PDA

View Full Version : Epiphone Gothic Series



Soulflyhigh
5 augustus 2004, 18:32
Hey medeforummers,

Ik heb nu twee gitaren met Floyd en ik wil nu graag wel een extra gitaar met een vaste brug. Ik zag laatst een Epiphone Gothic Flying V die ik erg vet vind. Ik heb alleen geen benul van de kwaliteit van die dingen. Ik denk dat ik hem in C zou gaan zetten en er veel ritmewerk mee ga doen. Wat zijn jullie bevindingen met de Gothic series en de Flying V in het algemeen. Een beetje geschikt voor mijn wensen?

p.s. Ik gooi er eventueel nog nieuwe elementen in en ik denk dat ik hem momrgen wel kan bespelen

Alvast bedankt

fred dons
5 augustus 2004, 19:35
epi's en gibby's hebben eigenlijk een te korte schaallengte voor een c-stemming (het kan wel maar de lage c gaat wel heel erg flubberen)

de epi gothics explorers die ik in mijn handen heb gehad waren overigens prima gitaartjes (de pups waren niet zo bijzonder maar dat is eigenlijk
standaard op een epi :wink: )

BLOK182
5 augustus 2004, 19:39
Misschien is een wat goedkopere ESP LTD een leuke optie? Zo'n vipermodel bijvoorbeeld?

jorrit
5 augustus 2004, 20:12
gewoon een dikkere snaar gebruiken en je c flobbert niet hoor...
k heb zelf een goth explorer en das een fijne gitaar, klinkt goed, moeten alleen wel andere humbuckers in de stock zijn niet echt super.

StereoX
5 augustus 2004, 21:11
mijn gibson lp standard is afgesteld op complete d stemming. met 0.11 snaren en de hals goed afgesteld is er niets aan de hand. ook drop-c niet

SiNiSTRaL
5 augustus 2004, 22:22
gewoon een dikkere snaar gebruiken en je c flobbert niet hoor...
k heb zelf een goth explorer en das een fijne gitaar, klinkt goed, moeten alleen wel andere humbuckers in de stock zijn niet echt super.
+1

ik downtune m alleen niet, nou, gebruik m de laatste tijd voor open G tuning, en mn shadow voor gewone tunings

maar voor t geld (520 euro ofzo bij feedback) ownt ie zeker wel ibanez en jackson in dezelfde prijscategorie (500-600) er uit....alleen de pickups, maar dat is bij veel gitaren uit die prijsrange, de gitaren zelf zijn zeer ok, maar de pickups en soms afstelling zijn niet super...

Wormaap
6 augustus 2004, 00:22
Nu voel ik me opeens heel erg eng als degene die altijd standaard D speelt op'n Epi Goth LP, en voor sommige nummers Drop-C met 'n standaard D'Addario XL 9 setje :P Ik merk wel dat't wat losjes zit, maar ik kan er nog prima op spelen, zelfs shredden gaat nog perfect :P

StereoX
6 augustus 2004, 15:43
ontstemt hij dan niet heel snel en klopt de intonatie dan wel?

daar had ik veel last van met dunnere snaren

Theije
6 augustus 2004, 18:15
Een vriend van me heeft de SG uit deze serie, k heb zelf een keer op de LP gespeeld, maar ik ben er niet kapot van, de elementen zuigen idd behoorlijk er is geen fatsoenlijke palm mute uit te krijgen bijv. gewoon niet genoeg distortion dus een metalzone ofzo is wel aan te raden.
Bovendien zijn ze behoorlijk topzwaar.
Ik ben zowiezo geen Epiphone fan dus misschien is mijn mening niet zo objectief maar vooruit :)
Dat van het downtunen is geen probleem trouwens, ze zijn gewoon 24 frets en de hals is lang genoeg, ik ken wel mensen die op een 22 frets strat neck in drop C spelen, geen probleem, gewoon 0.12 of 0.13 ofzo op gooien. een grotere scale is uiteraard beter alleen t levert niet echt problemen op.

Soulflyhigh
6 augustus 2004, 18:59
epi's en gibby's hebben eigenlijk een te korte schaallengte voor een c-stemming (het kan wel maar de lage c gaat wel heel erg flubberen)

de epi gothics explorers die ik in mijn handen heb gehad waren overigens prima gitaartjes (de pups waren niet zo bijzonder maar dat is eigenlijk
standaard op een epi :wink: )
Mwha met een setje 0.12's of 0.13's moet er niks aan de hand zijn denk ik. Ik vroeg me meer af hoe de afwerking enzo is.

@Blok 182 Over een Viper heb ik al wel nagedacht maar ik vind het model van de Flying V (gibson stijl) gewoon erg cool. Het spreekt al bijna voor zich dat er een nieuw setje elementen in komt.

Wormaap
6 augustus 2004, 23:10
Een vriend van me heeft de SG uit deze serie, k heb zelf een keer op de LP gespeeld, maar ik ben er niet kapot van, de elementen zuigen idd behoorlijk er is geen fatsoenlijke palm mute uit te krijgen bijv. gewoon niet genoeg distortion dus een metalzone ofzo is wel aan te raden.
Bovendien zijn ze behoorlijk topzwaar.
Ik ben zowiezo geen Epiphone fan dus misschien is mijn mening niet zo objectief maar vooruit :)
Dat van het downtunen is geen probleem trouwens, ze zijn gewoon 24 frets en de hals is lang genoeg, ik ken wel mensen die op een 22 frets strat neck in drop C spelen, geen probleem, gewoon 0.12 of 0.13 ofzo op gooien. een grotere scale is uiteraard beter alleen t levert niet echt problemen op.
Sorry, maar hiervoor heb ik maar 1 woord... Bullshit.
'Niet genoeg distortion dus een Metalzone is aan te raden' de hoeveelheid distortion komt uit je amp, niet uit je gitaar. Mijn Engl krijgt een Strat nog tot'n brute metalscheur als het moet.
Geen fatsoendelijke palm mute? Jij hebt ze mij duidelijk nog niet horen spelen, de grond trilt als je't goed doet :)
Topzwaar? Bullshit, hij blijft perfect hangen.
Ze hebben een 22-frets nek (zoals op alle Gibson/Epi modellen behalve de baritones.

En nee, ik heb geen last van intonatie en stemmingsproblemen. Mijn gitaar is btw wel GEWELDIG afgesteld (met dank aan Luc van LL' Musiccenter in Maaseik :P)

jorrit
7 augustus 2004, 09:41
Een vriend van me heeft de SG uit deze serie, k heb zelf een keer op de LP gespeeld, maar ik ben er niet kapot van, de elementen zuigen idd behoorlijk er is geen fatsoenlijke palm mute uit te krijgen bijv. gewoon niet genoeg distortion dus een metalzone ofzo is wel aan te raden.
Bovendien zijn ze behoorlijk topzwaar.
Ik ben zowiezo geen Epiphone fan dus misschien is mijn mening niet zo objectief maar vooruit :)
Dat van het downtunen is geen probleem trouwens, ze zijn gewoon 24 frets en de hals is lang genoeg, ik ken wel mensen die op een 22 frets strat neck in drop C spelen, geen probleem, gewoon 0.12 of 0.13 ofzo op gooien. een grotere scale is uiteraard beter alleen t levert niet echt problemen op.
Sorry, maar hiervoor heb ik maar 1 woord... Bullshit.
'Niet genoeg distortion dus een Metalzone is aan te raden' de hoeveelheid distortion komt uit je amp, niet uit je gitaar. Mijn Engl krijgt een Strat nog tot'n brute metalscheur als het moet.
Geen fatsoendelijke palm mute? Jij hebt ze mij duidelijk nog niet horen spelen, de grond trilt als je't goed doet :)
Topzwaar? Bullshit, hij blijft perfect hangen.
Ze hebben een 22-frets nek (zoals op alle Gibson/Epi modellen behalve de baritones.

+1

op het top zwaar na. ik heb dus een explorer en daar heb ik de knop (om je band aan te hangen) achter aan de body bij de hals (sg plaats bijv.) geschroeft omdat ie ander naar de top ging, dit heb ik alleen bij de explorer gemerkt en ach één schroefje verplaatsen...

jorrit
7 augustus 2004, 09:41
Een vriend van me heeft de SG uit deze serie, k heb zelf een keer op de LP gespeeld, maar ik ben er niet kapot van, de elementen zuigen idd behoorlijk er is geen fatsoenlijke palm mute uit te krijgen bijv. gewoon niet genoeg distortion dus een metalzone ofzo is wel aan te raden.
Bovendien zijn ze behoorlijk topzwaar.
Ik ben zowiezo geen Epiphone fan dus misschien is mijn mening niet zo objectief maar vooruit :)
Dat van het downtunen is geen probleem trouwens, ze zijn gewoon 24 frets en de hals is lang genoeg, ik ken wel mensen die op een 22 frets strat neck in drop C spelen, geen probleem, gewoon 0.12 of 0.13 ofzo op gooien. een grotere scale is uiteraard beter alleen t levert niet echt problemen op.
Sorry, maar hiervoor heb ik maar 1 woord... Bullshit.
'Niet genoeg distortion dus een Metalzone is aan te raden' de hoeveelheid distortion komt uit je amp, niet uit je gitaar. Mijn Engl krijgt een Strat nog tot'n brute metalscheur als het moet.
Geen fatsoendelijke palm mute? Jij hebt ze mij duidelijk nog niet horen spelen, de grond trilt als je't goed doet :)
Topzwaar? Bullshit, hij blijft perfect hangen.
Ze hebben een 22-frets nek (zoals op alle Gibson/Epi modellen behalve de baritones.

+1

op het top zwaar na. ik heb dus een explorer en daar heb ik de knop (om je band aan te hangen) achter aan de body bij de hals (sg plaats bijv.) geschroeft omdat ie ander naar de top ging, dit heb ik alleen bij de explorer gemerkt en ach één schroefje verplaatsen...

Sir Peckerkäse
7 augustus 2004, 11:33
ik begrijp zowieso niet waarom ze zoveel vervorming willen, het word dan alleen maar een lelijke brei

fred dons
7 augustus 2004, 13:18
+ 1

22 fret strat en een 24 fret gibby neck hebben een andere scale dus dat is geen goede vergelijking (een strat scal kan een lagere stemming aan met dunnere snaren dan een gibby)

Soulflyhigh
7 augustus 2004, 13:28
@ Jorrit
Dat van dat topzwaar geldt dat alleen voor die Explorer of ook voor de Flying V modellen?

jorrit
7 augustus 2004, 17:12
ik weet niet of die v het ook doet, die heb ik niet staand geprobeerd, maar het top zwaar verhaal is heel makkelijk op te lossen door het bandbevestigings punt op de plek te zetten waar ie normaal ook zit bij een sg. dus hoeft geen reden te zijn om hem niet te kopen

guitardude
7 augustus 2004, 17:47
he jorrit ik heb precies het zelfde probleem en wil geen fout maken bij het boren. je kan hem namelijk op 2 stukjes vastmaken ( me heeft ook een epiphone gothic explorer :D )

bij welke van de 2 pijltjes?
http://home.wanadoo.nl/robbertdeboer/epiphoneex_bassblkk.jpg

(tis een bass jah maar body is het zelfde)

Squier4ever
7 augustus 2004, 20:14
Hmm en die Baritone LP's dan in die übervette bruine worn-achtige kleur??

jorrit
8 augustus 2004, 12:25
he jorrit ik heb precies het zelfde probleem en wil geen fout maken bij het boren. je kan hem namelijk op 2 stukjes vastmaken ( me heeft ook een epiphone gothic explorer :D )

bij welke van de 2 pijltjes?
http://home.wanadoo.nl/robbertdeboer/epiphoneex_bassblkk.jpg

(tis een bass jah maar body is het zelfde)

ik denk het 2e pijltje, hehe, volgens mij wijst het linker pijltje naar de hals en de rechter naar het gedeelte onder de hals. als je de hals van de achter kant bekijkt zit er een soort overgang in van hals naar body, een rand. je boort dus in het gedeelte achter de rand in de body, anders boor je in de hals en dat lijkt me niet handig.

mail me ff als je meer vragen hebt.

pol
8 augustus 2004, 13:42
standaard staat die riem bevestiging bij een flying-V nogal onhandig idd.
(op de bovenste punt)
Je kan die best meer naar binnen verplaatsen, dan hangt de gitaar ook veel comfortabeler. Bij mijn flying-V staat die zo en die is helemaal niet topzwaar. Ik moet er wel bijzeggen dat de body hiervan een stuk zwaarder en dikker is dan van de epi gothic V's en ook van de nieuwere Gibsons. Het gewicht van deze gitaar komt al redelijk in de buurt van het gewicht van een les paul.

guitardude
8 augustus 2004, 13:43
ah bedankt ik snap het :) t wordt is tijd om me boortje te pakken :-D

tis gelukt :D speelt gelijk stuk lekkerder 8-)