 2004, 22:12
Hoi!

Troubles, troubles, Troubles... Ik ben in http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=34279&highlight= op zoek gegaan naar een juiste manier om mijn pedaaltjes (Boss) stroom te leveren. Omdat in voorgaande topig vrij snel duidelijk werd dat kastjes zoals bv. de Cioks boxed daisy 's zijn, opteerde ik ervoor om een boss TU2 te kopen en van daauit met een daisy de rest van mijn pedalan te poweren. Ik kocht een adapter van 1600 mA, kwestie van ruimschoots toe te komen, er zouden verschillende pedaaltjes aan komen te hangen dermee. Sluit alles aan, via de daisy... zet alles op, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzz, een niet dominant aanwezig, doch hoorbaar gezoem domineert mijn geluid. Ik heb alle verschillende manieren geprobeert om het vooralsnog aangesloten te krijgen, maar niets werkt naar behoren. Achteraf bekeken heb ik zowel ACA als PSA pedaaltjes, maar die werkten voordien allemaal prima op mijn aparte 9 volt (!!!) doe het zelf adaptertjes. Ik wilde enkel overschakelen om het geheel wat eenvoudiger transporteerbaar maken. Ook het apart aansluiten van de PSA 's en de ACA 's veranderd niets aan de brom... als de daisy gebruikt wordt, is er brom... Nu is mijn vraag, hebben jullie ook zulke slechte ervaringen met daisy 's? Zou een originele Boss PSA adapter minder gezoem opleveren?
Ik ga morgen die 1600 mA adapter terugbrengen en een kleintje en een grote stekkerblok in de plaats kopen, dan moet het zo maar verder hé...
Cheers!

Bart

Luigi
5 augustus 2004, 22:26
...koop een gestabiliseerde voeding; bijvoorbeeld een originele boss-adapter ofzo.

ijff
5 augustus 2004, 22:45
Ik heb een paar effecten via een daisy aan een gestabiseerde 1000mA Hapé (Kijkshop) adapter hangen... en dat gaat prima!
Voordeel van de daisy is ook dat je dan om een een of andere vage reden gewoon je ACA en PSA pedalen aan kan hangen (ook met een BOSS PSA-adapter).

schizo910
5 augustus 2004, 22:56
Mijn board geeft voeding voor 5 9V pedalen en 1 12V, nu gebruik ik 6 pedalen en laat ik mijn GE7 voeden via de TU2 met een Daisy, geen enkel probleem mee... Niets geen ruis...

Mitch
5 augustus 2004, 23:08
Qua prijs moet ik de Boss van harte afraden en de Ibanez van harte aanraden.

Globetrotter
6 augustus 2004, 11:49
...koop een gestabiliseerde voeding; bijvoorbeeld een originele boss-adapter ofzo.
De voeding die ik gekocht had, was een super gestabiliseerde voeding, 1600 mA, ik denk niet dat de Boss adapter daar tegenop kan.

Qua prijs moet ik de Boss van harte afraden en de Ibanez van harte aanraden.
Wat af- en aanraden? De Daisy Chains? ik heb een merkloos exemplaar dat qua prijs nog dik onder zowel de ibanez (13€) of de boss (22€) ligt? Kan dat iets met de ruis te maken hebben?
Cheers
Bart

Robbert
6 augustus 2004, 12:09
Probeer die Ibanez gewoon eens. Kost je 13 Euro, maar dan weet je zeker wat het je opleverd.

jack to the bone
6 augustus 2004, 12:17
ik heb dit zelfde probleem ook gehad. Het was meteen opgelost toen ik een originele boss adapter eraan hing.

cosmos
7 augustus 2004, 08:29
Eerlijk gezegd gebruik ik al jaren dezelfde soort adapter(Ibanez), en het enige waar hij op een gegeven moment stuk van ging was het strakke oprollen na een show.
Volgens mij is een adapter gewoon een beetje mazzel hebben, ik heb vaak genoeg bij internationale acts een simpel Boss adaptertje kapot zien gaan. Ik heb gisteren overigens inderdaad mijn oude Boss CE-2 en SD-1 (ACA) kunnen voeden met mijn standaard adapter, dankzij die daisy chain. Errug relaxed!

Mitch
7 augustus 2004, 10:44
Ik had het over adapters, niet over daisy chains, sorry.