PDA

View Full Version : Volgorde effecten



SilverFoo
4 augustus 2004, 20:59
Ik ben bezig met mijn pedalboard en ik vroeg me af wat de volgorde van effecten zijn? Maakt het verschil? Ik heb:

- Dunlop Crybaby
- Dunlop volumepedaal
- Boss DS2 Distortion
- Boss DSD2 Delay/sampler
- Pearl Flanger
- Danelectro Chorus

Welke volgorde zou het beste zijn?

cosmos
4 augustus 2004, 23:25
Ik zou zeggen:
gitaar-volume-wah-dist-chorus-flanger-delay-amp.
Maar zeker een distortion voor of na een chorus scheelt al veel in je geluid. En een volumepedaal aan het eind behoudt je gain van je distortion. Gewoon uitproberen dus!

Lucky
4 augustus 2004, 23:35
ik zou de flanger voor de distortion doen en de volume als laatste. Voor de rest het zelfde

RRRobin
4 augustus 2004, 23:40
iig het belangrijkste lijkt mij volumepedaal en wah vóór je dist.

Wormaap
4 augustus 2004, 23:43
iig het belangrijkste lijkt mij volumepedaal en wah vóór je dist.
Juist erna :X Wah klinkt het best als'ie wat meer boventonen heeft om in te happen (dist dus) en volumepedaal is natuurlijk punt van discussie. Zet je'm ervoor dan kan je de gain van je dist. regelen. Zet je'm erna dan regel je puur en alleen volume. Ik zou'm dus persoonlijk als allerlaatste zetten :P

BramVersteeg
5 augustus 2004, 00:00
iig het belangrijkste lijkt mij volumepedaal en wah vóór je dist.
Juist erna :X Wah klinkt het best als'ie wat meer boventonen heeft om in te happen (dist dus) en volumepedaal is natuurlijk punt van discussie. Zet je'm ervoor dan kan je de gain van je dist. regelen. Zet je'm erna dan regel je puur en alleen volume. Ik zou'm dus persoonlijk als allerlaatste zetten :P

Precies :wink: .

Lucky
5 augustus 2004, 08:08
iig het belangrijkste lijkt mij volumepedaal en wah vóór je dist.
Juist erna :X Wah klinkt het best als'ie wat meer boventonen heeft om in te happen (dist dus) en volumepedaal is natuurlijk punt van discussie. Zet je'm ervoor dan kan je de gain van je dist. regelen. Zet je'm erna dan regel je puur en alleen volume. Ik zou'm dus persoonlijk als allerlaatste zetten :P

precies !

RRRobin
5 augustus 2004, 11:33
iig het belangrijkste lijkt mij volumepedaal en wah vóór je dist.
Juist erna :X Wah klinkt het best als'ie wat meer boventonen heeft om in te happen (dist dus) en volumepedaal is natuurlijk punt van discussie. Zet je'm ervoor dan kan je de gain van je dist. regelen. Zet je'm erna dan regel je puur en alleen volume. Ik zou'm dus persoonlijk als allerlaatste zetten :P

Precies :wink: .

hmm bij mij klinkt t juist erg krom als ik me wah erachter zet :|
dan verlies ik namelijk een groot deel van me gain
kan ook aan myn effecten liggen ;)

Lucky
5 augustus 2004, 11:59
theoretisch zou een vol ped na een effect je geluid niet moeten aanpassen, slechts harder of zachter maken.
voor een effect, verrander je de input naar het effect toe en daarmee de klankkleur van het effect.
Gelijk aan hoe een laag staande volume knop op je gitaar invloed heeft op een vervormingseffect dat verder in het signaal pad zit.

Het puurst (zonder invloed te hebben op de tone) zit hij in de effectloop lijkt me

SilverFoo
5 augustus 2004, 12:44
Oh okk :D Gewoon even wat uitvogelen dus? Hmm zal het proberen! Thanks voor de reacties :)

phx
5 augustus 2004, 16:15
Ik zou zeggen:
gitaar-volume-wah-dist-chorus-flanger-delay-amp.
Maar zeker een distortion voor of na een chorus scheelt al veel in je geluid. En een volumepedaal aan het eind behoudt je gain van je distortion. Gewoon uitproberen dus!


helemaal mee eens

RRRobin
5 augustus 2004, 18:36
lol!
ik zie net dat mijn definitie van voor of achter anders is dan de normale definitie :D
ik ben t dus met jullie eens ;)