PDA

View Full Version : peavey wolfgang korea



tsjip
5 augustus 2004, 11:06
ik heb in een muziekzaak een koreaanse peavey wolfgang gespeeld, en dat beviel!

vraag is nu: hoeveel zou ik ervoor moeten betalen?
winkel heeft m voor 540 staan, maar in duitsland zag ik hem staan (op internet) voor 470...en kan ik er een koffer bij vragen, of alleen een gigbag?

en zijn er nog grote minpunten aan de gitaar die ik misschien over het hoofd zie?

vinni
5 augustus 2004, 11:48
Hoi,

Heb ooit eens een echte Wolfgang gehad.....maar toch weer weggedaan.
Kon maar niet wennen aan die nek......smal en dik..

Wat voor mij de doorslag gaf om'm weg te doen was dat wij met de band nogal eens in een andere stemming spelen. Da's met die toplock nie handig.....Drop D lukt natuurlijk nog wel met die D-tuna.....maar that's it!

Groet,
vinni

Megadeth
5 augustus 2004, 11:48
Zag er laatst nog een bij feedback voor 399,-

tsjip
5 augustus 2004, 12:03
die hals moet je natuurlijk liggen...misschien moet ik m nog een keertje testspelen, maar de eerste indruk was goed

399 bij feedack was misschien een 2ehands (hoewel dan wel erg prijzig voor n tweedehands), of misschien ergens licht beschadigd...was dat in filiaal rotterdam?

als het nieuwprijs was, dan zou t 140 euro schelen op een bedrag van 540...that's a lot!

michielv
5 augustus 2004, 12:11
141 euro zelfs.. nog meer :D

Ik denk dat je bij de grotere zaken sneller lagere prijzen zult zien. De vraag is of je bij een kleinere lokal handel misschien niet veel beter geholpen wordt? Aan de andere kant: als je weet wat je doet heb je wel snel 141 euro verdiend!

Megadeth
6 augustus 2004, 00:07
Jep, het was een nieuwe. Was wel een tijdje terug dat ik 'm zag, dus ik weet niet of ze 'm nog hebben, ze willen er volgens mij wel snel vanaf, want in een paar maanden tijd zag ik de prijs van 599 naar 399 gaan. :lol:

P****Fred
6 augustus 2004, 13:57
ik heb zelf ook één, en die bevalt me heeel erg!
niet de meest veelzijdige gitaar, maar voor bepaalde stijlen zeker goed te gebruiken!!

ik heb ze bij thomann gekocht in duitsland en een peavey koffer bijgekocht van 60 € of zo

soup
6 augustus 2004, 14:10
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=621&item=3739886878&rd=1#ebayphotohosting
lelijk he??

Toffe gozer
6 augustus 2004, 18:25
Zag er laatst nog een bij feedback voor 399,-


Ze zijn 500 euro , ik heb laatst gebeld na alle feedbacks in Nederland.
En in Duitsland(Music Productiv bv) hebben ze, ze niet in voorraad.Die moet je eerst laten bestellen.

maestro_nl
7 augustus 2004, 11:26
Ik heb de hele range van de Wolfgang getest.
De exp serie, de special USA zonder top, special USA met flattop, en de duurste met carved top.
De special USA zonder top had de meeste grom, meeste punch en meeste dynamiek en is tevens de goedkoopste USA uitvoering.
Kortom: spaar ff door en koop de special USA ZONDER top.

LordSpeedyShit
7 augustus 2004, 13:23
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=27855

hier wordt een USA aangeboden. Weet alleen niet of met of zonder top is. Prijs is wel wat hoger.

Jasper5150Lok
9 september 2004, 18:35
Ik heb vier Wolfgangetjes (koreaanse) - want van het een kwam het andere.... Hij beviel gelijk zo goed, dat ik op mijn andere gitaren niet eens meer speel (o.a. Burns Brian May, Fender Stratocaster, Hohner, Ibanez)... nouja, bijna niet natuurlijk.

Lekkere hals en geweldige elementen (maar smaken verschillen)

Jasper5150Lok
9 september 2004, 18:35
Ohja... Meestal kun je ze wel zo een keer in de twee maanden vinden op marktplaats ofzo voor 300-350 euro. Mooie prijs al zeg ik het zelf

lennartengel
9 september 2004, 19:50
Mijn bovenbuurman (ja, dat is ie echt) is nog vergeten te zeggen dat ze uit productie zijn. Maw: als je er een wil, koop em dan nu want ze zullen langzaam maar zeker verdwijnen.
En het zijn erg lekkere gitaartjes...

Snaar'n Bennie
9 september 2004, 19:59
Ik heb vier Wolfgangetjes (koreaanse) - want van het een kwam het andere.... Hij beviel gelijk zo goed, dat ik op mijn andere gitaren niet eens meer speel (o.a. Burns Brian May, Fender Stratocaster, Hohner, Ibanez)... nouja, bijna niet natuurlijk.

Lekkere hals en geweldige elementen (maar smaken verschillen)

Zit zeker ook een blauwe tussen?! :wink:

Jasper5150Lok
9 september 2004, 20:01
Bedankt waarde onderbuur.

Enne, het is, zoals de wijze Obelix al ooit vertelde, net als met doperwtjes: Hoe kleiner, hoe fijner. En dit is een klein gitaartje. Reken maar uit hoe fijn die dan is.

By the way: Ik zag dat op de Peavey website ook al het een en ander aan Wolfgang werk verwijderd is... Waarom kiest Van the man Halen dan ook voor Charvel?