PDA

View Full Version : Dikke snaren breken snel



DACU
5 augustus 2004, 21:29
Ik speel met 0,13 snaren in de normale stemming. Overschakelen naar dunner snaren zie ik niet zitten, want mijn speelstijl is nu gewend aan de dikke snaren.

wel één groot nadeel : ik breek zeer veel snaren. Alles van de E tot de D snaar moet eraan geloven (vooral de G-snaar). Dit omdat de snaren extra strak gespannen staan. Aan braampjes en oneffenheden ligt het niet.

Weet iemand tips om dit te beperken ??(vb sterkste merk van snaren, smeerolie aan de brug doen ?.....)

Greetz

Bins
5 augustus 2004, 21:39
Graph-tech zadels nemen? Ik heb sinds ik de heb geen snaar meer gebroken...
Maar ik denk dat het probleem toch bij je brug zit hoor. Snaren die breken omdat ze te strak staan, in normale stemming? Dat lijkt me gewoon gek. Ik heb een tijdje met ghs tnt snaren gespeeld en die braken zga nooit.

DACU
5 augustus 2004, 21:50
Bins, goeie tip man !

graph-tech, ik had er nog nooit van gehoord moet ik zeggen. Als ze echt zo goed zijn als op de site staan, zijn ze hun 50euro meer dan waard.

grz :-D

vulvasonic
22 augustus 2004, 00:16
Het moeten haast wel de brugzadels zijn, want in de regel breken dikke snaren juist minder snel dan die dunnetjes. Graph tech zadels zijn perfect voor de meeste doeleinden, maar ik weet eerlijk niet of een set Graph tech zadels misschien te snel inslijt in combinatie met 013 snaren. Grafiet is een tamelijk zacht materiaal namelijk.

Wie heeft hier ervaring mee?

DACU
23 augustus 2004, 18:34
De graph-tech zadels zijn besteld, dus ik zal het vlug weten of ze bestand zijn tegen de dikke snaren.

to be continued..

Antal
24 augustus 2004, 17:49
Die grafieten zadels schelen idd een hoop ergernis.

Theije
24 augustus 2004, 20:45
Ik zelf speel ook op 0.13 echter dan in Drop-C, dat zal het verschil zijn want ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit me snaren gebroken (sinds ik 0.13 speel that is)

Shaggy
26 augustus 2004, 11:09
:o

heb je nooit zo'n zwiep in je oog gehad ofzo :o

:D

Negative K3 fan
26 augustus 2004, 12:38
ik heb ook 013 op een gitaar zitten in normale stemming en die breken niet sneller of minder snel dan andere snaren, je moet alleen wel oppassen dat je ze niet te snel down en terug tuned.

DACU
9 september 2004, 09:01
Hallo iedereen,

Ik heb de Graph-tech zadels vorige week geinstalleerd en het verschil is ENORM ! Ik ben al als een wilde tekeer gegaan op mijn gitaar om te zien hoever ik kan gaan, maar de snaren breken voorlopig nog niet. Ik kan eindelijk terug voluit gaan zonder zorgen.

Dus aan iedereen met snaar-breek-problemen : Graph-tech zadels plaatsen.

Nog eens bedankt Bins, voor de geweldige tip ! :-D

Greetz