PDA

View Full Version : beginner koopt Powerbook....en dan?



Elektrik_Sixx
5 augustus 2004, 14:38
Hee allemaal,

Ik ben een absolute beginner wat dig. opnemen betreft maar heb besloten toch de duik te wagen.
Ik heb een Powerbook G4/800 DVI uitvoering gekocht met 2x 512Mb RAM en een 60GB Hd in tweeen gepartitioneerd.
Er zitten twee USB 1 poorten en een Firewire poort op.

Nu wilde ik voor mics de Recording Pack van Marshall aanschaffen maar voor de interface en software...daar heb ik dus advies bij nodig.
Eerste idee was M-Audio Firewire 410 maar aangezien ik waarschijnlijk toch niet meer dan twee audio kanalen tegelijk ga opnemen kan ik ook met (toch) een kleiner USB apparaat volstaan.

optie1: De M-Box met Protools LE, geen MIDI?
optie2: Tascam US 122 met Cubase SE en dan evt nog de STeinberg Studio Case

optie3 ??? suggesties?

Ik wil met MIDI gaan werken en helaas beperkte audio (moet het hier allemaal in de slaap- dan wel huiskamer doen) en evt ook met loop-gebaseerde dingen.

Ik begin dus eigenlijk met nada kennis van zaken, ook al heb ik als gitarist regelmatig studio werk gedaan.

Graag jullie advies...

bert k
7 augustus 2004, 00:05
Optie 4: Powerboek dumpen en een Windows ding kopen, heb je opeens een heleboel keus uit software.
Voor die Mac kan ik je desondanks Logic aanraden, das goed.
Ik heb voor mijn laptop de Tascam US 122, das USB 1, snel genoeg voor twee sporen. Wil je meer sporen tegelijk dan idd Firewire of USB 2. Kijk op deze Feedbackpagina: (http://www.feedback.nl/pages/departments.php?pagetype=3&the_parent=4&xtracats_id=74&departments_id=76) , daar staan allerlei leuke kastjes. Zorg wel dat je een 24-bits doos neemt.

Br@mbo
7 augustus 2004, 10:58
hij heeft speciaal zijn powerbook gekocht daarvoor!
als je em dumpt: geef em aan mij =] :razz:

nah , niet dumpen dat ding, ik zou den firewire gaan proberen

bert k
7 augustus 2004, 23:08