PDA

View Full Version : Prijsindicatie HiWatt



Mitch
5 augustus 2004, 13:59
Iemand enig idee wat een tweekanaals 100W HiWatt top waard is ?
Gemodificeerd door Ernst Fliek, hij heeft 'm point to point gemaakt en overbodige bedrading verwijderd. Ik heb zelf geen flauw idee.....

andy
5 augustus 2004, 18:00
Uit welke periode?? Hiwatt heeft een tijd gehad dat de versterkers een stuk minder waren.
Een oud bak van rond 1970 is een echte klassieker. Die kunnen dus wel eens prijzig zijn. Maar ik durf me niet aan een bedrag te wagen.
Maar als je een goeie hebt, heb je een geweldige amp.

Hendrix
5 augustus 2004, 18:41
Op een of andere manier zijn ze op beursen altijd goedkoper dan ze eigenlijk waard zijn.

Mitch
5 augustus 2004, 18:56
Ja, het jaartal en dergelijke moet ik nog checken. Gezien het feit dat hij PTP gemaakt is vermoed ik dat het een amp is uit een wat mindere periode die qua specs teruggebracht is naar de goede oude tijd.

Iemand nog concrete voorbeelden ? Hij is trouwens ook aangepast van EL34 naar 6L6.

Mitch
7 augustus 2004, 15:36
Bump ! Niemand een idee ? Googlen heeft me ook al weinig gebracht :(

andy
7 augustus 2004, 17:38
Nope, ik heb ook ff gezocht. Ik heb een paar keer op zo'n oude Hiwatt gespeeld namelijk. Werelds geluid. Ik denk dat je daar een prijs voor neer moet tellen die vergelijkbaar is met een JCM 800 100 watt. Maar hoeveel je moet dokken voor een later model weet ik echt niet. Minder iig. :wink:

marc_o
9 augustus 2004, 13:46
Ik heb vroeger een Hiwatt stack gehad met 2 kanalen, als het goed is heet ie Lead 100R. (r staat voor reverb)
Ze stonden bekend als de minste serie, maar ik vond het geluid altijd geweldig en heb er nooit problemen mee gehad. Als ie goed klinkt en nagekeken is......kopen!
Denk aan een JCM 800 maar dan mooier, meer warmte.

Ik kocht 'm destijds nieuw MET 4 keer 12 voor 2200 gulden. Was een aanbieding bij Eigenhuizen muziek in Nijmegen ergens in 1990 of 1991.

Mitch
9 augustus 2004, 18:52
Kijk ! Daar hebben we weer wat aan !
De enige keer dat ik er over gespeeld heb viel me op dat het clean op zich niet lelijk was, maar dat het erg veel laag miste en dat was er met de Bass ook niet bij te draaien (let wel: over een greenbacks 4x12 !).
Ik las juist dat de oudere Hiwatts hierin superieur waren t.o.v. de oudere Marshalls, dus dat zal dan wel één van de 'mindere'dingen zijn.
Pas hoorde ik het drive kanaal en dat klonk al weer een stuk gezonder !

Maar goed, we gaan er binnenkort mee naar Ernst Fliek, kan hij er eens naar kijken wat er precies mee is gebeurd (naar verluidt dus PTP en 6L6-klaar gemaakt) en dan kijken we wat -ie waard is.

Ik ga 'm niet zelf kopen (mijn vrouw doet me wat) maar hij is in de verkoop: deel van de 'erfenis' van mijn voorganger in de band. Vandaar.

Ik mail je nog even over je CD trouwens !!! Helemaal vergeten :oops:

marc_o
10 augustus 2004, 15:55
Wat is de vraagprijs eigenlijk???





enne ja, ik zat al te wachten op bericht, iedere avond, laat, later, laatst, nu helemaal oververmoeid op mijn werk, maar trek het je niet aan hoor.... :)

Mitch
10 augustus 2004, 17:58
Nou, mailtje is verstuurd dus je kunt weer slapen :D

De vraagprijs is nog volledig onbekend, we hebben echt geen flauw benul, vandaar dat we nu dus nog een keer bij Fliek zelf langs gaan.
Interesse, amp-junk ? :razz:

marc_o
10 augustus 2004, 18:27
hehehe, wie weet, al heb ik mijn hart verpand aan de almachtige sound van Rivera.........
Aan de andere kant, als ie niet te duur is?????