PDA

View Full Version : [3pdt] animo checken voor een eventuele inkoopaktie



Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 20:08
Daar er hier bijna wekelijks posts langskomen over wie wat waar en hoe duur voor die suffe blauwe 3pdt schakelaars dacht ik eens even een check te doen:

Als er één van ons (en wie zou dat nou zijn....) een enorme stapel van die schalkelaars koopt voor een bedongen lage prijs (dus lager dan de goedkoopste die er online mee adverteerd met stuksprijs)
- Hoeveel zou jij er dan willen hebben (en met meerdere forummers dus: Hoeveel moeten er gekocht worden)
- Wat mag het je per stuk (inclusief porto) kosten.

Heb je andere vragen/ideeen/opmerkingen etc.......

Shoot

Nogmaals, dit is een (voor mij) vrijblijvende check en geen belofte.

Speeddemon
4 augustus 2004, 20:19
10 stuks. Zeg 4.50-5.00 p.s.

CHeck www.pedalworx.com
Tot nu toe de goedkoopste. (George Blekas)

Robbert
4 augustus 2004, 20:19
Aangezien je toch mod bent.. kun je het beste een sticky van deze thread maken ;)

Ik teken ook bij voor 10 stuks. Als het 6 Euro shipped kan zeker.

/Edit: maak er maar 20 van :D

Fuhgawz
4 augustus 2004, 20:34
Ik lust er wel een stuk of ... 5, minstens. Als de prijs beneden de €10 is vind ik het altijd prima. Als de prijs rond de 5 a 6 euro gaat liggen wil ik zelfs wel 10.

EDIT: in andere woorden: ik wil voor €50 aan switchen. :d

Speeddemon
4 augustus 2004, 20:37
Wat erg dat je dat soort schakelaars uberhaupt nog voor 10 euro zou accepteren!

G Blekas verkoopt er 10 shipped voor ongeveer 60 dollar, da's 50 euro.

Robbert
4 augustus 2004, 20:39
In vergelijking met Banzai effects... is tien Euro nog niet eens zo'n slechte deal :D

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 20:41
Aangezien je toch mod bent.. kun je het beste een sticky van deze thread maken ;)

got it

Uchison
4 augustus 2004, 20:44
Heyy!!! Ik zou er ook een paar willen :???: misscien....of denken jullie dat ik die niet zo nodig zal hebben? Ik heb de volgende pedaaltjes die niet TB zijn: Maxon AD900 (analog delay), CS505 (stereo chorus) en Phase Tone. Alle drie van Maxon.
Kennen jullie die? Dat ene verhaal met TB niet altijd goed, en buffer jadajadajada....zoiets. Daarom dacht ik misschien wel goed om een aantal niet TB te hebben. Ideeen?

Fuhgawz
4 augustus 2004, 20:44
Wat erg dat je dat soort schakelaars uberhaupt nog voor 10 euro zou accepteren!

G Blekas verkoopt er 10 shipped voor ongeveer 60 dollar, da's 50 euro.

Tja, het probleem is dat ik geen creditcard of zo heb om in het buitenland te bestellen en hier in Nederland heb je voor 10 euro nog geen gewone DPDT switch.

Speeddemon
4 augustus 2004, 20:45
Ja, voor die switch die in m'n DOD 250 zit, heb ik 15 euro moeten dokken bij Jukebox in Boekel. Sindsdien koop ik uitsluitend bij Arielfx en laatst dus bij George Blekas.
Gewoon 3x zo goedkoop, en echt wel de zelfde switches.

Robbert
4 augustus 2004, 20:47
Heyy!!! Ik zou er ook een paar willen :???: misscien....of denken jullie dat ik die niet zo nodig zal hebben? Ik heb de volgende pedaaltjes die niet TB zijn: Maxon AD900 (analog delay), CS505 (stereo chorus) en Phase Tone. Alle drie van Maxon.
Kennen jullie die? Dat ene verhaal met TB niet altijd goed, en buffer jadajadajada....zoiets. Daarom dacht ik misschien wel goed om een aantal niet TB te hebben. Ideeen?

Dat zijn nou net pedalen die voor een "beginner" bijna niet te doen zijn. Dan kun je beter een schakeldoosje buiten die pedalen om maken, een zogenaamde true bypass box.

Uchison
4 augustus 2004, 20:58
Mr Robbert, bedoel je moeilijk om te voorzien van switch?? :o

Robbert
4 augustus 2004, 21:03
Mr Robbert, bedoel je moeilijk om te voorzien van switch?? :o

Dat bedoel ik ;)

Je moet het circuit aan gaan passen, en bij de CS505 ben ik niet zeker of er genoeg ruimte is binnen in...


Oh enne.. het is gewoon Robbert hoor :D

Uchison
4 augustus 2004, 21:12
Ik vind het juist leuk om mensen met Mr te adreseren....een tikje van mijn opvoeding :wink:
Tja, eerlijk gezegd, wist ik dat ik iets kwijt raakte aan mijn pedaaltjes, maar had nooit de indruk dat die Maxons zo heel erg waren... :roll:
Jij? Ken je ze? Ze zij toch niet zo slecht wat sound verliezen bedoel ik uiteraard?

Robbert
4 augustus 2004, 21:31
De AD900 heb ik eens gehoord, klonk erg lekker. Prijzig pedaal geworden.

Die CS505 heb ik gehad. De Maxon reissue. De Ibanez versie heb ik nog steeds. Zit een soort noise reduction systeem in, helaas, stond net iets te scherp afgesteld. Dat pedaal heb ik nooit getest of de bypass goed was.

Als dat je enige twee pedalen zijn, zou ik mij niet zo druk maken. Alhoewel het misschien al leuk is om eens zo'n doosje te maken ;)

Wormaap
4 augustus 2004, 21:44
Zijn deze switches ook bruikbaar om een footswitch voor m'n Engl mee te bouwen?
En passen ze in'n Ibanez SC-10, Boss DS-1, MT-2 of Crybaby 535Q? :p

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 21:46
Tja, het probleem is dat ik geen creditcard of zo heb om in het buitenland te bestellen en hier in Nederland heb je voor 10 euro nog geen gewone DPDT switch.

En laat dat nou net de essentie zijn van het eens informeren naar animo. Die "geen CC" geen probleem meer maken en die enorme winstmarges een tik geven. Ik ben het er ten alle tijden mee eens dat de detailhandel winst moet maken maar een winstmarge van 100 tot 150% vind ik wel heel gortig.

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 21:50
Zijn deze switches ook bruikbaar om een footswitch voor m'n Engl mee te bouwen?
En passen ze in'n Ibanez SC-10, Boss DS-1, MT-2 of Crybaby 535Q? :p
- Eng: ja, moet lukken
- SC10 wordt een heftig slopen project. daar zijn betere (maar complexere ) oplossingen voor.
- Boss MT-2 moet je effe aan Robbert vragen. Die heeft de link nar een artikel over het TB-en van bossen klaarliggen
- Crybaby schijnt moeilijk te zijn. Er zijn forummers die daar meer over weten.

Wormaap
4 augustus 2004, 21:56
Zijn deze switches ook bruikbaar om een footswitch voor m'n Engl mee te bouwen?
En passen ze in'n Ibanez SC-10, Boss DS-1, MT-2 of Crybaby 535Q? :p
- Eng: ja, moet lukken
- SC10 wordt een heftig slopen project. daar zijn betere (maar complexere ) oplossingen voor.
- Boss MT-2 moet je effe aan Robbert vragen. Die heeft de link nar een artikel over het TB-en van bossen klaarliggen
- Crybaby schijnt moeilijk te zijn. Er zijn forummers die daar meer over weten.

Da's mooi want de Engl is't belangrijkst :D
'K zit nu te kloten zonder footswitch, en da's niet cool :|

Robbert
4 augustus 2004, 22:06
Ik heb twee schakelaars vernaggeld: eentje om te kijken hoe het er van binnen uit ziet .. :D
de ander om mijn DS-1 true bypass te maken. Het moet tot op de millimeter goed zijn (was het dus niet) anders gaat het niet lukken. Grr..

gibls6
4 augustus 2004, 23:06
Ok, stomme vraag, maar wat is een 3pdt schakelaar?? Zelfs google kent het niet! Hoe ziet zo'n ding er uit, wat kan je er mee, is het anders dan een gewone schakelaar????

vinni
4 augustus 2004, 23:54
Heb zelf de Maxon AD80 true bypass gemaakt......dat geen heel moeizaam.....veel draadjes.....heb er wel een klik bij gekregen....hahah
Carling gebruikt....Ook een Maxon FL301 TB gemaakt. Da's zonder meer goed gelukt.

Groet,
Vinni

P.s. geen intresse in de Switches

ijff
4 augustus 2004, 23:59
Zijn deze switches ook bruikbaar om een footswitch voor m'n Engl mee te bouwen?
En passen ze in'n Ibanez SC-10, Boss DS-1, MT-2 of Crybaby 535Q? :p

Ik heb een 3PDT in m'n 535Q gezet om er een LED in te bouwen.. lukte prima.. (staat nu overigens te koop!!!).
De 535Q is al true bypass.. dus daar hoef je het niet voor te doen!

ijff
5 augustus 2004, 00:05
Ok, stomme vraag, maar wat is een 3pdt schakelaar?? Zelfs google kent het niet! Hoe ziet zo'n ding er uit, wat kan je er mee, is het anders dan een gewone schakelaar????

3pdt staat volgens mij voor: triple pull double throw.
Het is een zgn. on/on switch waar je 3 schakelingen op kan aansluiten.
De electro-nerds moeten me maar verbeteren.. maar deze 3 schakelingen zijn bij een gitaareffect volgens mij de volgende;

1. LED aan/LED uit
2. Effect aan/effect uit
3. Signaal naar effect/ signaal naar output

Wormaap
5 augustus 2004, 00:36
Zijn deze switches ook bruikbaar om een footswitch voor m'n Engl mee te bouwen?
En passen ze in'n Ibanez SC-10, Boss DS-1, MT-2 of Crybaby 535Q? :p

Ik heb een 3PDT in m'n 535Q gezet om er een LED in te bouwen.. lukte prima.. (staat nu overigens te koop!!!).
De 535Q is al true bypass.. dus daar hoef je het niet voor te doen!
Serieus? Dat wist ik helemaal niet lol :P

gibls6
5 augustus 2004, 09:00
Ok, stomme vraag, maar wat is een 3pdt schakelaar?? Zelfs google kent het niet! Hoe ziet zo'n ding er uit, wat kan je er mee, is het anders dan een gewone schakelaar????

3pdt staat volgens mij voor: triple pull double throw.
Het is een zgn. on/on switch waar je 3 schakelingen op kan aansluiten.
De electro-nerds moeten me maar verbeteren.. maar deze 3 schakelingen zijn bij een gitaareffect volgens mij de volgende;

1. LED aan/LED uit
2. Effect aan/effect uit
3. Signaal naar effect/ signaal naar output

OK thanks voor de toelichting!
ALs ik het goed begrijp kan je dus met deze schakelaars zelf een "Looper" maken?

Dirk_Hendrik
5 augustus 2004, 09:31
Ok, stomme vraag, maar wat is een 3pdt schakelaar?? Zelfs google kent het niet! Hoe ziet zo'n ding er uit, wat kan je er mee, is het anders dan een gewone schakelaar????

http://www.musikding.de/images/a3pdt.jpg

ijff
5 augustus 2004, 12:25
OK thanks voor de toelichting!
ALs ik het goed begrijp kan je dus met deze schakelaars zelf een "Looper" maken?

Dat zou ook kunnen ..maar de meesten vervangen de bestaande switch in hun pedaal. Dat is vaak een DPDT of SPDT (double, single) en maken het pedaal 'true bypass' met deze switch.
Veel duurdere pedalen en bijv. Electro Harmonix pedalen maken al gebruik van een 3PDT.

gibls6
5 augustus 2004, 13:04
Ahha, dus ik kan mijn simpele bosspedaaltjes ook TB maken als ik de schakelaar vervang!?

H.Manback
5 augustus 2004, 20:53
Ik vraag me alleen 1 ding af, ik heb nl. gehoord dat 3pdt switches vaak minder betrouwbaar zijn dan DPDTs.
Is dit alleen maar een spookverhaal, is het alleen in vergelijking met Carling DPDTs, of is het gewoon echt zo?

En nog meer on-topic, aron nelson heeft wel 3pdt's beschikbaar, voor de leuke prijs van $ 6,25, wat met de dollarkoers denk ik tussen de 5 en 6 euro ligt. Misschien niet geweldig voor een inkoopactie alleen:


I have a limited supply" of "blue" 3PDT switches that I am making available for purchase.

http://www.diystompboxes.com/pedals/index2.html

Robbert
5 augustus 2004, 21:04
Aaron is niet de enige die ze verkoopt ;)

Carling is over het algemeen minder betrouwbaar, dat is sinds de productie verhuisd is naar China. Ik heb slechts 1 defecte 3PDT gehad.

Dirk_Hendrik
6 augustus 2004, 09:03
Ik vraag me alleen 1 ding af, ik heb nl. gehoord dat 3pdt switches vaak minder betrouwbaar zijn dan DPDTs.


In vergelijk met dpdt's waat ik het niet. Ik weet wel dat Fulltone's Mike Fuller een persoonlijke grudge tegen die blauwe dingen heeft en geen kans voorbij laat gaan om te vertellen dat die ven hem veel beter zijn (en x keer zo duur). Als in het algemeen zou er volgens mij geen reden mogen zijn waarom een triple slechter zou zijn dan een double.

Robbert
9 augustus 2004, 15:53
Volgens mij heeft iedereen zijn bestelling nu doorgegeven? Niet echt een stormloop topic :D

Antal
11 augustus 2004, 16:37
Als je onder de prijs van ArielFX kan komen dan zou ik er graag een stuk of 5 willen hebben.

Tof initiatief trouwens :)

Robbert
23 augustus 2004, 12:04
Bump.

birt
24 augustus 2004, 10:30
Als je onder de prijs van ArielFX kan komen dan zou ik er graag een stuk of 5 willen hebben.

Tof initiatief trouwens :)

ik mss 10

jorrit
5 september 2004, 14:54
ik wil een true bypass box maken, volgens mij heb ik dan ook zo;n schakelaar nodig, dus als dat klopt wil ik er ook wel wat....

gaat het eigenlijk nog door?

katana
6 september 2004, 21:40
Ja, inderdaad hoe staat het met de verkoop?
Heeft iemand al wat bestelt?
Is het niet handig omgewoon even een lijstje te maken en te posten wie er allemaal bestelt heeft en hoeveel ze bestelt hebben.

Afgezien van dat ik hier met mijn brutale bek jullie loop te commanderen (sorry) zou ik er ook wel 5 willen :roll:

Mvg Jasper

Dirk_Hendrik
7 september 2004, 15:36
Nogmaals, dit is een (voor mij) vrijblijvende check en geen belofte.

aad
9 september 2004, 22:55
OK dan, zal ik ook maar eens een duitje in de zak doen:

Gezien het potentieel aan techneuten alhier aanwezig zou hier best voordeel te halen moeten zijn, maar toch wat weinig reacties. Het is wellicht wel goed dat dit een "sticky" is, omdat het anders nog meer zou verwateren.

Ik heb op dit moment niet zo veel schakelaars nodig, (heb al m'n pedalen voorzien van 2pdt). Maar de schakelaartjes die ik zie op de foto's zien er erg mooi uit. Afhankelijk van kostprijs zou ik er wel 10 kunnen gebruiken eventueel. (Trouwens ook afhankelijk van mijn financiele positie, die is nu niet best :-D ).

Ook deze kwaliteit momentary's zou ik kunnen hebben (spst of spdt).
Ook wel 10 of 12 of zo. Dit laatste voor het routing board de PSB_2x8, die in ontwikkeling is. Ben wat dat betreft nog wat aan het piekeren, maar dit terzijde.

Overigens: hoe zou je dit gerealiseerd willen zien? Stel, jij bent de pineut wat bestellen enzo betreft, dan zou jij ook aansprakelijk zijn voor de betaling, dus WIJ moeten ervoor zorgen dat JIJ het geld op je rekening hebt voordat je bestelt. Maar dan ben JIJ ook degene die de nazorg moet plegen (klachten/reclames etc.). Hmmm.