PDA

View Full Version : Klein vraagje Darkness - A thing called love



Jax
5 augustus 2004, 09:54
Hee, ik ben al een tijdje bezig dit liedje goed te kunnen spelen, wat op zich wel gaat, alleen nu hoor ik dat bij het refrein mijn gitaarspel erg houterig klinkt, en ik elke noot los speel. Zou ik in dit geval gebruik moeten maken pull-offs en hamer-ons (zo ja waar), of juist elke noot wel los proberen te spelen maar met minder kracht zodat het vloeiender klinkt?

Dit is de tab die ik gebruik voor het refrein:

-------------------------------------
-------------------------------------
-------------------------------------
-2--------2--------------2--4--6--4
-2--------0--------4-----0--2--4--2
-0--2--4----4--0--2--4-------------

thijsov
5 augustus 2004, 11:58
ik speel dat beginakkoorden gewoon als losse noot "e" en het loopt een stuk vloeiender
of heb je overal problemen ermee?

slayurrr
5 augustus 2004, 16:43
Tja, wat thijs zegt zou je kunnen doen, maar is het niet een kwestie van goed oefenen?... Ik heb er weinig problemen mee iig.

thijsov
5 augustus 2004, 16:59
ja ik kon het ook al neit begrijpen bij mij loopt alles ook vloeibaar :)

Jax
5 augustus 2004, 18:28
Ja, ik denk het. Ik ga nog wel even oefenen.... :oops:

Ronald
5 augustus 2004, 19:43
-------------------------------------
-------------------------------------
-------------------------------------
----------2------------------4--6---
-2--------0--------4-----0--2--4--2
-0--2--4----4--0--2--4-------------

ik speel hem gewoon zo en bij mij gaat het in ieder geval goed en het klinkt houterig ofzo

het zal dus wel in ieder geval nie aan je tab liggen

Timp Daddy
25 oktober 2006, 21:41
*Bump* -_-

Op zich een makkelijk liedje en hij lukt ook wel ok, behalve op een punt in de (tweede) solo waar je twee keer snel een pull off moet doen en moet switchen tussen twee snaren:

http://img436.imageshack.us/img436/6130/darknessug1.jpg

Moet ik dan een baré(tje) leggen over de E en B snaar in het 9de vakje? Moet ik switchen met mijn vingers tussen die snaren?
Hij lukt wel als ik snaar B niet aan sla maar gewoon met mijn rechterhand (ben links :P) op de hals de snaar in trilling breng (zeker in distortion is dit goed te doen). Maar wil ik hem optijd aan slaan en de het vloeiend met dezelfde afstand tussen de noten spelen lukt het me niet.
Speciale manier om het te spelen of moet ik gewoon oefenen?

Met de rest heb ik geen moeite...Het zit hem alleen in het snel switchen tussen de E en B snaar...Zou ik 9 12-9 maar 1 keer hoeven te spelen zou er niks aan de hand zijn...Mja, zou fijn zijn als ik eens iets nieuws leer :P

koella
25 oktober 2006, 23:11
Volgens mij zit er geeneen powerchord in. Het zijn allemaal losse tonen met een ontzettend vet geluid.

Timp Daddy
26 oktober 2006, 18:27
Volgens mij zit er geeneen powerchord in. Het zijn allemaal losse tonen met een ontzettend vet geluid.

uhm aweh? Ik heb het over de solo of reageer je op een andere post in dit topic? Nja, ik zal het wel gewoon veel spelen. Maar als iemand een een foefje of trucje of manier van spelen heeft die makkelijker is dan de hele tijd je vingers te verzetten, dan post het ff :P

Bl44t44p
26 oktober 2006, 18:44
*Bump* -_-

Op zich een makkelijk liedje en hij lukt ook wel ok, behalve op een punt in de (tweede) solo waar je twee keer snel een pull off moet doen en moet switchen tussen twee snaren:

http://img436.imageshack.us/img436/6130/darknessug1.jpg

Moet ik dan een baré(tje) leggen over de E en B snaar in het 9de vakje? Moet ik switchen met mijn vingers tussen die snaren?
Hij lukt wel als ik snaar B niet aan sla maar gewoon met mijn rechterhand (ben links :P) op de hals de snaar in trilling breng (zeker in distortion is dit goed te doen). Maar wil ik hem optijd aan slaan en de het vloeiend met dezelfde afstand tussen de noten spelen lukt het me niet.
Speciale manier om het te spelen of moet ik gewoon oefenen?

Met de rest heb ik geen moeite...Het zit hem alleen in het snel switchen tussen de E en B snaar...Zou ik 9 12-9 maar 1 keer hoeven te spelen zou er niks aan de hand zijn...Mja, zou fijn zijn als ik eens iets nieuws leer :P

Ik weet niet hoe het zou moeten klinken (en vooral hoe snel het moet), maar als ik het zo even speel dan leg ik inderdaad een barré over de E en B-snaar en downstroke zowel de cis als de b :)