PDA

View Full Version : Engl hoes voor 4x12???



mijnechtenaamisalvergeven
5 augustus 2004, 11:48
Ik ben op zoek naar een beschermhoes voor m'n engl 4x12.
Bestaan ze? Zo ja, wil iemand ff een foto'tje plaatsen. Zo nee, welk ander merk hoezen raden jullie aan?

Alvast bedankt,

Jeroen

vinni
5 augustus 2004, 11:51
Ook ik zoek zo'n hoes!
Trouwens ook voor mijn Ritchie Blackmore top.

Nou heb ik begrepen dat ENGL een tijdje hoezen heeft gemaakt maar dat die nu niet meer verkrijgbaar zijn omdat die peperduur waren.
Weet echter niet of een ander merk hoes goed past.

Ben benieuwd naar de reactie op dit topic.

Groet,
Vincent

BLOK182
5 augustus 2004, 12:39
Ik zoek dus ook van die hoezen :-D Voor mijn Powerball heb ik al wat, een Warwick rockbag hoes, pas precies. Voor 4x12's heeft warwick ook van die rockbags, www.musicstore.de heeft ze bijvoorbeeld voor een eurootje of 20. Maar Engl origineel is natuurlijk wel vetter :cool:

BramVersteeg
5 augustus 2004, 14:50
Zou het niet handiger zijn om een flightcase te knutselen?? Bij een hoes voor een speakerkast zie ik weinig voordelen, alleen veel gefriemel om hem er omheen te krijgen en nog weinig bescherming......of zie ik dit nu verkeerd??? :???:

Michael AE
5 augustus 2004, 14:57
Een kennis van mij maakt leren hoezen op maat. Ik laat er binnenkort een paar maken voor mijn versterkers en mijn cabs.

Misschien is het helemaal geen gek idee eens bij de lokale bekleder te gaan kijken en een prijsopgave aan te vragen. Goedkoper en kwalitatief suprieur. Bovendien kan hij het logo van je versterker er ook nog eens op plaatsen.

Arnie
5 augustus 2004, 15:04
Voor mijn Engl 2x12 cab heb ik ook een hoes.

De vorige eigenaar heeft die laten maken bij een zeilmakerij (of hoe je t ook noemt :)). Misschien is dat een idee.

Aan de achterkant zit klitteband zodat je m makkelijk er overheen kan doen. En aan de zijkant zitten 'gaten' zodat je nog wel bij de handgrepen kan.

Later ga ik er nog wel een flightcase voor maken, ik heb niet echt het idee dat dit een goede bescherming biedt tijdens vervoer in een busje ofzo...

elmark
5 augustus 2004, 17:00
hier wat rockbags voor een cab en een combo, bij thomann.de

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_rockbag_rb23500_ampheadtrolley_prodinfo.htm l

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-167658.html

Wormaap
5 augustus 2004, 17:05
Die bovenste is voor'n head, niet voor'n cab :P

Baco
5 augustus 2004, 17:11
Bij Beyers hebben ze flightcases voor de meeste heads (Engl, Bogner, ...), zien er goed uit. Zal morgen eens kijken of ze hoezen ook hebben.

mijnechtenaamisalvergeven
5 augustus 2004, 18:00
ok.... ik had ook al een de zeilmaker zitten denken. kzal morgen es langs lopen.

Hoezwaar is zo'n flightcase voor een 4x12 dan? Die engl zelf is al loodzwaar :evil:

BLOK182
5 augustus 2004, 19:30
Voor een head / combo zie ik het nut van een case wel in, maar voor een 4x12, sorry nee. Een beetje fatsoenlijke hoes houdt het tolex erg netjes, geen deuken / krassen / scheuren, had altijd een hoes om mijn oude nomad, en die zag er na 2 jaar nog steeds zeer goed uit. Een 4x12 kan veel hebben, met een hoes is het tolex goed beschermd (tenzij je ECHT gek gaat doen) en voor de rest kan der weinig kapot. En een case rond een Engl 4x12, moet der niet aan denken. De case van mijn Blue Angel (1x12) weegt al 13 kilo...

doncker
5 augustus 2004, 19:33
Ik heb gewoon de kartonnen doos waar men cab inzat in gebruik genomen als flightcase. Gewoon 2 gaten inknippen voor de handvaten en het zit ook veilig + hij weegt minder

BLOK182
5 augustus 2004, 19:37
"Zit daar een zwerver in?" "Nee meneer daar woont mijn speakerkast."
Sorry doncker, tè lange werkdag :razz: Maar het idee is wel handig, alleen ehm, verslijt dat karton niet te snel? Ik bedoel, met een goed stoten kan het meteen rats openscheuren, of nie? Misschien randen ff verstevigen met tape ofzo? Je kan der wel vet op schilderen 8)

Baco
5 augustus 2004, 20:09
Hoezwaar is zo'n flightcase voor een 4x12 dan? Die engl zelf is al loodzwaar :evil:

Goed lezen, he jongens, ik heb het over een flightcase voor de top, niet voor de speakerkast (pfew, 'k mag er niet aan denken wat dat allemaal weegt, 50 kg voor de cab + ?? kg voor de flightcase :o )

elmark
6 augustus 2004, 00:45
hier wat rockbags voor een cab en een combo, bij thomann.de

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_rockbag_rb23500_ampheadtrolley_prodinfo.htm l

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-167658.html

ja, tiepfoutje, bedoelde uiteraard ook een head :wink:

heb zelf iig de flightcase van Beyers voor mijn Engl PB...en zou niets anders meer willen (zeker geen bag), perfect voor on da road en mooi op maat! Een 4x12 flightcase gaat niet echt lukken in mijn auto, maar zo'n kast is wel stevig genoeg, als er een busje op komst is wordt het pas een optie :razz:

BLOK182
6 augustus 2004, 12:23
Die flightcase van Beyers, daar ben ik nu voor aan het sparen, wel een fijn idee dat mun amp niks kan gebeuren in de bandbus.

BramVersteeg
6 augustus 2004, 17:51
Flightcase voor 4 x 12 is inderdaad een beetje over the top. En erg zwaar lijkt mij. Leuk voor als je roadies hebt! :wink:
Zo'n beschermhoes zou dan zo slecht nog niet zijn. Voor mijn top wil ik denk ik wel een mooie case. :razz:

Michael AE
6 augustus 2004, 21:56
Ik heb een beschermhoes voor mijn Koch 4x12, en die ziet er, na +/- 60 optredens achterin een bandbusje, nog als nieuw uit. Je moet er natuurlijk wel aan denken dat het absorberend materiaal is dat een stootje hebben kan.