PDA

View Full Version : Nieuwe versterker (compleet buizen)



Mike McCready
4 augustus 2004, 19:08
Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Speel zelf in een Pearl Jam tribute band en eigen muziek is ook in die stijl.
Gitaar: Fender USA strat
Ben van de digitale afgestapt nadat ik vandaag de Spider II heb geprobeerd.
Ik heb tussen de 800 en 1000 euro te besteden (nieuw of occasion maakt niet zoveel uit).
Het liefst wil ik een comboversterker met buizen in de pre- en poweramp(minimaal 30 Watt voor op het podium en buiten).

Enkele voorbeelden:
- Marshall DSL401
- Marshall 1962 (die is wat duurder ik weet het)
- Vox ...? (hebben ze modellen in die prijsklasse?)
- Mesa Boogie ..? (hebben ze modellen in die prijsklasse?)
- Fender heb ik uitgebprobeerd (volgens mij was het een Hotrod Deville) maar wil een mooier scheurgeluid zonder pedalen bij te hoeven kopen)...

Ik hou zelf heel erg van die vintage look zoals de 1962 en bv. ook de VoxAD120 hebben, alhoewel geluid natuurlijk voorop staat...

Iemand tips/suggesties/leuke prijzen gezien?

Squier4ever
4 augustus 2004, 19:21
SPAMMMMMMMMM SPAMMMMMMM

ooit van www.marktplaats.nl of www.gitaarmarkt.nl gehoord?

strattie
4 augustus 2004, 19:26
SPAMMMMMMMMM SPAMMMMMMM

ooit van www.marktplaats.nl of www.gitaarmarkt.nl gehoord?

OMFG waar slaat dit dan weer op :???: diej gast vraagt gewoon wat informatie, hij biedt tog nix te koop aan, kut...

Wicked Willy
4 augustus 2004, 19:33
Koch Twintone of een tweedehands Multitone.....moet wel lukken in die prijsklasse.

Of een ENGL Savage of Screamer

JCM 800

Mike McCready
4 augustus 2004, 19:36
En een Traynor 40 Watt is dat wat? Ik heb gehoord dat die een clean geluid bijna mooier dan Fender hebben en een scheurgeluid net zo mooi als Marshall....

BLOK182
4 augustus 2004, 19:37
Koch Twintone of een tweedehands Multitone.....moet wel lukken in die prijsklasse.

Of een ENGL Savage of Screamer

JCM 800
Engl Thunder of Screamer, neem ik aan? Een Savage kost 1800 voor de top :D

Mike McCready
4 augustus 2004, 19:39
Enne o ja...

Zit er nog veel verschil tussen 1 of 2 speakers en de grootte van de speakers? Is het vershil tussen 1 en 2 alleen stereo of mono?

En wat zijn verder ongeveer de verhoudingen tussen het "blazen". Ik heb begrepen dat een transistorversterker van 80 W ongeveer net zo hard blaast als een buizenversterker van 40 W. In het geval van die Traynor bv. Die is als 40 W en als 80 W buizencombo te verkrijgen. Is 80 te overdreven?

BLOK182
4 augustus 2004, 19:52
Ligt eraan, wil je veel cleane headroom (dus op hoog volume toch zo clean mogelijk geluid hebben op je cleankanaal) dan is 80 watt aan te bevelen, maar 40 watt zou op zich ook genoeg zijn, is het prijsverschil erg groot?

Mike McCready
4 augustus 2004, 20:03
Prijsverschil is volgens mij iets meer dan 100 euro... (weet niet meer zeker of dat een occasion was).

En het verschil tussen 1 en 2 speakers?

Swampash
4 augustus 2004, 20:38
Ik zie op de vox site dat er recent nieuwe ac30 modellen zijn uitgekomen.
Losse koppen, 2 x 12 combo's, ZELFS 1 X 12 combo's.
Ik weet alleen niet wat ze kosten. :roll:

moretel
4 augustus 2004, 20:39
Ik heb vandaag de Koch twintone en ENGL thunder vergeleken in mij zoektocht naar een buizenbak.
Het cleane geluid is bij beide erg mooi, ik had een lichte voorkeur voor de twintone. het overstuurde geluid van de ENGL vond ik stukken beter.
Op de ENGL zit een crunch en goede lead sound, zeker voor de muziek die je speelt geschikt. Evt. Uit te breiden met een extra speaker.
Kijk ook eens naar Laney, klinken ook niet verkeerd.

ieme
4 augustus 2004, 21:30
Ik zie op de vox site dat er recent nieuwe ac30 modellen zijn uitgekomen.
Losse koppen, 2 x 12 combo's, ZELFS 1 X 12 combo's.
Ik weet alleen niet wat ze kosten. :roll:

Ja die nieuwe ac30's zijn handwired en meer als 4000 euro hoor!

soup
4 augustus 2004, 21:48
SPAMMMMMMMMM SPAMMMMMMM

ooit van www.marktplaats.nl of www.gitaarmarkt.nl gehoord?

sorry hoor maar wat ben jij een sukkel

BartL
4 augustus 2004, 21:55
SPAMMMMMMMMM SPAMMMMMMM

ooit van www.marktplaats.nl of www.gitaarmarkt.nl gehoord?

sorry hoor maar wat ben jij een sukkel
+1 (Bij deze reactie althans :) )

Swampash
4 augustus 2004, 22:20
Er zijn inderdaad ook handwireds maar dit zijn custom classics.

http://www.voxamps.co.uk/products/ac30/ac_30cc.htm

shredneck
4 augustus 2004, 22:27
Ten is ingespeeld met een jcm800 2203.


...luister naar Alive, dan hoor je jcm800.


Het leven kan zo simpel zijn.

roger
4 augustus 2004, 22:42
He Mike,

Als je 't over vintage looks hebt: Ik heb laatst een Peavey Deltablues gekocht, lekker vintage rock geluid. Erg goed en niet duur. Voor foto's en recensies check mijn site!

Gr Roger
www.rogerarts.nl

Ps ik zie dat je een plaatsgenoot bent . Als je wilt mag je 'm wel eens komen beluisteren. We spelen 16 augustus ook op de kermis bij de Bock.

Mike McCready
4 augustus 2004, 23:06
He Mike,

Als je 't over vintage looks hebt: Ik heb laatst een Peavey Deltablues gekocht, lekker vintage rock geluid. Erg goed en niet duur. Voor foto's en recensies check mijn site!

Gr Roger
www.rogerarts.nl

Ps ik zie dat je een plaatsgenoot bent . Als je wilt mag je 'm wel eens komen beluisteren. We spelen 16 augustus ook op de kermis bij de Bock.

Ik bedoelde eigenlijk meer die Vox looks, maar deze is ook wel vintage ja...
Ik zie dat je in Sticky Fingers speelt, bij mij wel bekend. Alleen nog nooit gezien. Met de kermis kom ik wel ff kijken ja...
Speel zelf in Once (Pearl Jam tribute) en Once in a blue Moon (misschien beter bekend)

BartL
4 augustus 2004, 23:08
Ik heb nog nooit zelf over een JCM800 gespeeld...moet ik toch maar eens ergens gaan doen ofzo :-?
Ben erg benieuwd...

pint
4 augustus 2004, 23:29
engl savage 60 valt denk ik wel net binnen je budget
Engl Thunder of Screamer, neem ik aan? Een Savage kost 1800 voor de top icon_biggrin.gif

PeteRS
5 augustus 2004, 12:46
Mike McCready speelde idd op JCM800's en een Strat (ten minste die keren dat ik ze live gezien heb) Of dat nog steeds zo is wittikni.

Mike McCready
5 augustus 2004, 16:25
Hmmm, vandaag op een ENGL thunder 50 gespeeld. Wat een bak herrie voor zo'n klein dingetje... geweldig!
Verder een Vox Valvetronix AD120VT geprobeerd. Ik had het in het begin niet echt op die modelling amps (ik had op een Spider II gespeeld), maar nu ben ik verkocht...
Zitten er eigenlijk buizen in? De verkoper wist het me zo 1, 2, 3 niet te vertellen. Legio aan mogelijkheden, mooie geluiden. De presets klonken af en toe een beetje overdreven, maar die zijn vast wel aan te passen...
Vermogen genoeg en een mooi geluid. Ik denk dat dit hem wordt...

Voor degenen die hem hebben: zit er een chromatische tuner op? Wij spelen alles een half toontje lager...

Mike McCready
5 augustus 2004, 19:09
Hmmm, vandaag op een ENGL thunder 50 gespeeld. Wat een bak herrie voor zo'n klein dingetje... geweldig!
Verder een Vox Valvetronix AD120VT geprobeerd. Ik had het in het begin niet echt op die modelling amps (ik had op een Spider II gespeeld), maar nu ben ik verkocht...
Zitten er eigenlijk buizen in? De verkoper wist het me zo 1, 2, 3 niet te vertellen. Legio aan mogelijkheden, mooie geluiden. De presets klonken af en toe een beetje overdreven, maar die zijn vast wel aan te passen...
Vermogen genoeg en een mooi geluid. Ik denk dat dit hem wordt...

Voor degenen die hem hebben: zit er een chromatische tuner op? Wij spelen alles een half toontje lager...

Iemand???

Buizen???

Chromatische tuner???

shredneck
5 augustus 2004, 19:37
Geen buizen, wel een tuner....chromatisch ook.


Die sound gaat je vervelen, dat verzeker ik je. Op een gegeven moment merk je dat er toch wat dynamiek ontbreekt, maar wellicht vind je de flexibiliteit belangrijker, dat zou ik me zo voor kunnen stellen.

Ik ben niet persee pro buizen hoor, maar na 3 flextones te hebben gehad ben ik die line6 apparaten meer dan zat....en dan waren het nog niet eens mijn gigamps.....

Mike McCready
5 augustus 2004, 19:53
Geen buizen, wel een tuner....chromatisch ook.


Die sound gaat je vervelen, dat verzeker ik je. Op een gegeven moment merk je dat er toch wat dynamiek ontbreekt, maar wellicht vind je de flexibiliteit belangrijker, dat zou ik me zo voor kunnen stellen.

Ik ben niet persee pro buizen hoor, maar na 3 flextones te hebben gehad ben ik die line6 apparaten meer dan zat....en dan waren het nog niet eens mijn gigamps.....

Ook geen buis in de eindtrap?
Line6 ja... maar heb je die Vox wel eens geprobeerd?
Na eergisteren (Line6 Spider II geprobeerd) had ik als eis voor mezelf gesteld: geen modelling amp. Vandaag kon ik het toch niet laten en ik was verkocht (Vox)...

shredneck
5 augustus 2004, 22:11
Nee, de Vox heb ik nooit geprobeerd.....wel een ac30 uit '69 , maar een Valvetronix niet.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil met Line6. In ieder geval ziet zo'n Vox er wel lekkerder uit dan bv een Line6. .. . tenminste, dat is mijn nederige mening...


Veel plezier met de amp iig enne...gefeliciteerd met de aankoop! Welk type heb je?